Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere mødre her inne opptatt av hvilke merker det er på ytterklær til barna deres i barnehagen? Lurer på om det er vanlig blant dagens generasjon eller om min svigerdatter bare er litt fjollete.

Ønskeliste til bursdag og jul består alltid i dyre skomerker. Må f.eks være dyreste Gore Tex fra Viking. Sandaler må være Birkenstock osv. Samme med ytterklær, alltid dyre merker.

Nå til bursdagen fant vi et veldig rimelig regnsett fra Reima. Skulle jo tro det var et godt nok merke? Men fikk en litt skuffet svigerdatter som var oppgitt over at det ikke var byttelapp, og ba oss gi det til et av våre andre barnebarn. Barnet skal visstnok bare bruke Kattnakken.

Anonymkode: c69c0...9dc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er mine barn unge voksne. Men jeg har vært veldig opptatt av bra yttertøy. Og ofte er det litt dyrere. Men jeg har gått ut fra hva slags yttertøy, vi hadde best erfaring med. Og ikke hva som er mest populært.

Anonymkode: 2f5ee...027

• Liker 22
Skrevet

Jeg var selv nøye på skomerke når barna mine var små. I ytterklær og,men da kjøpte jeg det selv,fikk de noe annet i gave brukte de det og. Gikk mest utifrå hva som fungerte best til mine barn og ikke hva som var populært

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært veldig opptatt av at yttertøyet skal være bra og ha god kvalitet. Det har jeg alltid betalt litt ekstra for. Skal barna bli glad i å være ute så må de ha gode klær så de slipper å fryse eller bli våt. Men det er mulig jeg også er litt fjollete. Men det bryr jeg meg ikke så mye om for det er mine barn og jeg som bestemmer :) 

Anonymkode: e45bf...55e

• Liker 15
Skrevet

Mitt inntrykk er at dagens småbarnsforeldre er utrolig opptatt av merker og helst uteklær ska koste mye. 

Husker selv da mine vokste opp var det friends dressen som kom best ut, og gikk som billig. Men alle skulle ha reima og Didrikson.  Så og at dresser vi kjøpte andre steder var bedre en eks reima som vårt barn ble kald av

For oss var sko det viktigste. Og våres brukte stort sett brukte og da var det ofte eldre HH klær. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er utakknemlig og ikke lite frekk. Når det er sagt, jeg er mor og bestemor og kjøper gode sko til barn og barnebarn, da må man gjerne opp i pris. Yttertøy til vinter bør ha høy vannsøyle, merke er uviktig. Min eldste er 35 år, og overlevde vintre uten ullundertøy, og hadde bevernylondress med teddyfor. 

Anonymkode: 0690b...960

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært kvalitersbevisst på de tingene og ønsker å kjøpe de plaggene og skoene jeg bestemmer meg for. Det handler ikke om at annet ikke er «godt nok» eller om å være utakknemlig, men kan du ikke gi pengegave fremfor de tingene når du vet at hun har spesielle preferanser? 

Anonymkode: ca904...257

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Uansett er det veldig kjedelig å få klær uten byttelapp, fikk dere ikke med det i butikken?

Anonymkode: 12b5a...e3e

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Reima er bra nok, og egentlig kjekt å ha et par regndresser. Min har faktisk en av kattnakken og en fra reima. Merkene er vilkårlig her.

Anonymkode: 8d14e...1db

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn i barnehagealder og ja, jeg er ekstrem nøye på ytterklær. Barna er ute nesten hele dagen, så da har det stor betydning hvilket utstyr dem har.

Jeg bruker også bare viking, kattnakken, hestra og kavat. Reima i parkdress og vinterdress, men dårlig erfaring med regntøy. Er det jeg har best erfaring med som både holder ungene varme, som har god passform og kvalitet.

Skjønner at du blir skuffa over at hun ønsker gi det videre, samtidig kan jeg dessverre forstå henne. Når de er ute såpass store deler av dagen, har utstyr noe å si for trivselen også. Regner med at du ikke hadde kosa deg ute, om du hadde klær som gjorde deg våt kort tid etter du kom ut.

