Gå til innhold

Nå skal alle utleieleiligheter koste 10.000 kr minus strøm....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt håpløst med sånne leiepriser. Jeg er ufør og tåler lite prisoppgang. synes tidligere at både bolig og leieprisene var høye før inflasjonen kom også. Skal dette liksom bli det man må betale for å ha et godt sted å bo/leie heretter? Når skal det gi seg? 

Anonymkode: d0347...7e7

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når skal det gi seg? 

Aldri, det økonomiske systemet er laget på denne måten. Det er også det som gjør at trygden øker, ikke i takt, men mye av det samme prinsippet.

Anonymkode: a1bf9...974

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns det er helt håpløst med sånne leiepriser. Jeg er ufør og tåler lite prisoppgang. synes tidligere at både bolig og leieprisene var høye før inflasjonen kom også. Skal dette liksom bli det man må betale for å ha et godt sted å bo/leie heretter? Når skal det gi seg? 

Hva mener du? Minimum? Eller uansett størrelse? Er det en regel eller mer en tendens? Gjelder det hele landet? Har du en link?

For min del vil en husleie på 10000,- halvere leieutgiftene mine.

Anonymkode: e87fb...007

• Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det enda vært så vel… betaler 12.000 bare for en liten hybel til ungdommen vår

Anonymkode: 5f193...8da

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut leilighet med tre soverom til 7500 inkludert strøm. På bygda, riktignok, men fint å bo her!

Anonymkode: 900d0...358

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

10000? I mitt område er snittet 20000 for en vanlig kjellerleilighet uten stor luksus. Dette er ikke Oslo heller.

Anonymkode: f2b44...e42

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det skal gi seg?

Det gir seg den dagen vi renta og låneutgifter slutter å øke, når prisveksten i samfunnet stagnerer og alt av kostnader fryses. 

Dvs. aldri. 

Leieinntekter er ikke ren fortjeneste, utleiere har regninger de også, de skal ha litt i bakhånd til uforutsette utgifter på boligen og de skal ha litt i fortjeneste for jobben. Utleie er ikke veldedighet.

Anonymkode: a382e...789

• Liker 22
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

"Nå skal"?

Her i byen er det der prisen for et rom i kollektiv. 

Selvfølgelig øker leiepriser i takt med alt annet.

Anonymkode: cd00e...32d

• Liker 16
Skrevet

Prisen er markedsstyrt, ikke regulert.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Minus strøm? Mener du pluss strøm? 10000 er vel billig i dag da. Dessverre 

Anonymkode: 7f771...de8

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ut en strøken leilighet fra 2017 på 35 kvm til 8500,- inkludert strøm, ti minutter fra en av Norges største byer, så det stemmer ikke, ts. For tiden har jeg ei på AAP som bor i den, før det bodde en på ung ufør i den. Jeg er selv på AAP, snart ufør (minstesats), så er ikke stinn av gryn, men har en mann som tjener greit, så da trenger vi ikke tjene grovt på den utleieleiligheten.

Anonymkode: b1d0d...b9e

• Liker 2
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne ha kilde til denne påstanden du kommer med…

Anonymkode: 99258...a80

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig som ikke må bo i nærheten av jobb. Velg noe langt utenfor byer. Små tettsteder har alt man trenger, bortsett fra jobb. 

Anonymkode: bccc2...193

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal? Er det en lov som sier dette?

Anonymkode: 578e7...daf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Minus strøm? Mener du pluss strøm? 10000 er vel billig i dag da. Dessverre 

Anonymkode: 7f771...de8

10 000 er mindre enn det jeg betaler for å bo i mine foreldres leilighet. 

Anonymkode: 035ec...c22

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønte ikke dette innlegget, men 10,000kr hørtes veldig billig ut.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå skal? Er det en lov som sier dette?

Anonymkode: 578e7...daf

Noen ganger er det jo mulig å vise et gram av raushet for hvordan folk ordlegger seg? Du burde prøve. 

Jeg skjønner godt at det er frustrerende med høyere leiepriser og liten mulighet til å få gjort noe med situasjonen. Likevel er det jo det eneste som funker å a) flytte til et rimeligere sted eller b) prøve å øke inntekt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en drøm. Må være 15 år siden jeg leide så billig. Hvor kommer dette fra, og hvor får man mellomlegget dekket!? Ikke bostøtte ihvertfal. 

Anonymkode: 36f4b...d68

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ufør, og hadde jeg hatt 10 000 i leiepris hadde jeg hatt skikkelig god råd. Det hadde mer en doblet livoppholdsummen. 

Anonymkode: 36f4b...d68

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...