Gå til innhold

Mimir Kristjansson truet privatperson med juling og Hells Angels

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mimir Kristjansson har sendt grove trusler til en privatperson. Han truet med både juling og med den kriminelle organisasjonen Hells Angels. Han innrømmer å ha skrevet meldingene, og skylder på alkoholen. Han er nå politianmeldt.

Er det akseptabelt at en folkevalgt på Stortinget sender denne typen grove trusler, eller bør han trekke seg som politiker?

https://www.vg.no/nyheter/i/aJJRMd/mimir-kristjansson-sendte-truende-meldinger-kom-hit-saa-banker-jeg-deg

Endret av Tiger Jack
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke akseptabel oppførsel. Alkohol er ingen unnskyldning. Alkohol gjør at den ekte personligheten kommer frem. Dessverre. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, dette er virkelig ikke akseptabelt. Trist lesning. Jeg har sansen for Mimir. Veldig sansen. Han har sitt å slite med, men man går altfor langt når man lar det gå utover andre på den måten.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Liten avsporing. Offeret fikk ikke sove fordi det er HA på Bryne. Mulig medias formulering har skylda. Men de fikk det til å høres ut som HA kun eksisterer på Bryne, og at der er det livsfarlig å oppholde seg… 

Skrevet

Blir vel snart hyllet for åpenheten. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Heipåfeh skrev (6 minutter siden):

Liten avsporing. Offeret fikk ikke sove fordi det er HA på Bryne. Mulig medias formulering har skylda. Men de fikk det til å høres ut som HA kun eksisterer på Bryne, og at der er det livsfarlig å oppholde seg… 

Det kan være farlig på Bryne, men som regel ikke på grunn av HA. 

Skrevet

Mye rart i Rødt..

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

En av meldingene han skrev var: "Hvordan er det med fitten?" :skratte: 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel, men han har beklaget og lagt seg flat. Han har ikke tenkt å prøve å slippe unna og tar de reaksjonene som kommer.  (var nå det jeg leste i de forskjellige nettartiklene)  Så får det være opp til partiet, stortinget, politiet og hvem som skal avgjøre det.  Nettrollet som trakk ham opp, burde også få seg en skrape.

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet

Tja, har ikke sansen for Rødt men liker faktisk mimir litt. Han har lagt seg flat og unnskyldte til vedkommende før Rødt tok kontakt. Han angrer og er villig til å ta eventuell straff som kommer. Synes alt det er positivt for det er nok av de som ror og ror, snakker ting bort, gjør seg selv til offer etc. etc. Selvsagt helt vilt det han gjorde og er anmeldt. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Overhode ikke greit, men det er vel heller ikke greit at denne 61åringen trakaserer Mimir uke etter uke? 

"Men jeg lurer jo fremdeles på hvorfor du trakasserer meg.

Og når du jevnlig holder på sånn, uke ut og uke inn, så vil du jo før eller siden treffe meg i det humøret jeg var i i går." 

https://www.vg.no/nyheter/i/aJJRMd/mimir-kristjansson-sendte-truende-meldinger-kom-hit-saa-banker-jeg-deg?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Endret av blvck
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

En viss oppførsel og moral bør forventes av de som er i offentlige stillinger.

Uansett om vi snakker om Mimir eller Mette Marit så er det forventet en oppførsel som er representabel for en offentlig stilling.

Det å skylde på fylla, at man ikke vet bedre, er langt fra kriteriene man bør kunne inneha som en person i en offentlig stilling.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Perine skrev (På 3.4.2026 den 21.59):

Det er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel, men han har beklaget og lagt seg flat. Han har ikke tenkt å prøve å slippe unna og tar de reaksjonene som kommer.  (var nå det jeg leste i de forskjellige nettartiklene)  Så får det være opp til partiet, stortinget, politiet og hvem som skal avgjøre det.  Nettrollet som trakk ham opp, burde også få seg en skrape.

blvck skrev (På 3.4.2026 den 22.02):

Overhode ikke greit, men det er vel heller ikke greit at denne 61åringen trakaserer Mimir uke etter uke? 

"Men jeg lurer jo fremdeles på hvorfor du trakasserer meg.

Og når du jevnlig holder på sånn, uke ut og uke inn, så vil du jo før eller siden treffe meg i det humøret jeg var i i går." 

https://www.vg.no/nyheter/i/aJJRMd/mimir-kristjansson-sendte-truende-meldinger-kom-hit-saa-banker-jeg-deg?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Er det hva man nu for tiden omtaler som "victim blaming"

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Tiuren skrev (1 minutt siden):

Det kan både være ugreit at Mimir truer noen, og at vedkommende plager Mimir. De to er ikke motsetninger.

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet

Dette er jo kriminelt så han får en bot. Så er det 4 måneder sykemelding med full lønn.  Går på kurs i sinnemestring,  avruses på papiret og dukker opp igjen i politikken og sier i et dybdeintervju at dette har vært en “viktig personlig reise”, der han virkelig har fått kjenne på systemet han selv har vært med på å bygge. Nå er han ikke bare politiker – han er også et levende eksempel på hvor godt det fungerer.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tror og ser det skrev (2 minutter siden):

Dette er jo kriminelt så han får en bot. Så er det 4 måneder sykemelding med full lønn.  Går på kurs i sinnemestring,  avruses på papiret og dukker opp igjen i politikken og sier i et dybdeintervju at dette har vært en “viktig personlig reise”, der han virkelig har fått kjenne på systemet han selv har vært med på å bygge. Nå er han ikke bare politiker – han er også et levende eksempel på hvor godt det fungerer.

Mimir er ikke type som sykmelder seg, eller avruser seg, så tror han bare rir den stormen her av jeg. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Tiuren skrev (59 minutter siden):

Kanskje det, og det skal man ikke.  Sånn bortsett fra det, savner jeg "noe" som kan begrense litt av den voldsomme netthetsen som pågår i stort omfang.

• Liker 3
Skrevet

Han bør få hjelp til å korka flaska no. Han fortener betre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Tror og ser det skrev (44 minutter siden):

Lol, tatt på kornet 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mimir er en av de få stortingsrepresentantene jeg virkelig har sansen for, og jeg kan forstå at han ble pissesur av å få hets fra denne  mannen uke etter uke, men å true noen med HA og bank gjør man ikke når man er stortingsrepresentant. Dette vil nok dessverre får konsekvenser for han.

Det er synd, fordi han snakker rett fra levra om det vanlige folk sliter med. Ikke FRP sin definisjon av vanlige folk, men det som faktisk ER vanlige folk. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...