AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:27 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:27 Jeg har lagt merke til at man kan stille tilnærmet like spørsmål her inne, men få helt forskjellige svar – både i tone og innhold. Noen ganger virker det som om to tråder om samme tema utvikler seg i totalt ulike retninger. Jeg opplevde det selv i en sårbar situasjon tidligere, hvor jeg fikk en ganske hard og lite støttende respons. Samtidig har jeg sett andre tråder om lignende tema hvor stemningen har vært varm og full av forståelse. Det får meg til å undre meg over hva som egentlig avgjør responsen. Er det formuleringen? Hvem som tilfeldigvis er inne og svarer? Tidspunkt? Eller er det noe annet som spiller inn? Jeg synes det er interessant hvor stor forskjell det kan være, selv når temaet i utgangspunktet er det samme. Anonymkode: 935c9...030 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:33 #2 Skrevet tirsdag kl. 18:33 Fordi det er ulike folk som svarer? Anonymkode: c88a5...d18 11 11
Blå tyggis Skrevet tirsdag kl. 18:33 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:33 Føler det ofte er det første svaret som setter tonen. Er det første svaret støttende fortsetter tråden slik, og er det frekt så kan du være sikker på at hele tråden sporer av. 5 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:34 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:34 Det kan både være formuleringen og hvem som svarer. Noen går alltid inn for å kritisere TS og svarer alltid motsatt av det den står for, uansett. KG er ikke alltid stedet for å søke støtte er min erfaring også. Anonymkode: f296b...add 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Det kan selvfølgelig også være startinnlegget til TS som setter tonen uten at vedkommende ser det helt selv. Men min observasjon her inne er at tråder støtt kan gå overraskende veier ut fra de første som svarer i tråden. Sett mange tilfeller av samme type case som får ulik respons. Og det virker mest tilfeldig, ut fra hvem som ramla inn i tråden. Og enkelte områder skiller det seg veldig fort ut om det er mange konservative eller liberale som entrer tråden først. Anonymkode: 81433...bc6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Blå tyggis skrev (5 minutter siden): Føler det ofte er det første svaret som setter tonen. Er det første svaret støttende fortsetter tråden slik, og er det frekt så kan du være sikker på at hele tråden sporer av. Jeg har lagt merke til at det ofte var mer tydelig før – at tonen i det første svaret påvirket resten av tråden. Nå i det siste har jeg opplevd at selv når første side er støttende, endrer tonen seg ofte når man kommer til side 2. Anonymkode: 935c9...030 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Hvorfor tenker du at å gå til KG med en sårbar situasjon er en god ide? Hva forventer du liksom? Som andre sier, tonen og ordlyd, og ulike folk som svarer. Anonymkode: 8f777...c7a 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:45 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:45 1. Folk er veldig forskjellige 2. Kommer an på hvem som er pålogga og svarer 3. Mange er troll. Jeg har selv blitt overrasket over respons. Av og til svarer folk mer ordentlig og nyttig enn jeg frykta mens andre ganger har folk piggene ute og får deg til å krympe deg og føle deg som verdens dummeste person. Anonymkode: d4541...df3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:46 #9 Skrevet tirsdag kl. 18:46 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tenker du at å gå til KG med en sårbar situasjon er en god ide? Hva forventer du liksom? Som andre sier, tonen og ordlyd, og ulike folk som svarer. Anonymkode: 8f777...c7a Jeg synes det burde være mulig å møte alle med like mye respekt, selv om man er på forum. Lignende erfaringer fortjener samme omtanke Anonymkode: 935c9...030 4 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:47 #10 Skrevet tirsdag kl. 18:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det burde være mulig å møte alle med like mye respekt, selv om man er på forum. Lignende erfaringer fortjener samme omtanke Anonymkode: 935c9...030 Jeg tenker også det, men jeg lever i den virkelige verden, og der er det ikke sånn. Anonymkode: 8f777...c7a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:50 #11 Skrevet tirsdag kl. 18:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker også det, men jeg lever i den virkelige verden, og der er det ikke sånn. Anonymkode: 8f777...c7a Ja, jeg skjønner hva du mener – verden er ikke alltid så rettferdig. Men selv på et forum burde man kunne etterstrebe samme respekt og omtanke, selv om det ikke alltid skjer i praksis Anonymkode: 935c9...030 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:53 #12 Skrevet tirsdag kl. 18:53 Fordi vi skjønner noen tester om det blir like svar så vi tullesvarer litt. Feks var han utro.. Han må du jammen holde på. Anonymkode: f2d7c...754
