Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg ser at et innlegg jeg skrev i en tråd ble fjernet. Det var et svar på en løgnaktig påstand om hva som kommer opp når man søker på en person, hvorpå jeg screenshottet hvilke bilder som faktisk kommer opp når man søker på denne personen. Hvordan skulle jeg gjort dette på en måte som aksepteres av moderatorene? Å gå inn på hvert av de første 10 bildene med direktelink vil jo ikke være dokumentasjon på at dette faktisk er de første 10 bilene som kommer opp? 

Bare greit å vite korrekt fremgangsmåte til en annen gang, så man ikke bruker tid på å lete frem dokumentasjon for så å få innlegget slettet.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (26 minutter siden):

Hei, jeg ser at et innlegg jeg skrev i en tråd ble fjernet. Det var et svar på en løgnaktig påstand om hva som kommer opp når man søker på en person, hvorpå jeg screenshottet hvilke bilder som faktisk kommer opp når man søker på denne personen. Hvordan skulle jeg gjort dette på en måte som aksepteres av moderatorene? Å gå inn på hvert av de første 10 bildene med direktelink vil jo ikke være dokumentasjon på at dette faktisk er de første 10 bilene som kommer opp? 

Bare greit å vite korrekt fremgangsmåte til en annen gang, så man ikke bruker tid på å lete frem dokumentasjon for så å få innlegget slettet.

Google kan jo vise bilder og søk i ulik rekkefølge basert på ens tidligere søk. Jeg foestår ikke helt hva det skal bevise, når det er ulikt for oss alle? 

Ellers kan du jo bare ta skjermbilde av selve søket. Der hvor du ser alle de små bildene. 

• Liker 3
Skrevet
velociraptor skrev (9 timer siden):

Dessverre er det ingen måte å gjøre dette, med mindre du får opp et søk kun med bilder som er uten opphavsrett. Det er altså ikke søket i seg selv som er problemet, men bildene med opphavsrett som da vil være brudd. 

Det @sekhmet369 skriver stemmer også. Google søk baserer seg på hva man har søkt tidligere, historikk i browser om man bruker de hvor man er logget inn med google, hvor du befinner deg o.s.v. 

• Liker 1
Skrevet
sekhmet369 skrev (9 timer siden):

Google kan jo vise bilder og søk i ulik rekkefølge basert på ens tidligere søk. Jeg foestår ikke helt hva det skal bevise, når det er ulikt for oss alle? 

Ellers kan du jo bare ta skjermbilde av selve søket. Der hvor du ser alle de små bildene. 

Nei det kan jeg ikke, det var det jeg gjorde og som ikke var lov. 

Jeg var ikke klar over at det ga forskjellige treff, men det ville uansett bevist at på min google har ikke Sverre Magnus briller på et flertall av bildene.

Forumansvarlig skrev (7 minutter siden):

Dessverre er det ingen måte å gjøre dette, med mindre du får opp et søk kun med bilder som er uten opphavsrett. Det er altså ikke søket i seg selv som er problemet, men bildene med opphavsrett som da vil være brudd. 

Det @sekhmet369 skriver stemmer også. Google søk baserer seg på hva man har søkt tidligere, historikk i browser om man bruker de hvor man er logget inn med google, hvor du befinner deg o.s.v. 

Jeg var ikke klar over at noen av de 7 bittesmå preview-bildene på den screenshot’en var beskyttet av opphavsrett.

Jeg er ikke logget inn i google. 

Men, da vet jeg i hvert fall at screenshot uansett ikke er lov, så får jeg heller rapportere personen for løgn neste gang (personen sa ikke at det var det HUN fikk opp ved å google, men påsto løgnaktiv at prinsen har briller på de aller fleste bilder som finnes av ham).

• Hjerte 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke logget inn i google. 

I følge min svoger som jobber innen cybersikkerhet, så gjelder det ikke kun når man er logget inn. Søk vil likevel basere seg på dine tidligere søk fra din IP-adresse. Det er også annen relevant informasjon som gjør at  søkeresultatene kan variere, som f.eks din lokasjon, cookies fra andre nettsider, nettsidehistorikk, lokale nyheter. Du kan også oppleve variasjon på søkeresultat avhengig av hvilken nettleser du bruker, samt hva slags enhet du bruker. 

Alt dette helt uavhengig av innlogging på Googlekonto. Viktig for alle mennesker å vite! 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...