AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Jeg er ifølge BMI lett undervektig, men det ser virkelig ikke sånn ut. Jeg er dvask og har vel høy fettprosent sammenlignet med muskler. Har noen konkrete tips i prosessen for å bytte littegrann muskler med fett uten å bare bygge litt muskler og beholde samme fettprosenten underveis, når man ikke egentlig har mye å ta av i utgangspunktet? Jeg skal ikke på studio, så det må også være snakk om øvelser som enkelt kan gjøres hjemme uten å kjøpe mye utstyr eller på tur. Mye mer glad i cardio enn styrke (dessverre?). Anonymkode: 6406c...671
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars Har du vekter? Styrketrening med vekter er vel svaret her. Kan gjøre mye med et par justerbare manualer. Evn. sjekk ut calisthenics hvis du vil prøve med null utstyr. Spis nok proteiner. Cluet er å trene tungt nok til at musklene blir utfordret og å øke motstand jevnt og trutt. Jeg har hatt mye nytte at KI for å lage program for meg selv. Logg fremgangen din. Anonymkode: 41535...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Vil i heller se dvask ut enn å gå opp 2-3 kilo og se fit ut? Uforståelig logikk. Er vekta viktigere enn hvordan du ser ut? Anonymkode: a7b4c...96a 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vil i heller se dvask ut enn å gå opp 2-3 kilo og se fit ut? Uforståelig logikk. Er vekta viktigere enn hvordan du ser ut? Anonymkode: a7b4c...96a Bryr meg ikke om vekt, ønsker derimot ikke gå opp noe i cm-mål. Anonymkode: 6406c...671
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har du vekter? Styrketrening med vekter er vel svaret her. Kan gjøre mye med et par justerbare manualer. Evn. sjekk ut calisthenics hvis du vil prøve med null utstyr. Spis nok proteiner. Cluet er å trene tungt nok til at musklene blir utfordret og å øke motstand jevnt og trutt. Jeg har hatt mye nytte at KI for å lage program for meg selv. Logg fremgangen din. Anonymkode: 41535...ebd Jeg skjønner hvordan jeg kan få mer muskler, men vet ikke helt hvordan prosessen er for å ikke bare bygge litt muskler men skifte det ut med fett samtidig, skal jo ikke ned i kalorier. Anonymkode: 6406c...671
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Mange får økt apetitt med trening. Hvis fu ikke endrer kosthold noe særlig men begynner å trene endel kommer du til å gå ned i vekt. Spis litt mer og du holder vekta Anonymkode: 9847e...835
GlitrendeSjokolade Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Er du undervektig så bør du gå opp i vekt. Styrketrening med vekter er bra for å få litt mer muskler.
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars GlitrendeSjokolade skrev (Akkurat nå): Er du undervektig så bør du gå opp i vekt. Styrketrening med vekter er bra for å få litt mer muskler. Har ikke sagt noe annet heller, ønsker å gå litt opp i muskler og dermed litt opp i vekt, men ønsker ikke bare bygge muskler og at fettet legger seg utenpå. Anonymkode: 6406c...671
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner hvordan jeg kan få mer muskler, men vet ikke helt hvordan prosessen er for å ikke bare bygge litt muskler men skifte det ut med fett samtidig, skal jo ikke ned i kalorier. Anonymkode: 6406c...671 Det vil jo skje ved å trene tung nok styrke som jeg skrev og ikke spise altfor mye mat. Nok protein og passe mengde kalorier til å holde vekten. Anonymkode: 41535...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bryr meg ikke om vekt, ønsker derimot ikke gå opp noe i cm-mål. Anonymkode: 6406c...671 De aller fleste går inn i cm mål når man bytter fett med muskler, selv om vekten øker. Anonymkode: bd103...c9e 3
Soft mann Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner hvordan jeg kan få mer muskler, men vet ikke helt hvordan prosessen er for å ikke bare bygge litt muskler men skifte det ut med fett samtidig, skal jo ikke ned i kalorier. Anonymkode: 6406c...671 Tren med tunge last og ikke mange repetisjoner
