AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Der jeg går så det ofte på samme tidene jeg er, en anorektisk dame som trener. Hun er altså så tynn fra topp til tå at knoklene sees overalt på armer og skuldre. Hun gå i tillegg i en tank-topp av alle ting når hun trener. Løper og løper på tredemøllen, jeg får fysisk vondt av å se kroppen hennes hver gang hun er der. Dette er heller ikke en ung person, men en eldre dame. Litt vanskelig å si akkurat, men jeg tipper hun nærmer seg 55-60 år, hun har ihvertfall mye grått hår i det lyse. Tydelig at hun har levd med den tilstanden en stund, om ikke alltid fra ung? Jeg skjønner ikke at treningsstudioene ikke stenger ute folk som er så radmagre, det er jo farlig for disse menneskene å holde på slik med en så skakkjørt kropp. Anonymkode: 0163d...12f 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar Hvordan vet du at hun er anorektisk? Venninnen min som har både kreft og autoimmun sykdom blir ekstremt tynn i periodene hun får behandling. Jeg vil heller ha de som er veldig tynne, som likevel fortsetter møte opp, og prøver, enn slike som mener noen bør utestenges kun basert på hvordan kroppen ser ut. Du har ikke peiling på hvorfor hun er tynn, du har ikke peiling på om det er en person som er i en tilfriskningsfase, du har ikke peiling på om det er nettopp løpingen hun har fått anbefalt. Anonymkode: 036e5...961 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at hun er anorektisk? Venninnen min som har både kreft og autoimmun sykdom blir ekstremt tynn i periodene hun får behandling. Jeg vil heller ha de som er veldig tynne, som likevel fortsetter møte opp, og prøver, enn slike som mener noen bør utestenges kun basert på hvordan kroppen ser ut. Du har ikke peiling på hvorfor hun er tynn, du har ikke peiling på om det er en person som er i en tilfriskningsfase, du har ikke peiling på om det er nettopp løpingen hun har fått anbefalt. Anonymkode: 036e5...961 En anoretiker som har fått anbefalt løping? Nei det tror jeg ikke. Og så utholden som den person er på den løpingen, som jeg tror den person gjør av sykdom, så har jeg ingen tro på at det er noe annen sykdom som er årsaken, da ville hun ikke vært så utholden (anorektikere pusher seg så vanvittig). Hun er tynn fra topp til tå, beina er bare spiker, og jeg jo - jeg har sett nok anorektikere til å se at det er det som er tilfelle her. Anonymkode: 0163d...12f 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar Datteren min har anoreksia. Det er vanskelig og komplekst, men i korte trekk: trener hun ikke spiser hun absolutt ingen ting, bortsett fra avføringspiller. Når hun kan trene våger hun i det minste å spise bittelitt. Det er selvsagt ikke bra, men akkurat nå er valget: Ille eller ekstra-ille. Å spise bittelitt og trene er ille, men minst verst. Og det er bedre at hun trener sammen med andre, enn alene i skogen, dersom hun skulle falle om. Da er det iallfall folk i nærheten Anonymkode: 50f63...dd8 6 15 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar Hva jeg tenker? Jeg blir lei meg, og håper at de finner styrken til å bli frisk, eller i det minste be om hjelp. Utestengelse vet jeg ikke om hjelper, sykdommen stopper ikke opp av den grunn. Kan man ikke trene på studio, finner man andre steder. Anonymkode: 36221...f7a 8 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Jeg synes de burde stenges ute, og i reglementet til mitt treningssenter stod det også noe om det. Folk har lov til å være syke, men jeg vil ikke være vitne til selvskading. Er man kreftsyk etc så kan man fortelle det til senteret. Og de trener neppe hver dag i timesvis.. Anonymkode: 43a0c...f94 2 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Jeg synes det er veldig ubehagelig å se på. Tenker på hvor mye de skader kropppen sin. Trening er ikke sunt når man har alvorlig anoreksi Anonymkode: 072a8...53a 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar Jeg tenker at ikke tilfeldige mennesker skal vurdere det, men heller vedkommendes lege. Leger anbefaler å la være å trene slik da ved alvorlig anoreksi, men er det fare for liv kan de tvangsinnlegge (ja, jeg vet det skal veldig mye til). Man vet heller ikke noe om de man ser eller deres sykdom, og burde dermed ikke være veldig bastant. Anonymkode: 85e5a...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Der jeg går så det ofte på samme tidene jeg er, en anorektisk dame som trener. Hun er altså så tynn fra topp til tå at knoklene sees overalt på armer og skuldre. Hun gå i tillegg i en tank-topp av alle ting når hun trener. Løper og løper på tredemøllen, jeg får fysisk vondt av å se kroppen hennes hver gang hun er der. Dette er heller ikke en ung person, men en eldre dame. Litt vanskelig å si akkurat, men jeg tipper hun nærmer seg 55-60 år, hun har ihvertfall mye grått hår i det lyse. Tydelig at hun har levd med den tilstanden en stund, om ikke alltid fra ung? Jeg skjønner ikke at treningsstudioene ikke stenger ute folk som er så radmagre, det er jo farlig for disse menneskene å holde på slik med en så skakkjørt kropp. Anonymkode: 0163d...12f Du vet man kan ha grått hår fra man er 20? Grått i håret er ingen indikator på at man "nærmer seg 55-60". Anonymkode: c1f66...f7b
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke at treningsstudioene ikke stenger ute folk som er så radmagre, det er jo farlig for disse menneskene å holde på slik med en så skakkjørt kropp. Anonymkode: 0163d...12f Er du misunnelig? Eller har du andre utfordringer som gjør at du ikke burde være ute der det er andre? Det er bra for magre å øke muskelmasse. Anonymkode: 18112...c0b 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar Ingenting - jeg er ikke så stygg med og dømmende ovenfor andre at jeg ser på kroppen deres, gir dem diagnoser, spekulerer i livene deres og skriver om dem på nett. Normal folkeskikk. Anonymkode: 20e6f...652 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Der jeg går så det ofte på samme tidene jeg er, en anorektisk dame som trener. Hun er altså så tynn fra topp til tå at knoklene sees overalt på armer og skuldre. Hun gå i tillegg i en tank-topp av alle ting når hun trener. Løper og løper på tredemøllen, jeg får fysisk vondt av å se kroppen hennes hver gang hun er der. Dette er heller ikke en ung person, men en eldre dame. Litt vanskelig å si akkurat, men jeg tipper hun nærmer seg 55-60 år, hun har ihvertfall mye grått hår i det lyse. Tydelig at hun har levd med den tilstanden en stund, om ikke alltid fra ung? Jeg skjønner ikke at treningsstudioene ikke stenger ute folk som er så radmagre, det er jo farlig for disse menneskene å holde på slik med en så skakkjørt kropp. Anonymkode: 0163d...12f Så om du får kreft i morgen så er du A-ok komfortabel med å bli utestengt fra ditt eget treningssenter? På tross av at leger advarer deg inn i en slik diagnose om at du bør trene så mye du kan, fordi dette øker sjansen for overlevelse? Notert. Jeg synes den ideen er dystopisk. Så vi enes ikke der. Anonymkode: dba2a...927 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du vet man kan ha grått hår fra man er 20? Grått i håret er ingen indikator på at man "nærmer seg 55-60". Anonymkode: c1f66...f7b Dama er gammel, jeg ser jo det på ansiktet hennes! Anonymkode: 0163d...12f
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du misunnelig? Eller har du andre utfordringer som gjør at du ikke burde være ute der det er andre? Det er bra for magre å øke muskelmasse. Anonymkode: 18112...c0b Hæ? Hva i alle dager er det du gnåler om? Det må være deg selv du antar dette om. Jeg er slank, jeg. Men det betyr ikke at jeg ikke syntes det er ubehagelig å se ei anorektisk dame løpe seg ihjel foran meg. Anonymkode: 0163d...12f 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Skrevet 29. januar Ganske merkelig holdning, "JEG synes det er ubehagelig å se på, så da må DE stenges ute." Hva er neste gruppe som skal stenges ute, og fra hvor? Liker du kanskje ikke gamle mennesker på kino, eller folk som går i skjørt? Finn deg et annet sted å trene, eller hold deg hjemme. Anonymkode: d6548...280 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er slank, jeg. Men det betyr ikke at jeg ikke syntes det er ubehagelig å se ei anorektisk dame løpe seg ihjel foran meg. Anonymkode: 0163d...12f Da bør du bli hjemme. Ikke plag deg selv. Anonymkode: 18112...c0b 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #17 Skrevet 29. januar Som tidligere anorektiker synes får jeg alltid vondt i sjelen av å se noen med synlige spiseforstyrrelser. Det er fordi jeg vet hvor jævlig det er. Tanken på at andre gjerne vil ha dem utestengt fra treningssenteret fordi det er ubehagelig at de er der har aldri slått meg, og jeg tror jeg nøyer meg med å si at det neppe vil gjøre noen friskere å få en slik beskjed. Det er ganske synlig at dette ikke handler om omsorg for andre. Hva med sterkt overvektige da, det er jo selvskading det også, og kanskje de spiser enda mer når de kommer hjem fordi de har trent? Anonymkode: 5e014...3a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #18 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): En anoretiker som har fått anbefalt løping? Nei det tror jeg ikke. Og så utholden som den person er på den løpingen, som jeg tror den person gjør av sykdom, så har jeg ingen tro på at det er noe annen sykdom som er årsaken, da ville hun ikke vært så utholden (anorektikere pusher seg så vanvittig). Hun er tynn fra topp til tå, beina er bare spiker, og jeg jo - jeg har sett nok anorektikere til å se at det er det som er tilfelle her. Anonymkode: 0163d...12f Det er ikke alt du vet. Du fikk jo ikke med deg første setning i innlegget du svarte til engang. Anonymkode: 5e48e...06a 1
Mona123 Skrevet 29. januar #19 Skrevet 29. januar Jeg kan tenke at jeg håper de finner ut av det, før jeg tenker videre på meg selv. Jeg er på trening for meg, og ikke glo på andre. Iallefall ikke tenke så mye at jeg skriver om det på nett og kommer med innspill om at de skal stenges ute. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #20 Skrevet 29. januar Ei jeg kjenner har Lipdystrophi, dvs fettet tas ikke opp normalt og legger seg mer rundt innvollene enn musklene, hun ser veldig anorektisk ut hvis en ikke vet bedre. Anonymkode: 89fa6...71d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå