Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er meg det er noe riv ruskende galt med, men jeg bare klarer ikke å forstå at noen kvinner vil gå gravid, føde og få barn. Jeg får helt grøsninger når jeg ser på fødevideoer, hvor ødelagt kroppen blir, ikke minst hvor farlig det kan være. Så skal man amme dette vesenet, noe som for meg virker helt unaturlig at en baby skal sutte på puppen og må overvåkes 24/7. Dårlig søvn, bæsjebleier, gulping, skriking… ensomheten ved å være hjemme med baby alene i flere måneder mens mannen fortsetter sitt vanlige liv. Nei grøss og gru. Kudos til dere som orker, men dette er noe vi har blitt lurt til å tro er meningen med livet for kvinner. Noe jeg mener er en løgn.

Anonymkode: 79975...d74

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke noe galt med deg. Er helt enig med deg 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

nei vel deg om det, men det veldig rart at du sitter og ser på sånne videoer når du ikke en gang vil ha barn

og det du sier er jo også ekstremt overdramatisering 

Anonymkode: 7c8ef...70a

• Liker 14
  • Nyttig 20
Skrevet

Hvorfor sitter du og ser på fødevideoer? Det har jeg aldri gjort og jeg har flere barn. Selv om du ikke ser noe verdi i å få barn, så er vi mange som ser stor verdi i det. 

Anonymkode: f8552...454

• Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, og jeg har to barn 😅👍

Anonymkode: 7b707...680

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ha barn. Jeg vil ha barnebarn. 

Graviditet, fødsel, offer av tid, kropp og ressurser. Det er bare noe man går gjennom for å få endemålet. Svært få «vil føde»😂

Anonymkode: dc5ac...699

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet ikke om det er meg det er noe riv ruskende galt med, men jeg bare klarer ikke å forstå at noen kvinner vil gå gravid, føde og få barn. Jeg får helt grøsninger når jeg ser på fødevideoer, hvor ødelagt kroppen blir, ikke minst hvor farlig det kan være. Så skal man amme dette vesenet, noe som for meg virker helt unaturlig at en baby skal sutte på puppen og må overvåkes 24/7. Dårlig søvn, bæsjebleier, gulping, skriking… ensomheten ved å være hjemme med baby alene i flere måneder mens mannen fortsetter sitt vanlige liv. Nei grøss og gru. Kudos til dere som orker, men dette er noe vi har blitt lurt til å tro er meningen med livet for kvinner. Noe jeg mener er en løgn.

Meningen med livet kan man jo si at det rent faktuelt er da... Vi er dyr, vi er laget for å formere oss. Du har selvfølgelig lov til å ikke ønske det, men litt rart å kalle det unaturlig når det bokstavelig talt er det som er det mest naturlige for oss å gjøre (føde og amme).

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha barn. Jeg vil ha barnebarn. 

Graviditet, fødsel, offer av tid, kropp og ressurser. Det er bare noe man går gjennom for å få endemålet. Svært få «vil føde»😂

Du vil ha barnebarn? Så du skal legge føringer for hva dine barn og eventuelle partnere skal gjøre?

Anonymkode: 0a18e...bd0

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skulle gjerne slippet alt det og rett rett til det nydelige vesenet som materialiserer seg mellom 6mnd-1år.

Anonymkode: 641b3...e9d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vil ha barnebarn? Så du skal legge føringer for hva dine barn og eventuelle partnere skal gjøre?

Ja, jeg skal tvinge mine barn til å ha masse sex med fertile partnere. 

…Tror du det er det folk mener når de sier de ønsker seg barnebarn? Det er en ganske konfliktskapende måte å tolke andres helt vanlige ytringer. 

• Liker 32
  • Nyttig 15
Skrevet

Dårlig søvn, bæsjebleier osv, er bare midlertidig. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville heller ikke ha barn. Ville ikke gå gravid, ville ihvertfall ikke føde og tanken oom vie hele livet mitt til å oppdra andre var frastøtende. Ikke liker jeg barn, ikke forstår jeg dem og, vel la oss være ærlig, de er ekle. De spiser snørr og bæsjer, de spyr og de griser. Var ikke interessert en plass.

Men her sitter jeg da 18 år senere med to egne barn og jeg skal være ærlig når jeg sier at det ikke har vært enkelt. Det har vært en voldsom bergogdalebane. Samtidig er det lite som får verden til å stoppe opp som en fireåring som legger seg på alle fire for å studere en bille på veg hjem fra barnehage. Eller de grytidlig morgenene når de kommer inn, legger seg klin inntil deg og puster deg i ansiktet. (Nå smiler jeg når jeg tenker på det). Små, usikre hender som finner dine når de trenger støtte. Ingen som vet mer enn mamma (eller pappa) når det oppstår et problem. Det er lite som sammenlignes, om noe, med en liten bylt i armene som roer seg ned fordi nettopp DU er der. Det er mye som en ikke tenke over før en blir foreldre som senere viser seg å være det største som har skjedd deg. 

Jeg vet jeg kunne ha forblitt lykkelig barnløs, null problem. Det hadde på mange måter kanskje til og med vært enklere på den måten. Men samtidig hadde jeg aldri ville vært uten barna mine. Den kjærligheten mellom oss må være det største som en kan få oppleve. Større enn kjærligheten til partner eller venn. Mer givende enn ferietur eller god lønning. Du er universets sentrum, alt i deres verden kretser rundt deg mens de er små. Så en dag må du slippe dem fri og la dem leve på egenhånd. Det er noe rørende over det også, hver alder har sin sjarm.

Men klart, det ER ikke for alle. Noen av oss gjør fremtidige barn en tjeneste ved å forbli barnløse. Vi er ikke alle foreldremateriale. Det er ok å avslutte grenen på ditt familietre om det passer seg slik. Ingen press herfra og ikke la noen andre presse deg heller.

Anonymkode: 54150...6a6

• Liker 10
  • Hjerte 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ønsket meg det ikke før jeg ble uventet gravid. Nå har jeg tre 🥰

Anonymkode: 29e98...08e

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Haha jeg sier (på spøk, men litt på alvor) til ungene at "jeg forventer barnebarn, minst en fra dere hver". Og så ler de av meg. 

Seriøst: jeg håper de finner lykken i livet, uansett hvordan den ser ut for dem. Dersom det ikke inkluderer barnebarn så får jeg låne noen andres barn å kose med. 

Anonymkode: 54150...6a6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt, og jeg har to barn 😅👍

Anonymkode: 7b707...680

Samme her. Når det er sagt så var det for meg bare naturen som kalte. Det var et slags behov å få barn (ja egoistisk). Så vi fikk to barn. Jeg er veldig glad jeg aldri skal være gravid igjen eller føde igjen. Men jeg savner babytiden, selv da jeg var våken 5 ganger hver natt, skiftet bleie før og etter amming. Lite og dårlig søvn, bekymringer, klaustrofobi fordi man aldri fikk gjort noe. Det er ikke glemt, men det er ikke avskrekkende da dette er ting som gikk over. Fødsel? Nei takk.

Anonymkode: 92a25...b02

• Liker 1
Skrevet

Når de har vokst opp husker jeg ikke en eneste negativ ting.  Men respekter dine meninger. Men har noen venninner som aldri fikk barn. Godt voksne nå. Men det var de som slet med kg og komplekser for kropp. 

Anonymkode: db6e1...11d

• Liker 3
Skrevet

Fødsel kan jeg kanskje stå over, men jeg synes jo faktisk å gå gravid var litt spennende, og det var en egen ting, en fin følelse. Samme med baby. Den lille saken, som luktet så godt, som jeg følte så mye kjærlighet for. Jeg gråt da mannen og jeg bestemte at det holdt med tre barn. Jeg gråt over at den tiden var over, og at jeg aldri mer skulle føle det slik med en liten nyfødt baby, babytid. Ja, det var mye styr også, men det for meg en nydelig tid. 

Anonymkode: 9b520...1b6

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hadde ikke sett en fødevideo før jeg fødte, og du hopper jo fullstendig bukk over det som faktisk kommer etter de få timene/ dagene/ månedene med smerte. Vanskelig å forholde seg til en person som sier noe ikke kan være meningen med livet uten å ha opplevd et barns kjærlighet. Det er meningen med mitt liv, så håper jeg du finner meningen med ditt. Hvorfor det skulle være det samme, er også et mysterie. 

Endret av KaraThrace
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor ser du fødevideoer? Det må jo være å pine seg selv på linje med å se skrekkfilm? 

Og kroppen blir da ikke nødvendigvis så ødelagt av å få barn. Det å bli eldre er mye verre, og det skjer uavhengig av barn. 

Dårlig søvn, og bæsjebleier og gulping og alt sånt, er også midlertidig. Det går (relativt) fort over. 

Min mann fortsatte heller ikke sitt vanlige liv etter at vi fikk barn. Både hans og mitt liv endret seg helt. Og det er mulig å gå fort ut igjen i jobb, og la mannen ta permisjonstiden, om småbarnstiden absolutt ikke er for deg. (Eller dele på det. Jeg ser det også har blitt vanligere.) 

Jeg hadde en ganske hard fødsel med første barn, men vi er altså skapt for å glemme fort. For jeg kunne fint tatt en ny fødsel ganske raskt etterpå. Jeg hadde mye større problemer med alle hormonene gjennom graviditeten. 

Og det er altså utrolig hva du kan ta med deg en baby i bæresjal på, om du bare vil.  (Joda, den krever en del bleier og annet "ekstrautstyr". Men det er ingen hindring om du virkelig vil. 

Og disse barna man får, de blir ofte veldig fine ungdommer/unge voksne. Som man kan ha fine samtaler med. Og som ofte er interessert i mye av det samme som deg selv. 

Anonymkode: 5e4a4...f26

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da heller unntaksvis at kroppen blir ødelagt. 

Anonymkode: e4d24...514

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...