Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #1 Del Skrevet 6. april 2006 Ikke sånn at jeg bytter jobb stadig vekk, men jeg er blandt de "uheldige" som alltid havner i engasjementer og vikariater. I fjor jobbet jeg på en kjempefin plass. Likte meg og fikk skryt for jobben jeg gjorde, men engasjementet gikk ut medio desember. I februar begynte jeg i ny jobb som bare var rot. Ingen fikk kontrakter, det var rot med rettigheter, lønn osv, så etter noen uker sa jeg opp. Jeg fikk ganske raskt en ny deltidsjobb. Jeg ble konfrontert under intervjuet med at de ville ha noen som ble en stund, men jeg var ærlig og sa jeg ville ha 3mndrs kontrakt og så revurdere da dette var noe helt annet enn jeg vanligvis gjør, at jeg ønsket høyere stilling. Nå har jeg jobbet der i en måned og vet at jeg sannsynligvis ikke ønsker å fortsette utover disse mnd. Jeg har også fått telefon fra fjorårets arbeidsgiver. De kan bare tilby en 6mndrs kontrakt, men jeg vet de trenger folk så det er sjangse for å få fortsette, i alle fall 1 år. Sier jeg opp med en gang med fare for å bli sett på som en som hopper hit og dit (bor på en liten plass) eller blir jeg kontrakttiden ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #2 Del Skrevet 6. april 2006 jeg synes at så lenge du spiller med åpne kort; sier fra på forhånd det ene stedet at du ikke har tenkt å bli der så lenge, og viser at du har lyst til å jobbe det andre stedet, så har vel ingen noen GRUNN til å se på deg som en "hopper" eller noe annet negativt. Det er jo vanlig i dag at mange har kortvarige engasjementer og har vært innom mange forskjellige arbeidsplasser, og det er jo naturlig at du vil tilbake dit du trivdes, synes jeg. (men hva folk ser på i praksis når de leser cv-en i ettertid er aldri godt å si) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 6. april 2006 #3 Del Skrevet 6. april 2006 Det kommer an på hvor mange jobber du har byttet på, og over hvor lang tid. Jeg gidder ikke å lese en CV hvor personen har jobbet på 12 steder på under 5 år. Det er ikke i vår interesse å bruke tid og penger på en som vi skjønner ikke har planer om å bli hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #4 Del Skrevet 6. april 2006 Det kommer an på hvor mange jobber du har byttet på, og over hvor lang tid. Jeg gidder ikke å lese en CV hvor personen har jobbet på 12 steder på under 5 år. Det er ikke i vår interesse å bruke tid og penger på en som vi skjønner ikke har planer om å bli hos oss. ← Jeg snyes ikke det hørtes så galt ut hvis trådstarter skifter jobb nå, særlig ettersom hun skal tilbake til forrige arbeidsplass og har forhåpninger om å bli der. At folk skifter jobb veldig ofte er selvsagt ikke noe pluss (og jeg kjenner også til folk som "forsvinner" fra et prosjekt om de får tilbud om noe mer interessant når de frilanser, ikke så veldig klokt i lengden i en liten bransje, da folk slutter å stole på deg som arbeidtager). Men mange har jo jobbet gjennom vikarbyrå i lengre tid, eller det er snakk om deltidsjobber før studier er fullført... er det også negativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. april 2006 #5 Del Skrevet 6. april 2006 På CVen vil det jo se bra ut at tradstarter har blitt spurt om å komme tilbake til et sted hun har jobbet før. Så jeg ville ha byttet jobb, særlig hvis det er en jobb du vi har og at der er forlengelsesmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #6 Del Skrevet 6. april 2006 Hyppige jobbskifte=allsidig og god erfaring innenfor forskjellige områder. Og det er da positivt - er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Del Skrevet 7. april 2006 3 jobber på 15 mndr inkludert den som det bare var rot med og den jeg har i dag som jeg vil si opp. Vil ikke akkurat si at det er så ille, men så er det jo som Titti sier, noen gidder ikke se forbi cv'en en gang... (Har hatt ca. 4-5 jobber på 10 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 7. april 2006 #8 Del Skrevet 7. april 2006 3 jobber på 15 mndr inkludert den som det bare var rot med og den jeg har i dag som jeg vil si opp. Vil ikke akkurat si at det er så ille, men så er det jo som Titti sier, noen gidder ikke se forbi cv'en en gang... (Har hatt ca. 4-5 jobber på 10 år) ← Jeg mente ikke at du hadde byttet mye. Jeg advarte mer om at du burde finne deg et sted du trives og holde deg der noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #9 Del Skrevet 7. april 2006 Dersom du ved en senere jobbsøknad er redd for at det skal se ille ut at du har skiftet jobb ofte, kan du jo komme den potensielle arbeidsgiveren litt i forkjøpet ved å presisere i søknaden noe sånn som at "pga av ulike omstendigheter har jeg fram til nå vært i korte engasjementer. Jeg ønsker meg nå en mer stabil jobb" eller noe i den duren...(dårlig formulert,men du skjønner vel hva jeg mener?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #10 Del Skrevet 7. april 2006 Hyppige jobbskifte=allsidig og god erfaring innenfor forskjellige områder. Og det er da positivt - er det ikke? ← Alt med måte. Arbeidsgiver er interessert i kunnskap og effektivitet. For at du skal være fullt nyttig for arbeidsgiver må du i mange tilfeller ha vært i jobben i ca et år. Mange korte engasjement tyder på at arbeidsgiver vil bruke mye tid og resursser på opplæring og får lite igjen for dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #11 Del Skrevet 7. april 2006 Ikke sånn at jeg bytter jobb stadig vekk, men jeg er blandt de "uheldige" som alltid havner i engasjementer og vikariater. I fjor jobbet jeg på en kjempefin plass. Likte meg og fikk skryt for jobben jeg gjorde, men engasjementet gikk ut medio desember. I februar begynte jeg i ny jobb som bare var rot. Ingen fikk kontrakter, det var rot med rettigheter, lønn osv, så etter noen uker sa jeg opp. Jeg fikk ganske raskt en ny deltidsjobb. Jeg ble konfrontert under intervjuet med at de ville ha noen som ble en stund, men jeg var ærlig og sa jeg ville ha 3mndrs kontrakt og så revurdere da dette var noe helt annet enn jeg vanligvis gjør, at jeg ønsket høyere stilling. Nå har jeg jobbet der i en måned og vet at jeg sannsynligvis ikke ønsker å fortsette utover disse mnd. Jeg har også fått telefon fra fjorårets arbeidsgiver. De kan bare tilby en 6mndrs kontrakt, men jeg vet de trenger folk så det er sjangse for å få fortsette, i alle fall 1 år. Sier jeg opp med en gang med fare for å bli sett på som en som hopper hit og dit (bor på en liten plass) eller blir jeg kontrakttiden ut? ← I vikariater, så er det vanlig med jobbbytte,men om folk sier opp i et vikariat for å hoppe litt rundt? tja, jeg vil ikke ansette deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #12 Del Skrevet 8. april 2006 Tror du bør lese innlegget litt bedre; trådstarter har ikke sagt opp for å hoppe rundt. Hun vil gå tilbake til gammel arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå