Gå til innhold

Pappa døde og jeg klarer nesten ikke fungere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snart en måned siden pappa gikk bort. Vi var veldig nære, hele livet, men særlig etter han fikk demens for 5 år siden. Jeg bor 2 timer unna hjemstedet og har vært der hver 14 dag ca, noen ganger oftere hvis det har vært høytid osv. jeg jobber som nattevakt på sykehjem og har planlagt turnusen min, og egentlig hele livet mitt rundt han. Satt andre ting på vent for å være der. Heldigvis var jeg mye hos han før det skjedde, og satt hos han da han sovnet inn. Det er jeg veldig takknemlig for, men hva nå?

De første ukene var det mye hilsner, spørsmål om hvordan jeg har det, men etter begravelsen ble det stille. Broren min sier han er lettet den perioden er over og gleder seg til å begynne hverdagen igjen. Men jeg føler jeg har kjørt meg helt fast, ser ingen lyspunkt, har ikke lyst til noe, sitter bare i sofaen og gråter, tenker på han konstant. Klarer ikke forstå hvordan jeg skal leve resten av livet uten han, hele kroppen skriker etter å se han igjen ❤️ 

Dere andre som har opplevd dette, vær så snill å si det blir bedre etter hvert? Han var på sykehjem siste året, så vi har feite bursdager og høytider uten han, men vi har jo besøkt han så klart. 

Anonymkode: 6ef59...12e

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En måned er veldig, veldig kort tid etter at du mistet et viktig menneske som alltid har vært i livet ditt. Ut fra hva du skriver skjønner man at du har hart en god pappa som du var veldig glad i.

Det sies at dyp sorg gjerne varer et år, men du kommer også til å bære med deg sorgen videre etter det. Men ja, det blir bedre, livet blir lettere om en stund, og det går an å huske faren din uten å bli tynget av sorg om en stund.

La deg selv sørge nå, ikke bekjemp følelsene eller sammenlikn deg med broren din, dere er forskjellige. Alt godt til deg! ❤️

Anonymkode: 1a4b4...9e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet