Gå til innhold

100% i påska?

Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Markus i Oslo
Når er det man får 100% lønn i påska? Husker aldri dette jeg..  :sjenert:

100 % lønn får du vel på vanlige hverdager. Hvor mye tillegg du får på helligdagene kommer vel an på tariffavtalen der du jobber, det er litt forskjellig fra bransje til bransje.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I f.eks kommunale/statlige etater får man 133% helligdagstillegg. Dette får man også på lørdag fordi den er midt mellom to helligdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % lønn får du vel på vanlige hverdager. Hvor mye tillegg du får på helligdagene kommer vel an på tariffavtalen der du jobber, det er litt forskjellig fra bransje til bransje.

;)

:erter:

Ja, jeg kan vel da omformulere spørsmålet mitt littegrann..

Når er det man får dobbel lønn i påska? Altså 100% tillegg i lønn?

Var det godt nok, Markus? ;)

Jeg jobber i butikk som har åpent søndager og helligdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

jeg får 133% på torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag i påsken

selv om lørdag (påskaften) egentlig ikke er noen rød dag, så er den inneklemt, så da blir den det alikevel ;)

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, baby-e. Da gjelder dette altså ikke nå søndag? altså palmesøndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmf... Det er så irriterende med sjefer som har satt oss opp på alle ikke-rød-dagene mens hun selv skal jobbe på røddagene... jeg skal jobbe alle dagene i påska som ikke er røde. Hadde jo håpet å få en røddag da. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf... Det er så irriterende med sjefer som har satt oss opp på alle ikke-rød-dagene mens hun selv skal jobbe på røddagene... jeg skal jobbe alle dagene i påska som ikke er røde. Hadde jo håpet å få en røddag da.

Jeg synes det høres ut som om du har en fornuftig sjef, jeg. Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor hun ikke vil utbetale "ekstra" lønn til de ansatte dersom hun har fastlønn selv. Dette bidrar jo bare til at bedriften holder kostnadene nede, og det bør du som ansatt være glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Palmesøndag er en helligdag og det gis helligdagstillegg om man jobber denne dagen.

Jeg skal jobbe påskeaften og 1.påskedag. 1.påskedag vet jeg at man får hellidagstillegg, men hvordan er det egentlig med påskeaften? det er jo egentlig ikke en helligdag. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg synes det høres ut som om du har en fornuftig sjef, jeg. Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor hun ikke vil utbetale "ekstra" lønn til de ansatte dersom hun har fastlønn selv. Dette bidrar jo bare til at bedriften holder kostnadene nede, og det bør du som ansatt være glad for.

:Nikke:

Nok av de sjefene som sniker seg unna å jobbe på kjipe tidspunkter. Mange av mine sjefer i butikker har aldri giddet å jobbe en eneste lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...