Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært singel en stund nå og brent meg mye ifb dating og menn... Nå har jeg tatt meg 1 års pause fra alt av dating. Bare møtt noen sporadisk her og der på fylla for å dekke et behov. Har lært mye på min vei, kanskje litt for mye ?! For nå er jeg overfølsom og blir alt for fort mistenkelig. Jeg har hele tiden sagt at en mann skal aldri frata meg evnen til å elske igjen, for noen råtne epler skal ikke ødelegge for alle.

Har møtt en fyr her nå som jeg har pratet med i 2 mnd og møtt 1 gang (avstand). Tilbrakte en hel helg i lag og han er et grønt flagg fra ende til annen. Ikke har han tinder, er ikke overdreven aktiv på some, han har livet på stell, generøs, nysgjerrig og virker som han genuint liker meg. Allerede når jeg kom hjem etter flyturen skrev han at det måtte ikke bli så alt for lenge til vi sees igjen - så jeg fulgte det opp med at vi kunne ringes og avtale nærmere når vi kunne treffes igjen - det ville han veldig gjerne. 

Men klok eller ødelagt av skade fanger jeg opp en ting som jeg reagerer litt på når jeg er der oppe. Han viste meg kartet sitt på snap og der ser jeg at det er 2 jenter på 1-2 plass (du kan se rekkefølgen nede) og jeg rykket ned til 3, var på 2 før - men vi snappet jo ikke når vi var med hverandre så ikke så big deal at jeg rykker ned. Men 2 jenter?! Vet at han har god relasjon/ snakker mye med søsteren og tremenningen sin (familie generelt). Greien er at han viste meg åpenlyst og jeg har aldri vært på 1 plass, tenkte kanskje det var en kompis, men er åpenbart en jente. Men han har gitt meg veldig ro i kroppen tidligere, men nå er det akkurat som kroppen leter etter ting å finne.. Jeg glemmer at han påpeker at han vil se meg igjen med en gang igjen etter jeg dro, han fortalte om meg til venner at jeg var der, var opptatt av å vise og fortelle om familie.. Mye green flags. Men når jeg ser slike ting så går kroppen min helt i spinn... Til det punktet at jeg stopper følelsene mine til å gro og nesten har lyst til å fjerne fyren og kutte hele relasjonen fordi jeg føler at dette er negativt. Så er jeg veldig rolig i perioder, men så ser jeg noe suspekt og så løper hodet løpsk.

Jeg er ikke sjalu eller har behov for kontroll/styre han, er han med andre så er han med andre - det er utenfor min kontroll. Men er vel heller at jeg ønsker ikke energi på å vanne og stelle en plante for at den skal visne kort tid etter, dere skjønner. Når jeg liker noen blir det fort oppslukende.. Og jeg kjenner at jeg fort får avsmak og ønsker og trekke meg unna, fremfor å bli mer intens og pågående som jeg gjorde før.. For å få bekreftelse for at han faktisk liker meg... Nå er det motsatt. Jeg føler mye, men samtidig ingenting. Det er nesten som en bryter jeg kan slå av med en gang jeg får mistanke. Men det er ikke snakk om at jeg skal spørre og grave om slike ting så tidlig i en relasjon. Dette tror jeg stammer mye av hvordan jeg har sett hvordan gutter holder på, og de er ofte veldig egosentrisk.. og det er helt ville vesten tendenser når det kommer til dating. 

Nå skal jeg på fest til helgen og selv om jeg liker han her og vi skal treffes igjen så merker jeg at jeg har ingen problem med å være med andre eller flørte med andre, fordi jeg kan bare skru av følelsene mine. Det er egentlig helt skinnsykt fordi jeg var tidenes mest trofaste lover girl fra dag 1. Og lojal mot gutter jeg møtte 1 gang som bare fløy rundt... Jeg klarte ikke å tenke på andre enn de.. Nå klarer jeg å styre følelsene i mye mer grad og føler jeg kan være med noen selv om jeg liker han andre veldig godt... Spesielt når jeg har sett den snap chat listen. Dette er ikke bra føler jeg, og er det noen andre som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 24d77...bc4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så han har noen damer på snap og du skal spre deg for fremmede på byen? Det er ikke han som er det røde flagget her. 

