AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Bestemor døde i påsken, rett før sin 95-årsdag. Hun har vært dement og syk i mange år. Jeg har en veldig viktig jobbreise neste uke som jeg ikke kan gå glipp av. Er det innafor å utebli? Anonymkode: c5c0b...976 6
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april Hvis jobben er viktigere enn begravelse til besteforeldre har du et litt trist liv. Anonymkode: e3457...f24 15 1 15
Beneath the Moon Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Kondolerer. Verden går ikke under selv om du dropper begravelsen. 41 5
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Tenker jobb aldri er viktigere enn familie. Merkelig prioritering. Ingen er uunnværlig på jobb. Anonymkode: 26b6e...17a 9 5
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Helt ok, det skjer, dødsfall skjer som regel uplanlagt og det er ikke alltid man får endret planer som allerede er lagt. Anonymkode: a1d73...e7b 28
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april Når det er jobben som gjør at du ikke kan delta er det nært opp mot utilgivelig, ja. Men om du er på andre siden av jordkloden blir det jo vanskelig. Jeg gikk glipp av bestemorsbegravelse pga korona og reiseforbud, det dukker fortsatt opp i hodet mitt støtt og stadig. Anonymkode: dc4ab...7d8 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april For mange er dette utilgivelig. Meg inkludert. Man deltar i begravelse med mindre man ligger for døden selv. Jeg opplever at det blir mer og mer vanlig å droppe begravelse, bortforklart med den ene unnskyldningen dårligere enn den andre… Skjønt, deltar… I ditt tilfelle er du vel en av dem som HOLDER begravelsen og ikke bare DELTAR. Anonymkode: 7e821...a47 9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april Hvilke konsekvenser får det om du dropper jobbreisen? Hvilke konsekvenser må du leve med om du går glipp av begravelsen? Det er de tingene du må tenke på. Så må du også huske på at livet går videre og du må jo rigge livet ditt best mulig. Det er dessverre ikke alle muligheter man får igjen. Anonymkode: 07c65...3a3 10 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. april Populært innlegg #10 Skrevet 7. april Slapp nå av litt av folk. Det er ikke utilgivelig om man ikke kan delta i en begravelse. Kondolerer TS, jeg skjønner at dette er en kjip situasjon for deg. Hvis det ikke er mulig å flytte begravelsen eller reisen, så er det ikke det. Det er trist, men sånn er det. Noen ganger kommer livet i veien. Bestemor er akkurat like død, det endrer ikke noe. Kjøp en fin blomst å sett på graven hennes når det blir litt varmere ute 😊 Anonymkode: 1f64f...047 48 10
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Skrevet 7. april For en del er dette utilgivelig. Men du avgjør selv, om du vil angre eller ikke. En del vil nok mene at du kun prioriterer deg selv og ikke familien, ved å dra på jobb reise Syns det og er rart enkelte svar her, for noen svarte her da mannen til en ikke kunne møtte i begravelse til sine svigerforeldre pga jobb, at det var uhørt, at en fikk fri fra jobb ved begravelse osv Anonymkode: ea421...8e7
skeiv-ostepop Skrevet 7. april #12 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker jobb aldri er viktigere enn familie. Merkelig prioritering. Ingen er uunnværlig på jobb. Anonymkode: 26b6e...17a Ingen er unnværlig i begravelser heller. Forutenom den døde. Og presten. 23 5
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For mange er dette utilgivelig. Meg inkludert. Man deltar i begravelse med mindre man ligger for døden selv. Jeg opplever at det blir mer og mer vanlig å droppe begravelse, bortforklart med den ene unnskyldningen dårligere enn den andre… Skjønt, deltar… I ditt tilfelle er du vel en av dem som HOLDER begravelsen og ikke bare DELTAR. Anonymkode: 7e821...a47 Utilgivelig faktisk.. sterke ord. Kan du forklare hvorfor det er så viktig? Jeg synes begravelse er såpass lite viktig at for min del så kunne jeg fint blitt begravet uten begravelse. Jeg synes jobbreise er helt legitim grunn til å ikke møte dersom man ikke har lyst til å gå i begravelsen. Anonymkode: 02f59...05f 22 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Skrevet 7. april Hvordan vil du takle det i ettertid at du ikke fikk med deg begravelsen? Jeg vet om noen som har slitt med det i ettertid. Men også andre som ikke har slitt med det nettopp fordi de hadde bestemte ting som måtte gjøres. Har du råd til det kan du be familien om at begravelsen filmes/streames av gravferdsbyrået, da vil det være tilgjengelig for deg å se ca en måned fremover. Om familien ikke vil betale for det, så kan du selv betale for det hvis familien går med på det. Dette fikk vi gjort da en ikke hadde mulighet til å komme. Familien ville ikke betale for det, men det var greit hvis den som ikke kunne komme betalte det. Det gjorde at den personen fikk med seg begravelsen, om enn litt "på avstand", på et tidspunkt denne kunne se det. Så kan du dra på grava når du kommer hjem, ha din egen private stille stund med din bestemor der og ta farvel der. ❤️ Anonymkode: b04ba...403 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Skrevet 7. april Hvis man skal synes det et utilgjengelig, da er man trist synes jeg. Hvem skal liksom aldri tilgi deg? Anonymkode: 5df89...a5e 19 1
Hjerte Skrevet 7. april #16 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bestemor døde i påsken, rett før sin 95-årsdag. Hun har vært dement og syk i mange år. Jeg har en veldig viktig jobbreise neste uke som jeg ikke kan gå glipp av. Er det innafor å utebli? Anonymkode: c5c0b...976 Begravelser er ikke for de døde, de er for de gjenlevende. Så det kommer helt an på hvordan familien din er. I min familie ville dette blitt forstått. 28 2
AnonymBruker Skrevet 7. april #17 Skrevet 7. april Jeg hadde tatt en prat med foreldrene mine, og hørt hva de synes. Altså, for bestemor er det jo det samme om du deltar eller ei. Det som betyr noe er deg selg og hva foreldrene dine tenker. Anonymkode: cbbb9...b66 12
AnonymBruker Skrevet 7. april #18 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vil du takle det i ettertid at du ikke fikk med deg begravelsen? Jeg vet om noen som har slitt med det i ettertid. Men også andre som ikke har slitt med det nettopp fordi de hadde bestemte ting som måtte gjøres. Har du råd til det kan du be familien om at begravelsen filmes/streames av gravferdsbyrået, da vil det være tilgjengelig for deg å se ca en måned fremover. Om familien ikke vil betale for det, så kan du selv betale for det hvis familien går med på det. Dette fikk vi gjort da en ikke hadde mulighet til å komme. Familien ville ikke betale for det, men det var greit hvis den som ikke kunne komme betalte det. Det gjorde at den personen fikk med seg begravelsen, om enn litt "på avstand", på et tidspunkt denne kunne se det. Så kan du dra på grava når du kommer hjem, ha din egen private stille stund med din bestemor der og ta farvel der. ❤️ Anonymkode: b04ba...403 Kom på at da en nær meg døde for få år siden fikk de utsatt begravelsen til 2,5 uker etter dødsfallet, for at familie skulle få vært med. Fristen er egentlig to uker, men de søkte, mener jeg å huske, og fikk vente til 2,5 uker, fordi alle som ønsket å være med da fikk vært med. ❤️ Anonymkode: b04ba...403 4
AnonymBruker Skrevet 7. april #19 Skrevet 7. april Da jeg mistet min farfar skulle han begraves en halv uke etter at vi skulle reise på ferie. Jeg og min samboer valgte å dra å se han, og å ta farvel i kapellet på sykehuset, og deltok ikke i begravelsen. Tydeligvis utilgivelig for mange her. Men for meg et mye mer personlig farvel å kunne stryke han på kinnet og kunne sitte der med han en stund. Har over hodet ikke slitt med dette på noe vis i ettertid. Hva andre synes om mitt valg bryr meg midt i ryggen. Anonymkode: f4a83...e75 20 3 6
Daria Skrevet 7. april #20 Skrevet 7. april Man kan ikke sette livet på pause for alt uplanlagt som skjer. Min søster havnet nesten i samme situasjon, og jeg tror ingen av oss andre forventet at hun skulle droppe en lenge planlagt jobbreise over flere dager for et par timers begravelse og påfølgende samvær. Jeg tror avdøde også hadde vært enig i den prioriteringen... 26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå