Gå til innhold

Barnehageplass, SFO, jobb

Kittykat

Anbefalte innlegg

Vi har vært så heldige og fått barnehageplasser til våre 2 sønner. Datteren vår går på skole og vi har søkt plass til henne på SFO.

Jeg har søkt meg inn som student, men mest sannsynlig har jeg ikke kommet inn, da de aktuelle skal intervjues denne uken og jeg har ikke hørt noe. Fikk bare et brev om bekreftelse på søknad og at de aktuelle ble innkalt i uke 14, som da er denne uken her.

Men vi har sagt ja til barnehageplassene da vi ikke vil si nei for andre gang på rad og jeg er lei av å gå hjemme og tråkke.

Så da må jeg skaffe meg en jobb.

Vi bor i nærheten av et kjøpesenter og jeg tenkte å sende søknad til lekebutikken ( må man kunne noe spesielt for å jobbe i en lekebutikk? F eks vite en del om lekene, barnevogner o.l.? ) og de 2 dagligvarebutikkene som er der. Sjansen er vel ikke så stor for jobb der akkurat nå, men det er jo verdt et forsøk.

Men hvordan stiller arbeidsgivere seg til personer med barn? Jeg har som sagt 3 barn.

Og jeg har vært hjemmeværende siden 1999. Så det vil si ca 7 år og det er jo en god stund. Dessuten så hadde jeg bare strøjobber før jeg ble gravid og fikk mitt første barn.

Jeg fikk bare jobber som vikar, julehjelp, vaskehjelp, sommerjobb o.l. der den lengste jobben varte i 3 mnd. Og det er ikke noe å skryte av.

Jeg trenger en fast jobb for at vi skal få nok inntekt til barnehageplassene og SFOplassen, for det klarer vi ikke på min samboers inntekt alene.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Barnehageplassene er klare 7 august og jeg må nesten ha funnet meg en jobb til da.

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er villlig til å jobbe i sommer så skulle det gå greit. De fleste av de som jobber i butikk, som blir ansatt videre er sommerhjelper. Så du kan jo sende søknader rundt til alle mulige steder.

Du har jo erfaring fra barn så hva med barnehager? Lønnen er ikke den beste men det er jo en jobb og erfaring å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er villlig til å jobbe i sommer så skulle det gå greit. De fleste av de som jobber i butikk, som blir ansatt videre er sommerhjelper. Så du kan jo sende søknader rundt til alle mulige steder.

Du har jo erfaring fra barn så hva med barnehager? Lønnen er ikke den beste men det er jo en jobb og erfaring å vise til.

Det er litt vanskelig med sommerjobber da en av oss må være hjemme med barna og siden samboeren min har jobb og ikke kan ta fri fra jobben lengre enn det han har "lov" til, så blir det litt problematisk. Datteren vår går i 1 klasse og har sommerferie i 2 mnd. Og vi har ingen andre som kan hjelpe til med å passe på barna våre i den perioden......

Jeg har hatt en jobb i en privat barnehage og vært i praksis i barnehage, så bittelitt peiling har jeg jo, men det spørs om de ansetter folk uten at man er utdannet til det. For det er det jeg liksom ville utdanne meg til. Jeg har kun praksisen igjen på Barne-og ungdomsarbeider faget, så det var derfor jeg søkte meg inn som student. Men det er jo ikke håp om å få det ferdig når jeg ikke har fått kommet inn.

For det blir vel kanskje litt kluss å først jobbe og så begynne å studere. Det blir vel litt av et hopp når det gjelder økonomien.

Jeg har mest erfaring fra dagligvarebutikker. Har jobbet som kassadame, men har desverre ingen referanser å henvise til, men det er det jeg kan best....

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Om du ønsker å jobbe i bhg så søker du. Jeg kom rett fra vgs uten peiling på barn, søkte jobb og var ansatt 2 dager etter jobbintervjuet. Så det trengs folk ;) Du kan jo jobbe en liten stund i bgh (hvis den er kommunal) og så kan du jo senere ta opp med arb.giver at du ønsker å ta opp praksisen fra barn-og ungdomsarbeiderfaget. Kan hende de vil hjelpe deg med det.

det har de gjort her i kommunen har jeg hørt. De fant folk på forskjellige steder: barnehage, sfo, vgs osv som ønsket denne utdannelsen også rullerte de på hverandres arb.steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å jobbe i bhg så søker du. Jeg kom rett fra vgs uten peiling på barn, søkte jobb og var ansatt 2 dager etter jobbintervjuet. Så det trengs folk  ;)  Du kan jo jobbe  en liten stund i bgh (hvis den er kommunal) og så kan du jo senere ta opp med arb.giver at du ønsker å ta opp praksisen fra barn-og ungdomsarbeiderfaget. Kan hende de vil hjelpe deg med det.

det har de gjort her i kommunen har jeg hørt. De fant folk på forskjellige steder: barnehage, sfo, vgs osv som ønsket denne utdannelsen også rullerte de på hverandres arb.steder.

Jo, jeg kan jo det.......det er en barnehage i gåavstand fra hjemmet vårt, så det er jo mulig. Og jeg har jo 7 års erfaring med barn da ;):ler:

Ok, barnehage ført opp på listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
Jo, jeg kan jo det.......det er en barnehage i gåavstand fra hjemmet vårt, så det er jo mulig. Og jeg har jo 7 års erfaring med barn da ;)  :ler:

Ok, barnehage ført opp på listen :)

Å ha barn selv er et stort pluss det, og det er jo 7 års annsinitet d har!! Skader ikke å søke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...