AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar På https://www.nrk.no/ostfold/mange-bruker-mobilen-bak-rattet-_-na-kan-det-bli-strengere-1.17727200 står det: "– Hva er dagens regler? – Det er at du ikke har lov til å se på mobilen mens du kjører" Men det er feil? For det er jo lov å se på GPS-navigering med Google Maps-appen så lenge mobilen står fastmontert i en sånn mobilholder ved siden av radioen og så lenge du ikke kjører mens du taster inn destinasjonen. Eller tar jeg feil? Anonymkode: c9b61...e01
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Synes disse reglene er en smule forvirrende. Anonymkode: 50bd2...109
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar Tullete. Er det kø eller en strekning uten andre biler og jeg vil bytte musikkapp eller skrive inn en adresse på Maps så gjør jeg det. Disse reglene rundt å ikke snakke i telefonen er utdaterte nå som de fleste har automatgir, da bruker man jo bare en hånd til å kjøre uansett og blikket forblir på veien med mindre du er Helga på 93 som uansett ikke burde kjøre bil. Det er ikke ulovlig å lene hodet på armen uten telefon, så at det å holde en telefon i samme stilling gjør noe med trafikksikkerheten må de nesten underbygge før noen tar dem seriøst. Ta heller lappen fra de som kjører uaktsomt uansett grunn. 70 millioner til statskassa er ingenting, så hvis det virkelig står om å redde liv burde man gå rett til inndragelse av lappen hos de som kjører slik at liv blir satt i fare og bruke skjønn der ingen settes i fare. Anonymkode: 542c0...39a
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tullete. Er det kø eller en strekning uten andre biler og jeg vil bytte musikkapp eller skrive inn en adresse på Maps så gjør jeg det. Disse reglene rundt å ikke snakke i telefonen er utdaterte nå som de fleste har automatgir, da bruker man jo bare en hånd til å kjøre uansett og blikket forblir på veien med mindre du er Helga på 93 som uansett ikke burde kjøre bil. Det er ikke ulovlig å lene hodet på armen uten telefon, så at det å holde en telefon i samme stilling gjør noe med trafikksikkerheten må de nesten underbygge før noen tar dem seriøst. Ta heller lappen fra de som kjører uaktsomt uansett grunn. 70 millioner til statskassa er ingenting, så hvis det virkelig står om å redde liv burde man gå rett til inndragelse av lappen hos de som kjører slik at liv blir satt i fare og bruke skjønn der ingen settes i fare. Anonymkode: 542c0...39a Da er det ikke verre enn å sette inn en mobilholder i bilen, for det skal fortsatt være tillatt å bruke mobilen fastmontert i holder også med de eventuelle nye reglene. Altså er det nesten som i dag, der man i praksis kun kan bruke mobilen så lenge den er i en holder. Anonymkode: dfc06...35e
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar Bruker aldri mobilen til å kommunisere med mens jeg kjører, men spiller podcaster på den, så det hender at jeg starter og stopper podcaster mens jeg kjører, og finner dem frem og sånt. Men ikke i "trafikk", bare på rolige strekker her ute på landet som jeg bor. Anonymkode: a0289...b08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå