Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min (slutten av 40-årene) har løyet om en dame han datet rett før vi traff hverandre. Jeg skjønner ikke hvorfor siden det selvsagt er greit at han datet andre før meg.

Da jeg spør så nekter han enda jeg vet at han lyver. Jeg kjenner henne og har sett de sammen. Problemet er jo ikke dama men det at han absolutt må lyve og nekte for noe som er helt unødvendig.

Jeg blir redd for at han da kan fortsette å lyve om ting som skjer mens vi er sammen.

Han er en super mann ellers. Viser på alle måter at det er meg han vil ha.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor han lyver om noe helt ubetydelig. Er det ok? Siden vi jo ikke var sammen da?

Anonymkode: 70b96...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ville det vært nok til å revurdere forholdet. En løgn om noe som tilsynelatende er uviktig, indikerer at han kan lyve om veldig mye annet også, både stort og smått. Jeg ville mistet all tillit. 

Anonymkode: 4a027...675

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Er du helt sikker på at ikke det var overlapping med dere to? Eller at han fremdeles kan ha en seksuell relasjon med henne bak din rygg? 

Jeg ville aldri igjen gjort feilen med å gå inn i et forhold med noen som lyver i datingfasen. Det viser vedkommendes karakter og manglende moral. Det er aller høyst sannsynlig at vedkommende er villig til å lyve om andre ting også. 

Anonymkode: 34bef...c60

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil også si at du sier at han er en helt super fyr ellers - strengt tatt så vet du jo ikke dette, da det kan hende at han lyver om andre ting også. 

Når han lyver om noe uvesentlig, er det jo for en grunn. Da er det noe han ikke ønsker at du skal vite. Dermed er det ikke usannsynlig at han lyver om andre ting, for å bli oppfattet på en måte som gagner han. 

Anonymkode: 34bef...c60

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kjæresten min (slutten av 40-årene) har løyet om en dame han datet rett før vi traff hverandre. Jeg skjønner ikke hvorfor siden det selvsagt er greit at han datet andre før meg.

Da jeg spør så nekter han enda jeg vet at han lyver. Jeg kjenner henne og har sett de sammen. Problemet er jo ikke dama men det at han absolutt må lyve og nekte for noe som er helt unødvendig.

Jeg blir redd for at han da kan fortsette å lyve om ting som skjer mens vi er sammen.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor han lyver om noe helt ubetydelig. Er det ok? Siden vi jo ikke var sammen da?

Hadde ikke godtatt løgn.

Det er ikke noe å bygge et forhold på.

• Liker 8
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket kjenner jeg. Enten det er fordi han har lett for å lyve eller fordi han fortsetter å lyve fordi han ikke greier å gå tilbake på noe han allerede har sagt. I begge tilfeller lukter jeg potensielt store problemer down the road og ting som er håpløst å forholde seg til.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje han har erfaring med sykelig sjalu kjærester fra før? Og på autopilot prøver å beskytte seg?

Enten det, eller så har det vært overlapp.

Anonymkode: 66682...351

• Nyttig 2
Skrevet

Det er jo opp til deg om du syns det er greit.

Jeg bryr meg ikke om mannens tidligere damer og spør ikke om dem heller.

Skrevet

Jeg følger tråden med nysgjerrighet :)

Da jeg møtte min samboer for 4 år siden hadde vi samme situasjonen. Han sa han kjente en kvinne, som jeg også vet hvem er, men ikke omfanget. Bare at det var på hils da de hadde barn i samme bhg ti år tidligere. Jeg visste annerledes, og da jeg sa at løgner har jeg ikke plass til i et forhold som skal tuftes på tillit, respekt og kjærlighet, ja greit, da innrømmet han at han hadde møtt henne på byen for årevis siden, hun ble med hjem, men de hadde ikke hatt sex. Jeg visste dette var usant. Jeg var tydelig på at han må lære seg å si ting som de er. Jeg driter i hvem han har datet eller hatt sex med tidligere, men på spørsmål om man kjenner noen så må man være ærlig. Enkelt og greit. 

Viste seg til slutt at de hadde hatt en seksuell relasjon i 5 år, han forsøkte å få følelser for henne, hilste også på barna hennes, fant på ting sammen, men han fikk ikke følelser for henne. Og denne helgen de hadde hatt med barn involvert var 4 uker før vi møttes. Han insisterer på at det var ingen overlapp og at han var åpen, ærlig og ryddig med henne. 

Jeg har vært veldig fristet til å sjekke mobilen hans, men det har jeg holdt meg for god til. 

Han har løyet om en idiotisk situasjon seinere også som involverer et ukjent ubesvart anrop. Han påstod det var en fremmed. Viste seg det var en eks fra 20 år tilbake i tid. 

