Gå til innhold

Trening trigger dårlige følelser. Ekstremt kontrollbehov

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei dame på 29 år. Jeg har begynt å trene, men merker det trigger noen dårlige følelser i meg. Jeg har aldri slitt med spiseforstyrrelse eller noe. Men jeg har et ekstremt kontrollbehov. Og det trigger treningen, jeg har ikke ord på hva det er. Men jeg får ikke den gode følelsen man skal få, fordi jeg vil bare prestere, og ha kontroll på ett eller annet, men jeg vet ikke hva jeg vil ha kontroll over. Noen som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: b3594...ae9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 15.15):

Hei! Jeg er ei dame på 29 år. Jeg har begynt å trene, men merker det trigger noen dårlige følelser i meg. Jeg har aldri slitt med spiseforstyrrelse eller noe. Men jeg har et ekstremt kontrollbehov. Og det trigger treningen, jeg har ikke ord på hva det er. Men jeg får ikke den gode følelsen man skal få, fordi jeg vil bare prestere, og ha kontroll på ett eller annet, men jeg vet ikke hva jeg vil ha kontroll over. Noen som kan kjenne seg igjen?

Mange nevrodivergente blir jo fort veldig opphengt i det de driver med. Altoppslukende interesser hvor det går mye tid på å sette seg inn i, undersøke, planlegge, og 200 prosent all in. Man vil se resultater. Det må være rett/bra/nok. 

• Nyttig 1
Skrevet
Crazydoglady skrev (5 minutter siden):

Mange nevrodivergente blir jo fort veldig opphengt i det de driver med. Altoppslukende interesser hvor det går mye tid på å sette seg inn i, undersøke, planlegge, og 200 prosent all in. Man vil se resultater. Det må være rett/bra/nok. 

Gir mening. Jeg er autist og har adhd (diagnostisert selvfølgelig) ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 15.15):

Kanskje du skulle prøve deg på en annen treningsform som ikke er så prestasjonsorientert? Hva med yoga?

Anonymkode: b976f...018

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gir mening. Jeg er autist og har adhd (diagnostisert selvfølgelig) ts 

Ja, jeg også og det er lett å få oppheng som noen ganger også kan oppleves hemmende. Ikke bare fordi det blir altoppslukende, men fordi det må gjøres sånn eller slik, så mye, spise sånn. Jeg greier ikke å bare senke krav å gjøre det beste utav det liksom. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje du skulle prøve deg på en annen treningsform som ikke er så prestasjonsorientert? Hva med yoga?

Anonymkode: b976f...018

Joda. Men lurer mer på om andre kan kjenne seg igjen i dette. Driver med yoga noen ganger, skulle bare ønske jeg kunne trene kondisjon og muskler uten at jeg ble trigget. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...