AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Jeg ønsker å se på en bil som er 3 timers kjøretur unna, ruta går gjennom oslo, men jeg tør ikke kjøre gjennom oslo. Er det frekt å spørre om de kan møte meg rett sør for oslo? Det vil være ca halve veien for oss begge. Det er forøvrig forhandler, ikke privat. Anonymkode: 023dd...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Du betaler selvsagt for selgers tid og utgifter, også om det ikke blir salg? I så fall kan du jo alltids spørre... Anonymkode: baa15...386 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Mange forhandlere frakter bilen til deg, men det er nok mer dersom det faktisk er et salg. Er det en relativt ny bil, kan du jo eventuelt prøvekjøre en lik i nærheten først? Er den eldre og du vil gå nøyere gjennom bør du kjøre dit selv - eventuelt betale selger. Du kan fint kjøre på utsiden av Oslo sentrum altså, du trenger ikke inn i sentrum Anonymkode: fec4f...fe4 1
Virrevirrevapp Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Finnes det ikke ei rute utenom Oslo? Eller offentlig transport? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Ja det er frekt. Er du int nok kommer du deg dit. Anonymkode: 920b7...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Skrevet 12. mars Du skal kjøpe bil men vet ikke og behersker ikke hvordan man kjører bil? Høres ikke helt trygt ut syns jeg men. Anonymkode: 1eb91...88f 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Skrevet 12. mars Det er ikke noe problem å kjøre gjennom Oslo, du skal jo ikke inn i selve byen og bygater. Det er ringvei/motorvei på kryss og tvers. Sett på gps, google maps etc, så går det så bra så. Anonymkode: aa9b0...2a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars #9 Skrevet 12. mars Spør du får jo bare nei om det ikke går. Bilselgere strekker seg jo litt Anonymkode: af58e...86f
Urwa Skrevet 12. mars #10 Skrevet 12. mars Drevet med bilhandel i over 20 år. Hender ofte vi møtes halvveis hvis avstanden er for stor. Både som kjøper og selger. Og ingen «betaler» for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #11 Skrevet 12. mars Det er ikke noe stress å kjøre gjennom oslo. Du kjører jo bare rett frem på motorveien. Fikk ut i forkant når du skal svinge av, så holder du deg i den fila eller kjører over i den fila ganske tidlig. Jeg var livredd første gang jeg skulle kjøre gjennom oslo, men det gikk helt fint. Anonymkode: 5ee3b...3a9
AnonymBruker Skrevet 12. mars #13 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ønsker å se på en bil som er 3 timers kjøretur unna, ruta går gjennom oslo, men jeg tør ikke kjøre gjennom oslo. Er det frekt å spørre om de kan møte meg rett sør for oslo? Det vil være ca halve veien for oss begge. Det er forøvrig forhandler, ikke privat. Anonymkode: 023dd...7a5 Tviler på at en forhandler vil gå med på å kjøre 1 1/2 t fram og 1 1/2 t tilbake bare for å vise fram en bil til en interessert kunde. Legger man til at det tar kanskje 1-2 timer å vise fram og prøvekjøre bilen nærmer man seg en hel arbeidsdag. Og mens selgeren er på tur er det kanskje ingen til stede for å betjene andre kunder, og så går man glipp av flere salg enn det ene man kanskje oppnår. Det ligger litt i sakens natur at hvis man er en forhandler med et fast forretningssted og at det er der man oppbevarer og viser fram de varene man har til salgs, så forventes det at kundene kommer dit for å se på varene. Også overfor en privatperson hadde det vært å tøye strikken å be om det. Jeg skulle vært en ganske desperat bilselger før jeg hadde gått med på å kjøre så langt bare for en visning uten å være sikker på salg. Kjøre gjennom Oslo er forresten ikke farlig. Du skal jo bare holde deg til hovedveiene uansett, så det kommer til å gå helt fint Anonymkode: 94361...308 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars #14 Skrevet 12. mars Jeg har også skrekken for å kjøre i Oslo, det gjør jeg ikke uansett hva. Men å kjøre fra den ene siden til den andre er ikke noe problem, det er jo mer utenom enn igjennom og alt går igjennom tuneller som du bare skal rett frem i. Anonymkode: b3bba...014
AnonymBruker Skrevet 12. mars #15 Skrevet 12. mars Kjøre gjennom Oslo er null problem. Det er når du skal inn i Oslo kaoset kan oppstå. Gjennom = under. inn = Anonymkode: f2430...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #16 Skrevet 12. mars Da bør du virkelig levere inn lappen når du ikke tør å kjører gjennom Oslo 🙄 Anonymkode: cae0c...d86 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars #17 Skrevet 12. mars Ta toget da vel, til forhandler. Anonymkode: 9151e...95c
AnonymBruker Skrevet 12. mars #18 Skrevet 12. mars Hvis du skal kjøre sør - nord, altså f.eks Asker - Lillestrøm, så er du ikke innom en eneste bygate, du kjører kun på motorvei og en del i tunnel. Anonymkode: 80af1...6de
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Skrevet 13. mars Hvis det er en forhandler i en kjede, og samme kjede finnes nærmere der du bor, er det ikke umulig at de frakter den til "din" forhandler. Det er i alle fall verdt å forsøke. Anonymkode: 3007b...f91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå