Gå til innhold

Hvilke bilrelaterte uhell har du hatt siste 5 år?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg har hatt ekstremt mange biluhell siste 5 år. Nesten så jeg revurderer å eie bil!! Me kjører mye, bor på landet og greier meg ikke uten…Hva med dere?

Jeg kan ramse opp

-Bilulykke 1 hvor jeg ble påkjørt bakfra, min nye elbil måtte kondemneres

- Bilulykke 2 hvor hundebur ble most i bakruta -som knuste (gikk heldigvis bra med hund)

- Skistav spiddet ene baksete tvers gjennom da en person skulle «hjelpe til» å legge ned setet

- Påkjørt på parkeringsplass, riper i lakken 

-Årlig steinsprut med bytte av frontrute

Anonymkode: a6dcf...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med privatbil. 
Ingen på jobb som bussjåfør. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noe skadder på bil siden bilulykke i 2009 hvor jeg ble påkjørt bakfra av trailer.

Og det er og eneste gang siden jeg fikk billappen i 1997

Anonymkode: 2287b...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Fylte Diesel på bensinbil 

Anonymkode: 34317...3f4

Skrevet

Da må jeg tilbake til 2006. Det var glatt inn i en rundkjøring og jeg "touchet" en annen bil. Vi ordnet opp uten forsikringsselskapet.

AnonymBruker
Skrevet

-eksospotten falt av min forrige bil. Det var midt under covid og det var *forsyningsproblemer*. Tok evigheter å få deler.

-den samme bilen ladet ut så jeg måtte lade opp startbatteriet type 2 ganger. (Det er ikke ulogisk at dette er nettopp en bil jeg ikke lengre eier)

-noen eller noe knuste ruten på passasjersiden når bilen stod parkert.

-noen (som identifiserte seg og betalte) rygget på bilen min på en parkeringsplass. 

Anonymkode: c6b55...58c

Skrevet (endret)

Ingen. Jeg har ikke hatt noen bilskader siden 2000, hvis man ikke regner med steinsprutskade for 12-15 år siden. 

Endret av Gaia
Feil årstall
Skrevet
Gaia skrev (1 minutt siden):

Ingen. Jeg har ikke hatt noen bilskader siden 2026, hvis man ikke regner med steinsprutskade for 12-15 år siden. 

Siden 2026?

Skrevet (endret)
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Siden 2026?

Haha. Nei. Skulle være 2000. 🤪
Takk! 

Endret av Gaia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo en del, men ikke din feil? 

Her har jeg tatt siden på bilen. Jeg tok siden på autovernet. Svingte for tidlig.. Det var kjipt, jeg fulgte ikke med og det var masse snø.. kostet mye å fikse. Bonustap etc. 

Anonymkode: 2df47...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes jeg har hatt ekstremt mange biluhell siste 5 år. Nesten så jeg revurderer å eie bil!! Me kjører mye, bor på landet og greier meg ikke uten…Hva med dere?

Jeg kan ramse opp

-Bilulykke 1 hvor jeg ble påkjørt bakfra, min nye elbil måtte kondemneres

- Bilulykke 2 hvor hundebur ble most i bakruta -som knuste (gikk heldigvis bra med hund)

- Skistav spiddet ene baksete tvers gjennom da en person skulle «hjelpe til» å legge ned setet

- Påkjørt på parkeringsplass, riper i lakken 

-Årlig steinsprut med bytte av frontrute

Anonymkode: a6dcf...fd7

Sakset en henger, ble en liten bulk. Den er der fortsatt. 

Fikk en elg i frontruta på en annen bil. Elgen døde, bilen ble reparert på 14 dager. 

Det er vel det jeg har gjort i løpet av 30 år med bil og 40 000 km i året . 

Anonymkode: 86946...cc1

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt lappen i 34 år ingen selvpåførte bulker eller riper. 

Men ble påkjørt bakfra i 2006 og i 2015,skikkelig vondt og begge bilene var skikkelig fine og jeg var veldig gla i dem. Sierra Cosworth og en Corvette C3. Ble jo vrak,men fikk da beholde bilene.

Jo,reiv tvers av mellomakselen på en Turbo Volvo i 98😆

Kjører en 50-60.000.i året i både by og land så muligheten for ulykker er der.

Anonymkode: e64bc...4db

Skrevet

Ingen. 

De 5 årene før, en punktering av bakdekk på motorvei, gikk greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Falt på glattisen et par ganger fordi biler ikke senker hastigheten når jeg skal over. Og måtte hoppe ut i fonna når biler kommer på fortauet. Blitt tutet på når fortauet er måkt igjen så jeg må gå i bilveien. Men er flere ubehageligheter med elsparkesykler enn med biler. 

Anonymkode: b0f58...89e

AnonymBruker
Skrevet

Ulykke med en tohjuling i galt kjørefelt på slapseføre. Masse styr, den andre føreren var ruset. 
Var borti autovernet, måtte bytte noen plastdeler. Havnet i grøfta på andre siden, sklei i nedoverbakke på holkeføre og la maks over, så ble autovern og grøft. Kom meg opp uten andre skader. 
Rygget inn i en mur, liten skramme på hengerfestet. 
Et par steinsprut, men fiksbare. 

Anonymkode: fc01e...c9f

Skrevet

Var innvolvert i en trafikkulykke i midten av september i fjor. Kjørte på en dame (hun klarte seg, men var full, mørk-kledd og valset midt uti veien). Mistet førerkortet i 3 mnd. Har fått det tilbake nå. 

Det er den eneste ulykken jeg har vært innvolvert i siden jeg kjørte opp i 2003. 

Jeg har nok blitt litt mer nervøs og MYE mer oppmerksom etter det som skjedde i september. Men jeg kommer ikke til å slutte å kjøre bil. Det er en frihet for meg. 

Nå gleder jeg meg til å få bilen min tilbake fra verksted 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lite hakk i døra som gikk gjennom lakken (trolig fra handlevogn) når jeg sto parkert på kjøpesenter, ca 5000 for utbedring og lakk.

Har nytt lite merke i døra, men det er ikke merke gjennom lakken så har ikke gjort noe med den vesle bulken. (typisk liten bulk fra annen dør, på størrelse med 10 øring. 

Knekt plastdeksel på speil på trang garasjeplass (hjemme så parkerer der ofte.) Har ikke reparert da speilet fungerer fint, kun "kosmetisk" med sprekk. (Og det skjer helt sikkert igjen hvis jeg reparerer🤔

Ble påkjørt bakfra og plastskjermen bak, samt lykt ble knekt. 

Anonymkode: 6bf60...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste har vært et par steinsprutskader. Fikk reparert den ene. På siden av synsfeltet og jeg irriterer meg over den. Den andre håper jeg gjør at frontruta sprekker sånn at jeg får ny. Ikke synlig når jeg kjører. 

Glemte at en kollega skled inn i siden på bilen min på glatta. Ble omlakkering av bakskjerm. 

Anonymkode: 4eec5...3d5

Skrevet

Tre biler. Knuste plastkanalen på elbilen, litt optimistisk på en grusvei med store stein. Rygget stasjonsvognen i en vedstabel da ryggepiperen på mystisk vis ikke oppdaget den. Ble en karakterpreget bulk. Skrapte og delvis rev av deksel under motoren på veteranbilen da jeg rygget over min egen verktøykasse.

forrest-gump.gif

AnonymBruker
Skrevet

Kjørt inn i tre biler som alle bråstoppet i oversiktlige og tomme rundkjøringer. Kan egentlig ikke kalle det uhell, men de tre pensjonistene fikk alle skylden fordi jeg hadde dashcamera som viste deres hensynsløse og farlige adferd i trafikken. 

Øvre aldersgrense NÅ! 

Anonymkode: 75c7d...7a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...