Crazydoglady Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars (endret) Musklene bygger du med trening. Har du lite muskler skal det ikke mye til å få til det. Kan fint gjøres med kroppsvekt øvelser hjemme, evt med strikk eller noen enkle vekter. Mer proteiner i kosten er jo å en stor faktor. Sjeldent at folk som spiser godt er så muskel fattige med mindre man er så godt som helt innaktiv. Spiser du passelig med kalorier vil du beholde vekten du har. Om nok av disse kaloriene er fra proteiner vil du enkelt bytte om fettmasse til muskler (når du trener). Altså endre kroppssammensetning uten å nødvendigvis endre vekt. Går du ned i vekt mer enn ønskelig må du spise mer, går du opp i vekt mer enn du ønsker så må du kutte noen kalorier. For å ikke gå opp milimeter må du jo nesten måle å følge med men sannsynligheten er vell stor for at du blir smalere før du blir større. Muskler er mer kompakt enn fett så selv om du beholder samme vekt men gjør om fett til muskler så vil du bli smalere heller enn større. Endret 15. mars av Crazydoglady
NoaideBiehtar Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner hvordan jeg kan få mer muskler, men vet ikke helt hvordan prosessen er for å ikke bare bygge litt muskler men skifte det ut med fett samtidig, skal jo ikke ned i kalorier. Anonymkode: 6406c...671 Seriøst, ikke overtenk det, da gjør du det bare vanskelig. Tren tung styrke, spis sunt og nok protein. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars Er jo ikke bare å knipse i fingrene. På meg la musklene seg under fettet, så jeg ble større, men strammere. Anonymkode: 051f3...28e
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo ikke bare å knipse i fingrene. På meg la musklene seg under fettet, så jeg ble større, men strammere. Anonymkode: 051f3...28e Underhudsfett ligger naturlig nok rett under huden, over musklene. TS er undervektig så kan ikke ha fryktelig mye underhudsfett. Uansett er det styrketrening og riktig kosthold som er svaret her. Støtter kommentaren om å ikke overtenke. Tren tung nok styrke og spis kalorimengder som gjør at du holder vekten, inkludert nok protein. Da vil man gå opp i muskelmasse og ned i fettmasse over tid. Ikke gi opp etter noen få uker men gjør endringer over tid. Anonymkode: 41535...ebd 3
Mei88 Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Hvis du vil gjøre en muskel større(sterkere) så må du nesten regne med at du vil gå opp i cm, spesielt om du er undervektig fra før. Hvis ikke må du styre unna å jobbe musklene der du ikke vil gå opp veldig mye. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars Mei88 skrev (1 time siden): Hvis du vil gjøre en muskel større(sterkere) så må du nesten regne med at du vil gå opp i cm, spesielt om du er undervektig fra før. Hvis ikke må du styre unna å jobbe musklene der du ikke vil gå opp veldig mye. Da kommer jeg ikke til å begynne å trene styrke, men heller mer cardio og se om det toner litt mer. Anonymkode: 6406c...671
Mei88 Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da kommer jeg ikke til å begynne å trene styrke, men heller mer cardio og se om det toner litt mer. Anonymkode: 6406c...671 Er det ikke bedre å gå opp noen få cm å se friskere/sterkere ut enn dvask som du selv sa? Det er jo ikke snakk om at du blir bola. Hiv på deg en sekk med vekt i å gå i skogen eller noe så bygger du naturlig 2
Mei88 Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars Soft mann skrev (2 timer siden): Tren med tunge last og ikke mange repetisjoner Det er jo fasiten på å bygge en muskel stor, noe ts ikke ønsker for hun ønsker ikke å gå opp i cm på kroppen
Soft mann Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars Mei88 skrev (Akkurat nå): Det er jo fasiten på å bygge en muskel stor, noe ts ikke ønsker for hun ønsker ikke å gå opp i cm på kroppen Fasit på å bygge en muskel sterk, ikke stor. Stor er mange repp 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå