Gå til innhold

Du som har mistet en forelder, ble du sykmeldt etterpå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa døde for 2 uker siden. Begravelse i går. Vi var veldig nære. Jeg føler meg liksom helt tom, orker ingenting, ikke forholde meg til andre, har veldig kort lunte, trøtt. Jeg føler meg bare helt tom.. 

Du som har mistet en forelder, ble du sykmeldt etterpå? Eller klarte du fungere? Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem 

• Hjerte 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine døde etter lang tids sykdom, så jeg var på et vis forberedt. Ble ikke sykmeldt i etterkant, men det tok litt tid å komme ovenpå. Alle sørger forskjellig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykemeldt en uke. lang reisevei og hadde mye å ordne til begravelse. 

Anonymkode: 9e885...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sykemeldt en uke. lang reisevei og hadde mye å ordne til begravelse. 

Anonymkode: 9e885...b6e

Jeg har vært på hjemstedet siden det skjedde. Hjemme igjen i dag, bor 2 timer unna. Men jeg klarer nesten ikke fungere normalt.. 

• Hjerte 2
Skrevet

Ja. Mistet en veldig brått og var sykemeldt i rundt 6 uker (tiden fra dødsfall til bisettelse var permisjon med lønn, resten sykemelding). Trengte tiden til å komme «ovenpå» igjen og få samlet meg etter sjokket

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei,men burde ha vært det.

Hadde ingen ting på jobb å gjøre,var til egen og andres fare i minst 3 uker.

Anonymkode: 1a40c...188

• Hjerte 7
Skrevet

Mistet èn forelder etter ganske lang og heftig sykdom. Jeg ble ikke sykemeldt, men grunnen til det er at det var best for meg personlig å være i jobb i denne perioden hvor jeg også sørget.  Dersom du kjenner at du er helt tappet og trenger sykemelding så ber du om det. Vi er så forskjellige som en annen sier her og det er ikke noe rett eller galt her hva man gjør. Kondolerer <3

• Hjerte 2
Skrevet
Anonym-bruker skrev (14 minutter siden):

Pappa døde for 2 uker siden. Begravelse i går. Vi var veldig nære. Jeg føler meg liksom helt tom, orker ingenting, ikke forholde meg til andre, har veldig kort lunte, trøtt. Jeg føler meg bare helt tom.. 

Du som har mistet en forelder, ble du sykmeldt etterpå? Eller klarte du fungere? Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem 

Jeg ble ikke sykemeldt, men jeg delegerte ut arbeid for å gi meg selv litt tid til å reflektere da min mor døde. Vi hadde ikke møttes på over 10 år, og det kom veldig ut av det blå, så det tok  litt prossesering.

Når far dør, tror jeg det vil være mer overkommelig: vi er relativt nære og han er gammel : det er ingen overaskelser her, og vi har alt avklart : når du er par og 80 og vi har vært gutta boys over en mannsalder så blir perspektivet litt anderledes. 

Og nå er jeg pensjonist, så jeg har uansett ingen jobb som krever noe. Jeg kan konsentrere meg om problemet forran meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mistet en forelder i fjor, var aldri aktuelt å sykmelde meg. For min del ville det vært verre å sette meg ned hjemme og gruble å tenke, men alle er forskjellige.

Anonymkode: d7f62...853

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble sykemeldt før mamma døde, og var det litt etterpå også. Valget sto mellom å ha hodet over vannet for barna, mannen og ikke minst henne...Eller at alt kollapset.

Kondolerer. ❤️

Anonymkode: c685c...050

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har mistet begge foreldrene mine og var ikke sykmeldt etterpå. Måtte rett fra begravelsen på jobbreise med elevansvar en gang. Det var tungt, men det hjelper ikke å være hjemme heller. 

Anonymkode: fe21b...6b8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke det, selv om vi var veldig nære. Jeg merket selv at jeg hadde godt av litt hverdag, leder og kollegaer viste forståelse og tok hensyn, og sett i ettertid var det riktig for meg.

Likevel all verdens forståelse for at folk håndterer dette ulikt og har ulike behov. Jeg er glad jeg gjorde som jeg gjorde, men det trenger ikke være rett måte for andre. 

Anonymkode: 1d9cb...a49

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på en smell og var sykemeldt nesten et år. 

Anonymkode: 2c8ec...60c

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Min far døde brått og uventet. Jeg var ikke sykmeldt. Å planlegge og gjøre klart til begravelsen var terapi for meg. Fikk lage en siste hilsen betydde mye for meg. Fra a til å. Sitte å lage programhefter var litt heftig. Men det gjorde godt. Men hvis du ikke fungerer så må du så klart passe på deg selv i denne tiden. Viktig at du å fungerer. Så er det hvile du trenger så er det lurt. 

Anonymkode: d2e7a...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Driver gård. Mistet pappa i en ulykke på gården midt i innhøstingen. Det er i innhøstingen at hele årsinntekten på gården skal berges, så det var bare å jobbe for fullt allerede fra morgenen dagen etter. Hadde ikke råd til annet....

Anonymkode: a6ae4...dfa

• Hjerte 25
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer!
Jeg var på jobb dagen etterpå. Planleggingsdag, første dag etter sommerferien, dumt å være borte. Mamma var lærer selv, og hadde skjønt det. Hun døde langsomt, så det var en lettelse at hun endelig slapp. Det hadde sikkert vært annerledes om det skjedde plutselig. 

Anonymkode: fe92c...2ee

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet begge mine. Ene gangen var det brått og uventet, det andre dødsfallet var etter et langt sykeleie. Jobber i et serviceyrke. Ble ikke sykmeldt. 

Anonymkode: 140a2...96f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel kanskje noe å si om forelderen er relativt ung og det skjer veldig uventet, eller om forelderen er 80+ og dødsfallet er ventet? Også forskjell om man bor på samme sted og har nær kontakt (og ansvar for begravelse, bo etc), eller om man bor langt unna og egentlig bare kommer for begravelsen. Mye som spiller inn her. I tillegg til selve forholdet. 

Anonymkode: 78cd7...197

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bare 16 år da min far døde. Hadde vel "fri" fra skole en uke, men det handlet mest om at jeg ikke var i samme verdensdel som min familie da pappa døde. Så reiste hjem for begravelse og tilbake igjen til skolen 2 dager etter begravelsen.

Anonymkode: 401f5...2ce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet en forelder nå i februar, og ble sykmeldt et par uker før det skjedde for det var for mye å stå i. Min andre forelder er også livstruende syk og både h*n og jeg trenger at jeg bistår og stiller opp. Er derfor sykemeldt ennå, men skal gradvis tilbake i jobb etter påske.

Jeg er «alene» om å forberede hussalg, får hjelp av samboer og venner og litt av gjenlevende forelder. Ikke er jeg fylt 40 år ennå heller. Trenger litt ro i en tøff tid. 

Anonymkode: 9fc96...d2b

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...