Gå til innhold

Hvorfor kalles det sexleketøy?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor heter det sexleketøy? Det er et veldig ekkelt ord! Leketøy = et ord som hører barndommen til, ikke sexliv og voksne. Går det ikke an å finne på et annet ord for disse greiene?

Anonymkode: a4c6f...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig fordi de er produsert i land det er forbudt. Hva er ekkelt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Leketøy betyr i overført betydning «ting eller person som man bare morer seg med».

https://naob.no/ordbok/leketøy

Anonymkode: 9beed...2d5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Er et forferdelig ord.

Anonymkode: e94ff...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor heter det sexleketøy? Det er et veldig ekkelt ord! Leketøy = et ord som hører barndommen til, ikke sexliv og voksne. Går det ikke an å finne på et annet ord for disse greiene?

Fordi folk flest evner å skille ord fra hverandre, gitt riktig kontekst

Anonymkode: b9545...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er slik det norske språket fungerer. En leke er jo noe man bruker for glede. 

Morkake og sjokoladekake. Synes du det er ekkelt?

Giftkjeks og Ballerinakjeks. Giftkjeks er en av Norges giftigste planter. 

Kjeks og kaker blir jo ofte servert i barneselskap. 

Hva med lekehus og horehus? Lekestue og operasjonsstue?

Anonymkode: 0e541...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør sette deg inn i hva ordet betyr, siden du synes det er ekkelt

Anonymkode: ce184...64e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Seriøst? 🙄

Anonymkode: 644c5...9ec

• Liker 2
Skrevet

Det er jo fordi sex skal være lystbetont, noe man har glede av. For en sexarbeider er nok sexleketøy heller sexverktøy. Men de gjør en jobb, de leker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk også stusset litt på ordet sexleketøy 😅 Ikke fordi jeg synes det er ekkelt, men fordi det for meg ikke er lek det jeg driver med i forbindelse med sex, men kos. Vel, noen leker jo når de later som om de er hund og katt, politi med håndjern osv, men de kaller jo alt for leketøy. Selv en ordinær dildo liksom… 

Anonymkode: 483df...a61

AnonymBruker
Skrevet

Det får være grenser for å lage assosiasjoner som ikke finnes. Voksne leker da også, det er ikke et ord som er forbeholdt barn. Har ingen sterke formeninger om de kunne funnet på et annet ord, men jeg gjør overhodet ingen knytning mellom dildo og barn bare fordi det kalles sexleketøy. Absolutt ingen.

Anonymkode: 84f01...d56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...