Anonymkode: 878ea...4af

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er som å bli invitert på middag og bli servert brødskiver. 

Anonymkode: 88896...3b7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uansett er det veldig kjedelig å få klær uten byttelapp, fikk dere ikke med det i butikken?

Vi kjøper når vi kommer over gode tilbud. Det kan gjerne være et halvt år før bursdag eller jul.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøper når vi kommer over gode tilbud. Det kan gjerne være et halvt år før bursdag eller jul.

Slutt med det når det er gaver, det må kunne byttes. Det er ikke et godt tilbud om det ikke blir brukt. Hadde du vært like vrang om dette var din datter og ikke svigerdatter?

Anonymkode: ca904...257

• Liker 33
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er som min mor… Tilbud og spare penger er viktigere enn å kjøpe ting som passer eller har grei kvalitet.

F.eks moren min kjøpte klær til ungen i str 104 til jul, når hun egentlig har fått beskjed om å kjøpe 110. Ikke noe byttelapp. «Men det var jo på salg»! Gjenganger!

Du skriver jo selv at du VET hun er nøye på ytterklær, så da har du selv valgt å male deg opp i det hjørnet. 

Anonymkode: 878ea...4af

• Liker 25
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da slutter dere med det!

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er dere mødre her inne opptatt av hvilke merker det er på ytterklær til barna deres i barnehagen? Lurer på om det er vanlig blant dagens generasjon eller om min svigerdatter bare er litt fjollete.

Ønskeliste til bursdag og jul består alltid i dyre skomerker. Må f.eks være dyreste Gore Tex fra Viking. Sandaler må være Birkenstock osv. Samme med ytterklær, alltid dyre merker.

Nå til bursdagen fant vi et veldig rimelig regnsett fra Reima. Skulle jo tro det var et godt nok merke? Men fikk en litt skuffet svigerdatter som var oppgitt over at det ikke var byttelapp, og ba oss gi det til et av våre andre barnebarn. Barnet skal visstnok bare bruke Kattnakken.

Reima er jo et kjempe bra merke. Ikke billig heller. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som leser tester, spør bhg ansatte hva de ser er holdbart, som holder barna tørre og varme og har etter flere småbarns år fått erfart hva som er bra og ikke bra. Jeg kjøper yttertøy og votter ol selv, da jeg er nøye på hva jeg vil barna skal gå i. Jeg vil ha tørre varme barn i klær og sko som jeg vet holder i mer enn en mnd (friluftsbhg så det er viktig). Om noen spør gir jeg spesifikke ønsker. 

Billige klær holder ikke. Reima feks har ikke det beste regntøyet for oss, i klimaet her må vi ha høy vannsøyle og med vatt (ikke fleecefor), vi velger alltid kattnakken. Bare et eksempel. Søstra mi er likens. Mamman vår forstår og handler det vi ønsker om hun vil handle tøy, svigermødrene våre vil ikke forstå 💁🏼‍♀️Alle har fri vilje, så man kan heller kjøpe en gave som man tenker barnet vil like istedenfor å absolutt handle yttertøy vi ikke bruker 😊

Anonymkode: f30a5...683

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er helt enig med henne. 

Sko SKAL være gode, ellers ødelegger man både rygg og føtter. Klær skal holde og fungere. Hvorfor skal man ikke ønske de merkene man vet er gode og som er av kvalitet?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke gjør det når du vet de ønsker seg spesifikke ting. Jeg er også nøye på yttertøy og sko, sko fordi ungene mine har vanskelige føtter, og der bare er noen få merker som funker. Yttertøy fordi det må være kvalitet. Driter i merket, det må bare funke.  Det er kun hestra som funker av votter for mine unger, alt annet fryser de i. Og foreløpig er det også  Reima i dresser. Vi har vært heldige og arva mye, men det er som regel backup-skift hjemme. Hoved-dress og regntøy kjøper vi nytt. 

Anonymkode: e5c0f...0d7

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...