Gå til innhold

Kan ikke alle bare droppe å følge influencere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så mange hjernedøde influencere som bare poster tomt innhold og barna sine. Og vi lar dem leve av dette fordi vi følger dem og er inne og titterpå stories! Hva med å ta et aktivt valg og avfølge? Jeg synes hvertfall det. Sjekk hvem du faktisk følger og har de ikke noe fornuftig å melde, avfølg. Lever de av å poste barna sine, bør du virkelig sjekke med deg selv om dette er noe du støtter.

• Liker 6
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mer hjernedødt å følge influensere enn å sitte på Kg. 

• Nyttig 3
Skrevet
Udyrisk skrev (Akkurat nå):

Jo, det synes jeg.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Det har jeg gjort for lenge siden dvs. jeg har aldri fulgt noen influensere. Jeg har aldri skjønt poenget.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg har aldri fulgt influensere. Det interesserer meg ikke.

Endret av Beneath the Moon
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Daniella2026
Skrevet

Folk som støtter dette og bruker tiden og årene på dette. Må ha et enormt kjedelig liv selv. 

Skrevet

Mange seier dei følgjer influensarar for underhaldning. Men sanninga er at mykje av dette er designa for å halde oss hekta. Små, uforutsigbare belønningar gjer at vi scroller vidare, sjølv når vi eigentleg skulle ha lagt frå oss telefonen. Vi kallar det avslapping ,men kroppen og hjernen får aldri ro. Det byrjar som tidsfordriv. Så blir det ei vane. Så blir det det vi tyr til kvar gong vi kjenner på uro, kjedsomheit eller tomrom. I staden for å møte det som er vanskeleg, dempar vi det med meir støy, meir samanlikning, meir påverknad.Det handlar ikkje berre om underhaldning. Det handlar om merksemda vår , og kven som tener på at vi gir henne bort. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er enig, har aldri fulgt en eneste influenser. Men det er som #7 skriver, influenser-greine er designa for å få folk hekta. Så det kan nok være vanskelig å slutte med. Best å holde seg langt unna.

• Nyttig 5
  • 1 måned senere...
Skrevet

Det hadde vært det lureste: Å slutte å følge dem. Men dessverre lever vi i en verden hvor folk følger influensere og dårlige rollemodeller uansett, så det blir nok ikke sluttet med det første.

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet
Udyrisk skrev (På 22.2.2026 den 18.59):

Jo, absolutt.

• Liker 4
Skrevet

Om man skal følge influencere følg faktiske influencere i det minste. Om du selv velger å se på avdanka profiler som desperat prøver å holde liv i geskjeften sin så er det jo ikke de som er hjernedød. 

Masse oppegående "influencere" der ute, men de har kanskje ikke helt "kvinne 43" som målgruppa si. 

• Liker 1
Skrevet
Runnah skrev (9 timer siden):

Jo, absolutt.

Jeg har fått mye inspirasjon fra hageinfluensere, matinfluencere, treningsinfluensere osv. Her på kg lammes hjernen og jeg mister alt håp for menneskeheten . 

• Nyttig 2
Skrevet
Udyrisk skrev (8 timer siden):

Jeg har fått mye inspirasjon fra hageinfluensere, matinfluencere, treningsinfluensere osv. Her på kg lammes hjernen og jeg mister alt håp for menneskeheten . 

👍

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd å se på noen «mat»influensere. Men det er ikke mat de lager. De klæsjer sammen noen ingredienser i hyperkorte klipp samlet slik at du slutt er både kvalm av den såkalte matlagingen og er på randen av epilepsi av klippingen. Jeg ser heller på Hellstrøm. 

Endret av parmanoia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
oss-to skrev (14 minutter siden):

Det er eit merkeleg paradoks i samfunnet vårt no. Veldig mange moraliserer og ser ned på vaksne kvinner som vel å tene pengar på sin eigen kropp via OnlyFans, noko som også kjem fram i media , https://www.vg.no/nyheter/i/9pb2nM/norske-onlyfans-profiler-tjener-millioner.  Men kva med SE og dei som brukar ungane sine som innhald for å halde oppe engasjementet og klikka til egenreklame og nettbutikkar? Det er pussig at ein del av dei same følgjarane som heiar fram influensarar for å dele intime kvardagsglimt og sårbare augeblikk av ungane sine, gjerne er dei fyrste til å fordømme OnlyFans. For meg er det prinsipielt langt meir problematisk å kommersialisere barn som ikkje har føresetnad for å gi eit reelt samtykke til personvernet sitt, enn at vaksne folk gjer kva dei vil med seg sjølv. Tru om folk etter kvart byrjar å sjå denne dobbeltmoralen i kva slags eksponering ein støttar med klikka sine?

Posta her og! Og legg til, sjølv om følgjarane bør vakne opp og slutte å klikke, så ligg sjølvsagt hovudansvaret og skamma her hjå dei største influensarane sjølve. Det er dei som tek det aktive valet om å gjere barndommen til ungane sine om til butikk. At vaksne menneske med overlegg vel å selje ungane sitt privatliv bit for bit for pengar og merksemd, er for meg uforståleg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg lurer også på; Hva slags mennesker er det som sitter og skriver til influencere? Dette er en så latterlig og merkelig ting å gjøre; å skrive til noen du overhodet ikke kjenner. 

• Liker 3
Skrevet
Babyface skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer også på; Hva slags mennesker er det som sitter og skriver til influencere? Dette er en så latterlig og merkelig ting å gjøre; å skrive til noen du overhodet ikke kjenner. 

Lurer veldig på hvordan mennesker som kun får negative opplevelser ( de må dele på kg) gidder å følge med på noen.

Hva med å tilføre livet gleder?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...