AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Jeg har en Garmin vivoactive 6. Bruker den konstant. Er glad i å gå tur i hurtig tempo, har reagert på at pulsen er helt feil. Første 20minutter ligger den konstant på 90, deretter kan den øke til 150-160. Har nå hatt på 7dagers ekg hvor jeg kunne måle puls via app. Ser at puls er tilnærmet lik i hvile og veldig lett aktivitet, men i aktivitet er det differanse på 40-50. Andre som sliter med dette? Skal det være slik? Anonymkode: a699b...9d7
Gnå Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars Min er heller ikke til å stole på. Samme aktivitet to dager på rad kan måle helt forskjellig puls - og det kjennes helt likt. Når jeg er ute og går, kan jeg noen ganger får registrert høy puls og aktivitetsminutter, mens andre ganger registrerer den nesten hvilepuls. Det handler vel om at klokkene er best til å lese pulsen fra håndleddet når man er relativt rolig, men ikke under aktivitet. Så enten må man bare innse at disse målingene ikke har så stor verdi, eller så må man skaffe seg et pulsbelte.
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Har samme klokke, og har ikke opplevd dette. Jeg ville reklamert. Anonymkode: 22bf4...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Du bør låne et pulsbelte å måle samtidig med Garmin-klokken, eventuelt gå med to ulike klokker parallellt og sammenlikne de to. Anonymkode: c9c4e...f51
Gnå Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Les og lær : Pulsklokker er ubrukelige til å måle puls under trening - Norges idrettshøgskole
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars Gikk en tur i hurtig gange i sted, da viste klokken puls på 110, ekg 163. Så det er store forskjell. Tips til pulsbelte som er bra? Anonymkode: a699b...9d7
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Gikk en tur i hurtig gange i sted, da viste klokken puls på 110, ekg 163. Så det er store forskjell. Tips til pulsbelte som er bra? Anonymkode: a699b...9d7 Spør du meg så er 110 mer rett enn 163 på en gåtur, om du ikke har helt tragisk dårlig kondis. Hva er din makspuls? Anonymkode: 9dc23...c4a
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars En smartklokke er en indikasjon å kun det, jeg kan plutselig få opp avslappingsvarsel uten å være stresset Anonymkode: 9db69...283
Nuttery Skrevet 30. mars #10 Skrevet 30. mars Pulsbelte er eneste løsningen. Leser mye om dette problemet på Reddit også, og ser det selv (at pulsen henger bak) f.eks ved gåtur hvor jeg ikke har brukt belte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå