Gå til innhold

Barna vil ha med venner i bryllupet, er det normalt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Skal gifte meg om noen måneder og vi jobber med siste finpuss på gjestelista. Vi blir 60 gjester, hvorav omtrent halvparten er familie og resten venner. Det er omtrent max av kapasiteten på lokalet og steder vi har valgt betyr mye for oss, og vi har derfor måtte kutte litt i hvem som er invitert. (Noe søskenbarn man ikke har kontakt med og noen venner man ikke ser så mye). Samboer har to barn fra tidligere og nå tar de det som en selvfølge at de kan ha med 2-3 venner hver. De er begge i 20 årene, så ikke små barn/tenåringer. 
Vi har sagt at dette ikke er mulig, og jeg ofrer ikke vener/familie for at de skal ha kompiser/venninner der. Hadde de vært i et seriøst forhold (som ikke er tilfellet pt.) hadde det vært annerledes. Men venner av barna jeg knapt har hørt om har ikke noe i vårt bryllup å gjøre. Er jeg urimelig?
Så nå er det masse drama, og barndomen har også blandet seg inn. Sambo er enig med meg, men prøver også å roe ned. 
Er det virkelig normalt at barn får ha med kompiser i bryllup??

Anonymkode: b0199...291

• Liker 6
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venn hver tenker jeg er fint. 

Anonymkode: 543e7...9ab

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanlig å ha med følge?

Anonymkode: fe581...b47

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (4 minutter siden):

Det er ikke normalt nei. At de blir invitert med en +1 er forholdsvis vanlig, men ikke flere venner.

Men +1 uavhengig av om det er et seriøst forhold, kompis eller noe annet? De går jo på bekostning av noe av våre venner… De single vennene vi har invitert er jo invitert alene? Hvem vil være helt random i noens bryllup? Vil jo har gjestene skal være folk vi kjenner og som heier på oss.
Føler det +1 er veldig amerikansk hvor det er kjempestore bryllup. (Som ikke er tilfellet her) 

• Liker 15
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel vanlig å ha med følge?

Anonymkode: fe581...b47

Er det vanlig å invitere alle med følge? Vi har invitert de som har kjæreste/samboer/gift, men ikke single venner med +1 så de bare kan ta med en random fyr. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men +1 uavhengig av om det er et seriøst forhold, kompis eller noe annet? De går jo på bekostning av noe av våre venner… De single vennene vi har invitert er jo invitert alene? Hvem vil være helt random i noens bryllup? Vil jo har gjestene skal være folk vi kjenner og som heier på oss.
Føler det +1 er veldig amerikansk hvor det er kjempestore bryllup. (Som ikke er tilfellet her) 

Altså, prioriterer dere (eller du, la oss være ærlige her) venner fremfor egne barn??

Stemor bridezilla, sjarmerende 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, prioriterer dere (eller du, la oss være ærlige her) venner fremfor egne barn??

Hæ?

Anonymkode: f8aac...7c3

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg prioriterer våre venner, fremfor at «barn» på 23 og 25 skal ha med en drikkekompis. Min datter på 19 har ikke tenkt tanken på å ha med en venninne engang…

Ja kjør på. Gjør bryllupet kjipt for stebarna. Det lønner seg sikkert i lengden 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan de ikke ha med seg en haug av venner. Det er et bryllup til foreldre ikke en fyllefest i gjengen. 

Hvis det var venner jeg som brud kjente godt kunne jeg vurdet å la de komme på slutten når det bare var fest igjen, jeg hadde ikke dekket drikka dems og middag hadde vært utelukket.

Anonymkode: ef6c3...9c9

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Da forstår de ikke hva dette er.

Sett de inn i etikette.

Som gjest kommer du og med gave.

Pluss en er samboer.

Ikke kjæreste. Og hvertfall ikke venner.

• Liker 29
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En venn hver tenker jeg er fint. 

Det blir då veldig snodig? 

Anonymkode: 115bc...216

• Liker 11
Skrevet

Ikke normalt.

Hadde de hatt kjæreste/samboer det er normalt. Ikke venn

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt. Kjærester i seriøse forhold; ja. Ikke tilfeldige +1 

Anonymkode: de813...0c8

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja kjør på. Gjør bryllupet kjipt for stebarna. Det lønner seg sikkert i lengden 

Du er jo helt på jordet.

Anonymkode: 8526d...04c

• Liker 38
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dere bestemmer jo helt selv, men det er jo en måte å komme ungdommene i møte på. 

Vi skal i bryllup snart og der er brudens søster invitert med +1 selv om hun ikke har kjæreste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært en ikke sak her, bare ignorer drama. Det er ikke normalt eller vanlig? 

Vi har også begrenset plass og måtte dessverre prioritere som er kjipt. Har to i familien med nye kjærester og de har jeg kun sagt ja til å kunne komme senere. Det er større plass til å bare sitte (privat bolig), men ikke nok bordplassering så da blir det sånn. Ønsker jo at alle kan få ta med seg sin kjære, men hadde sagt nei om broren min spurte om han kunne ta med en kompis... Skjønner jo at det er party de ønsker da 🙈 tviler på at de skjønner hva bryllup går ut på egentlig, så kanskje lurt å ta en prat med de om det, og hva de egentlig så for seg selv. 

Anonymkode: ae726...4f8

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...