Gå til innhold

Kan jeg date når jeg ikke liker sex?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt sex, er 45 år. Har aldri hatt lyst, så enkelt er det. Men kjæreste kunne jeg tenke meg nå. Er det i hele tatt vits å prøve seg på dating i min alder, eller er det blitt slik at sex er lite populært i forhold i 40 årene? Har noen bekjente i 50 årene som sluttet i 30 årene, så da tenker jeg det er håp å finne noen :)

Anonymkode: 16683...819

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er åpen om å være aseksuell så burde det vel ikke være noe problem å date i noen som helst alder. 

Tror heller ikke alder generelt har så mye å si på sex-driften. Noen får lavere med alderen, andre kan få høyere.  

Anonymkode: 35726...359

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes aseksuelle av begge kjønn, så søk etter akkurat det. Aseksuelle og seksuelle passer ikke sammen, så vær ærlig om dette. Så kan du date. Andre aseksuelle. 

Ca 2 % av befolkniningen er på den aseksuelle skalaen. 

Anonymkode: 6a7f5...e60

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du en aseksuell mann? 

Anonymkode: e4f95...feb

AnonymBruker
Skrevet

Mann eller kvinne? 

Anonymkode: 253f7...415

AnonymBruker
Skrevet

Å date har ingen øvre aldersgrense, men for de fleste er sex en viktig del av et forhold, så du må bare være ærlig fra start og håpe å finne en likesinnet, lykke til 😊

Anonymkode: 550bb...b1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være andre ting enn manglende sexlyst som har gjort at du aldri har hatt et langvarig forhold?

Anonymkode: 1d86a...a14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har aldri hatt sex, er 45 år. Har aldri hatt lyst, så enkelt er det. Men kjæreste kunne jeg tenke meg nå. Er det i hele tatt vits å prøve seg på dating i min alder, eller er det blitt slik at sex er lite populært i forhold i 40 årene? Har noen bekjente i 50 årene som sluttet i 30 årene, så da tenker jeg det er håp å finne noen :)

Anonymkode: 16683...819

Hadde vært perfekt for meg

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva i alle dager skal du med kjæreste da? Den eneste grunne til at jeg i det hele tatt vurderer å ofre singellivet et fordi jeg har lyst på en fast sexpartner. Ellers ser jeg ikke helt hva positivt en mann kan tilføre mitt liv 🤔

Anonymkode: 0656e...3e1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva i alle dager skal du med kjæreste da? Den eneste grunne til at jeg i det hele tatt vurderer å ofre singellivet et fordi jeg har lyst på en fast sexpartner. Ellers ser jeg ikke helt hva positivt en mann kan tilføre mitt liv 🤔

De fleste har ikke en fast partner kun for sex, det er mange andre, og viktigere, årsaker til at et par holde sammen for livet. 

Anonymkode: 615d1...89f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste har ikke en fast partner kun for sex, det er mange andre, og viktigere, årsaker til at et par holde sammen for livet. 

Anonymkode: 615d1...89f

Hva da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er ærlig om det så er det ikke noe problem.

Anonymkode: e4836...cb1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde jeg kun vært interessert i sex, så hadde jeg jo vært singel og hatt sex når jeg ville hatt sex.

Anonymkode: a7c8d...cef

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva da?

Å ha en livspartner man elsker? En venn du alltid kan stole på og som alltid er der for deg? Som kjenner deg ut og inn, og du tilsvarende? Det er svært mye verdt for mange. Skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å forstå. 

Selv har jeg ingen interesse for sex som singel, men svært gjerne i forhold. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva da?

Kjærlighet, ha noen å dele hverdagen og gleder med, noen man stoler på og er 100% trygg på, økonomi og kos/nærhet for eksempel. 

Anonymkode: 5bfb7...7e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (9 timer siden):

Å ha en livspartner man elsker? En venn du alltid kan stole på og som alltid er der for deg? Som kjenner deg ut og inn, og du tilsvarende? Det er svært mye verdt for mange. Skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å forstå. 

Selv har jeg ingen interesse for sex som singel, men svært gjerne i forhold. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjærlighet, ha noen å dele hverdagen og gleder med, noen man stoler på og er 100% trygg på, økonomi og kos/nærhet for eksempel. 

Anonymkode: 5bfb7...7e6

Hvordan er det mulig å ikke ville ha sex med noen man elsker? Det er vel der det skurrer for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke om du er kvinne eller mann, men. Uansett så tenker jeg at du må jo i så fall finne en kjæreste som er aseksuell, men likevel romantisk anlagt. Og det kan nok være vanskelig. Jeg vet om et par stykker som definerer seg som aseksuelle, og de forelsker seg ikke heller. Så kan ikke tenke meg at de ville være interessert i å ha kjæreste.

En person med "vanlig" sexlyst kan i hvert fall ikke være din partner. Eller kanskje, men da må dere ha åpent forhold der vedkommende kan dekke behovene andre steder. Noe jeg personlig ikke ser poenget med. 

Anonymkode: fcf8a...e37

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan er det mulig å ikke ville ha sex med noen man elsker? Det er vel der det skurrer for meg.

??

Det finnes noen som er, for eksempel, veldig glade i barna sine, foreldrene sine, søsken, hunden sin, uten at kjærlighet nødvendigvis må bety kåtskap. 

Anonymkode: c01ca...bb0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er vel ikke direkte aseksuell, men tidligere opplevelser har tatt fra meg all lyst tii å ha sex. Lurer også på hvordan jeg kan være i forhold når det er sånn. Går i tillegg på medisiner som dreper sexlyst. Den er helt fraværende. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

??

Det finnes noen som er, for eksempel, veldig glade i barna sine, foreldrene sine, søsken, hunden sin, uten at kjærlighet nødvendigvis må bety kåtskap. 

Anonymkode: c01ca...bb0

Er du helt fjern?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...