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:01 #13 Skrevet tirsdag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi vi skjønner noen tester om det blir like svar så vi tullesvarer litt. Feks var han utro.. Han må du jammen holde på. Anonymkode: f2d7c...754 Vet du hva, det går faktisk an å tenke at det finnes flere her ute som går gjennom det samme. Anonymkode: 935c9...030 4 1
Tough cookie Skrevet tirsdag kl. 20:22 #14 Skrevet tirsdag kl. 20:22 Det kommer an på psyken til de som svarer, for det sitter mange her inne med en psyke på halv åtte som tar ut sitt indre gruff på ts. I mange innlegg skal ts misforstås og det skal vris og vrenges på, og mange leser heller ikke hele hovedinnlegget og får med seg alle fakta. Blir helt matt når jeg leser hvor mye dritt mange svarer ts. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:27 #15 Skrevet tirsdag kl. 20:27 Nå har jeg ikke orket å være aktiv her på en lite. stund, men opplevde at folk henger seg opp i små detaljer som er helt irrelevant for hva som egentlig spørres om. Vet ikke om det er vansker med å lese og forståelsen som er problemet eller bare vondt i vilja. Anonymkode: be781...c60 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:28 #16 Skrevet tirsdag kl. 20:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg ikke orket å være aktiv her på en lite. stund, men opplevde at folk henger seg opp i små detaljer som er helt irrelevant for hva som egentlig spørres om. Vet ikke om det er vansker med å lese og forståelsen som er problemet eller bare vondt i vilja. Anonymkode: be781...c60 Tipper det er noen diagnoser blant enkelte og så er vi jo bare forskjelllige også. Folk leser, tolker og forstår ting helt ulikt. Det kan være fryktelig slitsomt. Det er jeg enig i. Det er også noe av det som er interessant med å diskutere med andre folk også da. At vi har forskjellige perspektiver. Anonymkode: 761a2...662 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:33 #17 Skrevet tirsdag kl. 20:33 Tough cookie skrev (10 minutter siden): Det kommer an på psyken til de som svarer, for det sitter mange her inne med en psyke på halv åtte som tar ut sitt indre gruff på ts. I mange innlegg skal ts misforstås og det skal vris og vrenges på, og mange leser heller ikke hele hovedinnlegget og får med seg alle fakta. Blir helt matt når jeg leser hvor mye dritt mange svarer ts. Ja, det er mange som vrir og vender på alt og mister poenget i hovedinnlegget. Det kan bli veldig slitsomt å forholde seg til slike diskusjoner Anonymkode: 935c9...030 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:41 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tipper det er noen diagnoser blant enkelte og så er vi jo bare forskjelllige også. Folk leser, tolker og forstår ting helt ulikt. Det kan være fryktelig slitsomt. Det er jeg enig i. Det er også noe av det som er interessant med å diskutere med andre folk også da. At vi har forskjellige perspektiver. Anonymkode: 761a2...662 Joda, folk er forskjellige og tolker ting ulikt. Men enkelte temaer – som død, spontanabort, voldtekt og drap – burde det være mulig å vise en viss forståelse og omtanke for Anonymkode: 935c9...030 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:47 #19 Skrevet tirsdag kl. 20:47 Har tenkt det samme. Har også reagert på hvordan jeg kan oppfatte en tråd som fin, og så kommer det inn ett menneske som er såå oppgitt over svarene i tråden og ødelegger stemningen helt. Typisk på kropp og helse-forumet (særlig tråder om ME…). Anonymkode: 5552d...925
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:49 #20 Skrevet tirsdag kl. 20:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Joda, folk er forskjellige og tolker ting ulikt. Men enkelte temaer – som død, spontanabort, voldtekt og drap – burde det være mulig å vise en viss forståelse og omtanke for Anonymkode: 935c9...030 Igjen, tipper det kan være snakk om diagnoser i enkelt tilfeller. Når det er det som er temaet tror jeg det er snakk om en eller annen diagnose i spill hvis de tøyer strikken der. Ikke en unnskyldning men det ligger jo litt i at det er et sykdomsbilde der. Det er noe galt med folk som holder på sånn. De er syke. I mer eller mindre grad. Anonymkode: 761a2...662
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå