Gå til innhold

Ser dere med hardt fysisk arbeid ned på upraktiske kontorotter ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som ikke kan en dritt utenom å sitte  å trykke på dataen, knapt nok det . Jeg er en slik en selv 🤣

Anonymkode: dfc39...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på begge sider, og det virker som om kontorfolkene tar for gitt ting som folk med fysisk jobb ofte bare kan drømme om. Så enkle ting som å gå på toalett, spise, drikke, snakke med kollegaen når man vil.

Det er mange som kun har den ene halvtimen med lunsjpause til å få tatt nødvendige telefoner, snakke med noen, slappe av, hva som helst, mens mange med kontorjobb kan gjøre ting innimellom, enten det er avtale private ting for seg selv eller barn, ta lange slarvepauser ved kaffemaskinen osv.

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på. Men rister litt på hodet når enkelte ikke klarer å bruke en hammer eller skrutrekker. 

Reagerer og til tider på når en på et kontor ska si hvordan en ska løse en oppgave, for på papiret så skulle det fungere. Men pga de ikke har jobbet med det, så klarer de ikke å se at det ikke fungerer.

Som sagt en trenger og de på kontoret og. Men mange ser ikke hva de på gulvet gjør.

Anonymkode: 4b979...8c5

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange med fysisk jobb ikke skjønner hvordan en "kontorrotte" kan bli sliten etter en arbeidsdag. 

Anonymkode: 53ded...2ce

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror mange med fysisk jobb ikke skjønner hvordan en "kontorrotte" kan bli sliten etter en arbeidsdag. 

Anonymkode: 53ded...2ce

Fordi det er snakk om en annen type slitenhet.

Anonymkode: 1d80c...534

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mye hardt arbeid på kontor.

Men jeg hevder alt for mange nordmenn i 40-50 årene med fleksitid og høye lønninger er ubrukelige folk uten utdannelse og ikke duger til en dritt.

Anonymkode: d6590...2ff

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg hevder alt for mange nordmenn i 40-50 årene med fleksitid og høye lønninger er ubrukelige folk uten utdannelse og ikke duger til en dritt.

Hvis man ikke hadde duget til en dritt, så hadde man heller ikke hatt en jobb med høye lønninger.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke ned på andre mennesker. Uansett. Men må jo innrømme at jeg humrer i skjegget av folk som bruker 2 timer på å skifte dekk, klarer å ødelegge et skap fra IKEA under monteringen eller sliter med å renske sluken uten at kåken lukter kloakk etterpå. 

Anonymkode: 3634d...dc8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Mye hardt arbeid på kontor.

Jeg er snart 40 , uten utdannelse . Men ikke stor stilling eller høy lønn. Liker å jobbe istedenfor  å snakke så mye da. Tror at arbeidet mitt blir tatt godt imot. Men hammer og skrutrekker kan jeg ikke bruke 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke ned på andre mennesker. Uansett. Men må jo innrømme at jeg humrer i skjegget av folk som bruker 2 timer på å skifte dekk, klarer å ødelegge et skap fra IKEA under monteringen eller sliter med å renske sluken uten at kåken lukter kloakk etterpå. 

Der har du meg😆

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Som ikke kan en dritt utenom å sitte  å trykke på dataen, knapt nok det . Jeg er en slik en selv 🤣

Jeg ser ikke ned på noen. Alle trengs.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man ikke hadde duget til en dritt, så hadde man heller ikke hatt en jobb med høye lønninger.

Er titt og ofte "opprydding" rundt om kring. Duger man ikke i en stilling må man gå uansett lønnsnivå.

Anonymkode: e32c5...ce0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er titt og ofte "opprydding" rundt om kring. Duger man ikke i en stilling må man gå uansett lønnsnivå.

Anonymkode: e32c5...ce0

Nettopp. Derfor hadde man ikke hatt en slik stilling hvis man ikke dugde til en dritt. Fordi da hadde man ikke vært i stand til ha den jobberfaringen man trenger for å få en slik jobb i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At du ikke kan en dritt, betyr ikke at andre ikke kan det. 

Anonymkode: 1ac65...587

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig….ja litt.

Anonymkode: 4bb6f...d02

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de fleste folk, uavhengig av hvor teoretiske de er, bør kunne fikse enkle praktiske ting ut av ren egeninteresse (billig og enkelt). 

Anonymkode: 2b91e...9e8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Der har du meg😆

Du er sikkert snill og grei, så det går nok fint med deg likevel. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe motsetning mellom å være kontorrotte og praktisk annlagt? Selv er jeg ingeniør som for det meste er på kontoret, men har store både praktiske evner og kunnskap. I tilegg til et hobbyverksted hjemme, har bygd flere rom, mekker på bil, fikser utstyr, osv. Ig det er da plenty av kontorrotter som driver med mye idrett og fysisk aktivitet på fritiden også.

Og har hardt fysisk arbeid nødvendigvis noe med å være praktisk annlagt å gjøre? Trenger f.eks en portør, eller en profesjonell idrettsutøver å være praktisk anlagt?

Anonymkode: 95865...84a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De aller fleste ville da brukt minst 2 timer på å skifte dekk på bilen. Ikke det at det er mange som har dekkmaskin og ballanserings maskin tilgjengelig uansett...

Å skifte hjul går litt fortere, men skal ikke se bort fra at det tar oppi 2 timer totalt. Hjulene skal hentes fram fra bakerst i boden. Man skal ta på seg arbeidsklær og hørselværn til muttertrekkeren. Bilen må plasseres på et egnet hardt underlag for jekken hvor man også kan stå å jobbe med bilen uten å være i veien for noen. Moment nøkkel skal finnes fram og stilles inn. Eventuelle låsebolt pipe skal finnes fram. Muttertrekker skal finnes fram og lades opp. Jekk og jekkepad må finnes fram. Helst burde man finne fram en arbeidskrakk og hodelykt. Bukker burde brukes for å sikre jekken. Bremseskiver og calippere burde inspiseres mens man har av hjulet. Dekktrykk må sjekkes og justeres etter man har skiftet hjul. Mønsterdybde og eventuel dato på dekket burde sjekkes når man bytter.

Anonymkode: 95865...84a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ser ikke ned på. Men rister litt på hodet når enkelte ikke klarer å bruke en hammer eller skrutrekker. 

Reagerer og til tider på når en på et kontor ska si hvordan en ska løse en oppgave, for på papiret så skulle det fungere. Men pga de ikke har jobbet med det, så klarer de ikke å se at det ikke fungerer.

Som sagt en trenger og de på kontoret og. Men mange ser ikke hva de på gulvet gjør.

Anonymkode: 4b979...8c5

Samme som jeg rister litt på hodet av de som knapt klarer å lagre en fil 🙂 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...