Gå til innhold

Hvordan i all verden få Garmin til å måle riktig puls i aktivitet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Garmin vivoactive 6. Bruker den konstant. Er glad i å gå tur i hurtig tempo, har reagert på at pulsen er helt feil. Første 20minutter ligger den konstant på 90, deretter kan den øke til 150-160. Har nå hatt på 7dagers ekg hvor jeg kunne måle puls via app. Ser at puls er tilnærmet lik i hvile og veldig lett aktivitet, men i aktivitet er det differanse på 40-50. Andre som sliter med dette? Skal det være slik?

Anonymkode: a699b...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er heller ikke til å stole på. Samme aktivitet to dager på rad kan måle helt forskjellig puls - og det kjennes helt likt. Når jeg er ute og går, kan jeg noen ganger får registrert høy puls og aktivitetsminutter, mens andre ganger registrerer den nesten hvilepuls. 

Det handler vel om at klokkene er best til å lese pulsen fra håndleddet når man er relativt rolig, men ikke under aktivitet. Så enten må man bare innse at disse målingene ikke har så stor verdi, eller så må man skaffe seg et pulsbelte. 

AnonymBruker
Skrevet

Har samme klokke, og har ikke opplevd dette. Jeg ville reklamert. 

Anonymkode: 22bf4...3e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør låne et pulsbelte å måle samtidig med Garmin-klokken, eventuelt gå med to ulike klokker parallellt og sammenlikne de to.

Anonymkode: c9c4e...f51

AnonymBruker
Skrevet

Pulsbelte. Eneste metoden.

Anonymkode: a353d...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Gikk en tur i hurtig gange i sted, da viste klokken puls på 110, ekg 163. Så det er store forskjell. Tips til pulsbelte som er bra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Gikk en tur i hurtig gange i sted, da viste klokken puls på 110, ekg 163. Så det er store forskjell. Tips til pulsbelte som er bra?

Spør du meg så er 110 mer rett enn 163 på en gåtur, om du ikke har helt tragisk dårlig kondis.  Hva er din makspuls? 

Anonymkode: 9dc23...c4a

AnonymBruker
Skrevet

En smartklokke er en indikasjon å kun det, jeg kan plutselig få opp avslappingsvarsel uten å være stresset 

Anonymkode: 9db69...283

Skrevet

Pulsbelte er eneste løsningen. Leser mye om dette problemet på Reddit også, og ser det selv (at pulsen henger bak) f.eks ved gåtur hvor jeg ikke har brukt belte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...