Vi har kjøpt hus sammen, og er en familie. Han vet utmerket godt at man ikke kan kreve tillit, det er noe man gjør seg fortjent til. 

Han har ingen andre forklaringer enn at han synes alt slikt med andre kvinner er ubehagelig. Han klarer heller ikke å si fine ting om andre kvinner til meg, det synes han er dårlig gjort . Har aldri vært borti lignende tankegang før. Og dette er min tredje samboer. 

Men som du sier, snill som dagen er lang, utvilsomt dedikert til meg og barna våre, er en familiemann, reker ikke på byen, hjemmekjær, gamer ikke, henger ikke på sosiale media. Jeg kan ikke skjønner hvilke arena han skal klare å ha tid til å pleie relasjoner til andre kvinner. Det er massevis med kyss, kos, flørt, sex, klem, tjenester, omsorg og omtanke. Jeg har dermed ikke noen grunn til å tro at han holder på med ugreie ting bak ryggen min. 

Anonymkode: 698a9...c1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Løgn er tåpelig. Men jeg minner om at "it's fine" når det ikke er det, er også en løgn - på lik linje med dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har sett dem sammen som i omslynget, rusle med håndholding kjæreste sett dem sammen, eller bare sammen? Det kan ut i fra infoen her være han snakker sant, jeg har vært singel i mange år nå, garantert observert sammen med mange menn uten at jeg har vært sammen med noen av dem annet enn vennskapelig eller profesjonelt🤷‍♀️

Anonymkode: 1402f...764

• Liker 2
Skrevet

Løgn er tillitsbrudd.

Da går jeg.

Anonymkode: f0b8e...b11

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor bryr du deg om forhold han hadde før dere var sammen?

• Liker 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (14 minutter siden):

Jeg gjør ikke det. Jeg bryr meg om at han kan lyve om det.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan vet du at han lyger? Har noen sagt at de har vært sammen? Har du sett at de har gjort kjæresteting?

Anonymkode: e23d3...922

Skrevet
DesmondMiles skrev (27 minutter siden):

Min mann har løyet om fortiden. Fant ut om dette 12 år senere. Jeg ble rasende, mildt sagt. Den mannen jeg trodde han var, finns ikke lengre. Det er så patetisk. Men ja, han gjorde det for å beholde meg. Han er feig i mine øyner. Jeg er ikke redd for å miste ham nå for å si det sånn, selv om han er gal etter meg-den 15.året.

Anonymkode: 652c6...96b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg gjør ikke det. Jeg bryr meg om at han kan lyve om det.

Fordi siden han lyver, så betyr eksdama eller hva hun enn er, mer enn hva han sier/ikke sier og du er rebounden ? Men nå har han valgt deg og konsentrer deg om det. Du vil tidsnok finne ut om det blir dere for evig og alltid eller om du eller han er bare en stopp på veien. 

Anonymkode: fe5e8...8a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann har løyet om fortiden. Fant ut om dette 12 år senere. Jeg ble rasende, mildt sagt. Den mannen jeg trodde han var, finns ikke lengre. Det er så patetisk. Men ja, han gjorde det for å beholde meg. Han er feig i mine øyner. Jeg er ikke redd for å miste ham nå for å si det sånn, selv om han er gal etter meg-den 15.året.

Anonymkode: 652c6...96b

Kjæresten min har ikke løyet, men heller ikke fortalt alt. 3 år inn i forholdet fortalte han at hadde vært utro i alle sine tidligere forhold. Før jul fortalte han om ei dame han hadde tafset på. Hele tiden kommer det drypp om ting han har gjort med andre damer, både som singel og i forhold. Han er nok som din mann, redd for å miste meg. Men jeg tenker fortid er fortid, så lenge han behandler meg bra så går jeg for det. Jeg har ennå ikke sett eller merket noe av oppførselen hans slik han var før. Folk forandrer seg.

Anonymkode: fe5e8...8a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kunne ønske jeg luktet lunta ved første løgn. Kan garantere at det er flere. Han tester nok dine grenser på hvor mye han kan komme seg unna med.

Anonymkode: 3536c...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For meg ville det vært nok til å revurdere forholdet. En løgn om noe som tilsynelatende er uviktig, indikerer at han kan lyve om veldig mye annet også, både stort og smått. Jeg ville mistet all tillit. 

Anonymkode: 4a027...675

Litt som de som lyver om fortiden og tidligere sexpartnere, bløffe om antall enten ved å ikke fortelle eller dele tallet på ti. 

Anonymkode: 4ddd5...4b1

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...