Gå til innhold

Trenger hjelp til hvordan jeg kan konfrontere en tidligere ff som har gitt meg klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Har i ett år hatt en ff jeg har hatt deilig sex med. Begge ble enige om at vi skulle ligge sammen ett års tid og deretter ta en vurdering på veien videre. Vi skulle ikke ligge med andre og derfor droppe kondom. 
Etter at en venninne av meg gjorde meg oppmerksom på at denne karen var på Hinge bestemte vi oss for å spille ham et puss. 
Venninnen min har gitt seg ut for å ønske å møte ham for ligging og har spurt han massevis av spørsmål han har svart på. Han har blant annet fortalt at han i julen gikk gjennom en klamydiainfeksjon, men at han nå er frisk. Han har visstnok ligget med et tyvetalls damer iløpet av de siste par årene. 
Jeg fikk rimelig panikk da jeg ble klar over dette og testen fra gynekologen er nå positiv for klamydia hos meg. Jeg har heldigvis ikke ligget med andre, men trolig gjensmittet han da vi lå sammen de siste gangene.

Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan konfrontere han med alt dette. Jeg ønsker å la han få en lærepenge for at han har smittet meg og sikkert en drøss med andre damer.
k33 (han er like gammel)

Anonymkode: e59da...a78

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ønsker å la han få en lærepenge for at han har smittet meg og sikkert en drøss med andre damer.
k33 (han er like gammel)

Trodde du var yngre.

Anonymkode: d1c66...efb

• Liker 5
Skrevet

Med klamydia tar du en kur og forsikrer deg om nye tester hos partner, før du dropper kondom.

Anonymkode: 22c42...320

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Like greit at du ikke sier så mye og dropper hele fyren.

Anonymkode: 732b5...234

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Bruk tiden på bedre ting enn å gi folk en lærepenge. Hev deg over det, gå videre. Ikke vær en bitter eks.

Anonymkode: 49b04...1ee

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Konfronter heller deg selv. 33? Jeg tenkte umiddelbart 18-20. 

Anonymkode: 1f342...b47

• Liker 3
Skrevet

Lærepenge? Du oppdrar ikke en guttunge her, du kan kun kontrollere deg selv. Du må sette grenser.

Du skal trekke en endelig strek og ikke gi han tilgang til deg mer, på voksent vis. 

Anonymkode: e7273...424

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Lærepengen er det vel strengt tatt du selv som skal gi deg? Ikke ha ubeskyttet sex med folk du ikke vet om er smittsomme

Anonymkode: ce272...d48

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Har i ett år hatt en ff jeg har hatt deilig sex med. Begge ble enige om at vi skulle ligge sammen ett års tid og deretter ta en vurdering på veien videre. Vi skulle ikke ligge med andre og derfor droppe kondom. 
Etter at en venninne av meg gjorde meg oppmerksom på at denne karen var på Hinge bestemte vi oss for å spille ham et puss. 
Venninnen min har gitt seg ut for å ønske å møte ham for ligging og har spurt han massevis av spørsmål han har svart på. Han har blant annet fortalt at han i julen gikk gjennom en klamydiainfeksjon, men at han nå er frisk. Han har visstnok ligget med et tyvetalls damer iløpet av de siste par årene. 
Jeg fikk rimelig panikk da jeg ble klar over dette og testen fra gynekologen er nå positiv for klamydia hos meg. Jeg har heldigvis ikke ligget med andre, men trolig gjensmittet han da vi lå sammen de siste gangene.

Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan konfrontere han med alt dette. Jeg ønsker å la han få en lærepenge for at han har smittet meg og sikkert en drøss med andre damer.
k33 (han er like gammel)

Greit nok at du er sint og sånt nå, men hva godt skal dette egentlig gjøre? Hva ønsker du å oppnå (bortsett fra en viss form for hevn virker det som).

Hvorfor gidde å bruke masse tid og energi på å legge sinte planer? Selv om du er aldri så konfronterende, har du jo bokstavelig talt ikke noe makt eller pressmiddel over han. Han kan bare trekke på skuldrene og si "meeeh ... dette gidder jeg ikke å høre på." ... hva gjør du da?
Når du har ladet opp en gooood og lang sint, og så får det bare et middelmådig skuldertrekk tilbake? Blir du tilfredsstilt og fornøyd da?

Jeg henger meg med på de andre i tråden her som har skrevet at du ikke burde være en illsint eks-pulevenn. Hele den sint-og-forsmådd-eks rutinen er gjennomslitt og kun blant dine aller nærmeste kan du håpe å få noe støtte (og blant dem er det nok ikke så mange som eeeegentlig gidder å bry seg om du har pult på en lite trofast fyr.).
Ta medisinen din, gå videre i livet og ikke la en kjip fyr ødelegge mer av hverdagen. Ta lærdom av det og forsøk å ikke gjør samme feil igjen. Ikke la dette fortære deg.

... og neste gang: bruk kondom. Det er DITT ansvar å beskytte deg selv. Joa, dere avtalte at dere skulle være eksklusive, men come on. DET er litt å tro på julenissen. Som 33år gammel kvinne burde du vite at kondom er greia, selv i "monogame" fuck-friend opplegg. Kondomer beskytter både mot seksuelt overførbare sykdommer OG folk man ikke burde stole på.

For å låne et gammelt ordtak; ønsker du ekte eksklusivitet må du sette en ring på den.

• Liker 1
Skrevet
Even Tuell skrev (5 minutter siden):

Greit nok at du er sint og sånt nå, men hva godt skal dette egentlig gjøre? Hva ønsker du å oppnå (bortsett fra en viss form for hevn virker det som).

Hvorfor gidde å bruke masse tid og energi på å legge sinte planer? Selv om du er aldri så konfronterende, har du jo bokstavelig talt ikke noe makt eller pressmiddel over han. Han kan bare trekke på skuldrene og si "meeeh ... dette gidder jeg ikke å høre på." ... hva gjør du da?
Når du har ladet opp en gooood og lang sint, og så får det bare et middelmådig skuldertrekk tilbake? Blir du tilfredsstilt og fornøyd da?

Jeg henger meg med på de andre i tråden her som har skrevet at du ikke burde være en illsint eks-pulevenn. Hele den sint-og-forsmådd-eks rutinen er gjennomslitt og kun blant dine aller nærmeste kan du håpe å få noe støtte (og blant dem er det nok ikke så mange som eeeegentlig gidder å bry seg om du har pult på en lite trofast fyr.).
Ta medisinen din, gå videre i livet og ikke la en kjip fyr ødelegge mer av hverdagen. Ta lærdom av det og forsøk å ikke gjør samme feil igjen. Ikke la dette fortære deg.

... og neste gang: bruk kondom. Det er DITT ansvar å beskytte deg selv. Joa, dere avtalte at dere skulle være eksklusive, men come on. DET er litt å tro på julenissen. Som 33år gammel kvinne burde du vite at kondom er greia, selv i "monogame" fuck-friend opplegg. Kondomer beskytter både mot seksuelt overførbare sykdommer OG folk man ikke burde stole på.

For å låne et gammelt ordtak; ønsker du ekte eksklusivitet må du sette en ring på den.

Takk, det var faktisk dette jeg trengte å høre og skal gjøre som du sier❤️

• Liker 1
Skrevet

Å tro på eksklusivitet i et ff relasjon eller situationship er som å tro på julenissen.

Anonymkode: c880d...5b3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

k33 (han er like gammel)

Hvorfor var han ærlig mot venninnen din hvis han løy for deg? Det er ikke akkurat et sjekketriks for å få venninna di til sengs å fortelle om klamydiainfeksjon og en mengde sexpartnere. 🤪

Jeg tror at han skjønte hvem hun er, og spiller deg et puss!

• Nyttig 1
Skrevet

«Hei. Jeg har testet positivt for klamydia. Vurderte du på noe tidspunkt å informere meg om dette da du selv mottok behandling for dette før jul eller gir du generelt faen i andre?» 

Avslutt gjerne med en blid smiley ironisk. Spørsmålet er retorisk. Ikke forvent et tilfredsstillende svar, og ikke gå i debatt.

Han trenger ikke vite hvor du fikk informasjonen fra heller. 

Jeg hadde avsluttet kontakt personlig.

Anonymkode: 7143a...3ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk herpes av han som var kjæresten min i rundt ett år. Han bodde i en annen by enn meg, og lå sikkert rundt med masse damer de ukene og helgene vi ikke møttes. Jeg tror ikke jeg skal ha en ny sexpartner noen sinne. Ønsker ikke å gi dette svineriet videre. 

Anonymkode: ffb99...4cd

• Nyttig 1
Skrevet

Minner om at klamydia er definert som en allmennfarlig smittsom sykdom, og man er lovpålagt å bidra til smittesporing ved kjent smitte. Altså skulle du som sexpartner vært informert, enten av han eller helsepersonell.

Anonymkode: f8baf...dbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...