Anonymkode: 2a5b8...c22

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så han har noen damer på snap og du skal spre deg for fremmede på byen? Det er ikke han som er det røde flagget her. 

Anonymkode: 2a5b8...c22

DET var ditt bidrag ja, greit å vite at de fleste baserer svarene sine på seg selv... 

🤦‍♀️

Det jeg syns du skal tenke over TS er det du skriver om at du tydeligvis kan "slå av følelsene dine" og kanskje søke litti hvorfor det er slik? Det virker på meg som om du leter etter en grunn til å fortsette lete? 

AnonymBruker
Skrevet

Gutter har også gode venninner. Og søstre. 

Som en annen påpeker virker du å være det røde flagget her. Skjønner hvilken smerte det kommer fra, men går du den veien har du gjort det. 

Ps! Veldig mange menn som oppfører seg dårlig på grunn av tilsvarende opplevelser med kvinner, og menn er ofte like redd for å bli lurt av kvinne som sier noe og så gjør annet. 

Anonymkode: 4f350...dc4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men for all del bra at du har roet ned angående intens og pågpende, og å tro og håpe for mye for tidlig. Bare ikke tipp over til for kald og kynisk. Ikke oppfør deg mot noen på måter du selv ville blitt såret av, for da er sjansen enorm angående å miste den mannen du leter etter og ønsker deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gutter har også gode venninner. Og søstre. 

Som en annen påpeker virker du å være det røde flagget her. Skjønner hvilken smerte det kommer fra, men går du den veien har du gjort det. 

Ps! Veldig mange menn som oppfører seg dårlig på grunn av tilsvarende opplevelser med kvinner, og menn er ofte like redd for å bli lurt av kvinne som sier noe og så gjør annet. 

Jeg ønsker ikke å behandle han dårlig, eller bruke han fordi jeg genuint kan se potensialet hans. Kjørte i mange timer for å se meg, spanderte på meg, var kjærlig og god. Fortalte at han ikke hadde vært med noen siden begynnelsen på des, før vi begynte å prate. Så jeg tror han genuint er en god gutt, jeg bare har sett historien utspille seg fra bra til dårlig litt for mange ganger. 

Men skal spille med åpne kort og gjøre det beste ut av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å behandle han dårlig, eller bruke han fordi jeg genuint kan se potensialet hans. Kjørte i mange timer for å se meg, spanderte på meg, var kjærlig og god. Fortalte at han ikke hadde vært med noen siden begynnelsen på des, før vi begynte å prate. Så jeg tror han genuint er en god gutt, jeg bare har sett historien utspille seg fra bra til dårlig litt for mange ganger. 

Men vet du hvem disse jentene er? Vet du om det var slektninger eller ikke? 

Anonymkode: 66e4c...a9d

AnonymBruker
Skrevet

Han høres veldig fin ut og det er så sjelden jeg tror du er heldig som har han om disse er noe  han ikke holder på med. 

Husker du navnet på jentene? Får du til å finne ut dette uten å fortelle han det? 

Anonymkode: 56b63...d6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men vet du hvem disse jentene er? Vet du om det var slektninger eller ikke? 

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg så bare bitemoji deres som åpanbart var jenter. En med lys og en med mørkt hår. Jeg har en mistanke om at lillesøsteren hans kan være på 1 plass fordi bitemoji lignet, men er ikke det litt spesielt? - og prate så mye med lillesøsteren på snap. Eller er det jeg som er rar ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg så bare bitemoji deres som åpanbart var jenter. En med lys og en med mørkt hår. Jeg har en mistanke om at lillesøsteren hans kan være på 1 plass fordi bitemoji lignet, men er ikke det litt spesielt? - og prate så mye med lillesøsteren på snap. Eller er det jeg som er rar ? 

Er du aktiv på snap? For det er jo litt utifra hvor mye dere snapper også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle det være spesielt? Jeg bare undrer.  Noen har nære forhold til søsken, andre (som meg) har ikke det.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Gjør det :) 

Skrevet (endret)

Jeg har et veldig enkelt svar til deg. Snakk med han på tlf og si: dette høres kanskje litt dumt ut, men vil gjerne ha en åpen dialog mellom oss. Jeg kjente jeg fikk en klump i magen da jeg så to andre kvinner høyere opp på snaplisten din og ville bare høre med deg om disse er platoniske bekjentskaper eller om jeg tolker kontakten vår til å være på et mer seriøst plan enn deg." Noe i den duren. Gjerne før denne festen. Ikke gidd å komplisere med en ny fyr når du har funnet en du egentlig er klar for å satse på, dette er bare en gorsvarsmekanisme som kikker inn. Så tross den og tør å være sårbar mot denne fine fyren i stedet. Lykke til❤️

Endret av Elliem
Stavefeil
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du aktiv på snap? For det er jo litt utifra hvor mye dere snapper også.

Ja, er mye aktiv vil jeg si. Vi snapper alt fra 6-12 snapper ila dagen så kan bli litt.. Men sånn må det nesten være om vi skal bli kjent og bor langt vekke fra hverandre - sees sjeldent :) 

Skrevet

Har både min mor og søster på topplista på snap så ville ikke lagt no særlig i det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, er mye aktiv vil jeg si. Vi snapper alt fra 6-12 snapper ila dagen så kan bli litt.. Men sånn må det nesten være om vi skal bli kjent og bor langt vekke fra hverandre - sees sjeldent :) 

Da må han virkelig snappe mye med disse å ja det er jo litt rart kanskje å ha så mye å prate med søsteren sin om. Er de bestevenner? Er det noe man får mer poeng for? Å hvem er den andre dama? Mamman? 

Kanskje du bare skal snakke om dette uten å spørre han? Si at du prater mye med din familie på snapp eller lignende i håp om at han deler at han også gjør? Fiske det ut av han?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Da må han virkelig snappe mye med disse å ja det er jo litt rart kanskje å ha så mye å prate med søsteren sin om. Er de bestevenner? Er det noe man får mer poeng for? Å hvem er den andre dama? Mamman? 

Kanskje du bare skal snakke om dette uten å spørre han? Si at du prater mye med din familie på snapp eller lignende i håp om at han deler at han også gjør? Fiske det ut av han?

Er i en alder der er mye tørrsnapping, selfier uten tekst og av ting. Så kan fort bli mye siden de svarer på alt, så vosst de andre også svarer fort kan det være en forklaring. Men ja, enig de må snappe mye. Derfor jeg reagerer litt ja 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være rart, og det kan være ikke rart. Det kommer jo an på hvem han er ellers. Jeg har vært på topplasseringen til mine brødre flere ganger, og det er jo fordi jeg er aktiv og drar opp aktiviteten mellom oss. 

Akkurat nå har min samboer sin egen mor på førsteplass 😅

Så det kommer an på så mye. Er han rar er det også rart å ha søsteren på førsteplass. Er han en skikkelig kul og grei type så er det kult og greit at søsteren er på førsteplass. 

Men han viste nå snappen sin åpent til deg så det er et godt tegn, og jeg syns ikke du skal overtenke dette verken den ene eller andre veien. Jeg er såpass naiv og rett frem og nysgjerrig at jeg hadde bare spurt hvem de var når han viste snappen 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Elliem skrev (1 time siden):

Jeg har et veldig enkelt svar til deg. Snakk med han på tlf og si: dette høres kanskje litt dumt ut, men vil gjerne ha en åpen dialog mellom oss. Jeg kjente jeg fikk en klump i magen da jeg så to andre kvinner høyere opp på snaplisten din og ville bare høre med deg om disse er platoniske bekjentskaper eller om jeg tolker kontakten vår til å være på et mer seriøst plan enn deg." Noe i den duren. Gjerne før denne festen. Ikke gidd å komplisere med en ny fyr når du har funnet en du egentlig er klar for å satse på, dette er bare en gorsvarsmekanisme som kikker inn. Så tross den og tør å være sårbar mot denne fine fyren i stedet. Lykke til❤️

DET DER er jo et rødt flagg i seg selv. Om en date begynte å skulle avhøre meg om tilfeldige kontakter i sosiale medier hadde det vært kroken på døra.

Anonymkode: c8d58...484

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

DET DER er jo et rødt flagg i seg selv. Om en date begynte å skulle avhøre meg om tilfeldige kontakter i sosiale medier hadde det vært kroken på døra.

Anonymkode: c8d58...484

Om det er noen du ligger med da? Forstår du ikke at du selv også hadde vært kroken på døra da? Hun prøver bare å vite om han er så seriøs som han virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...