AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Skrevet 26. januar Vet jeg må jobbe mer med muskelprosenten. Men hva tenker du om kombinasjonen bmi og fettprosent? Kvinne 41 år Bmi: 20,7 (172cm/61,3 kg) kroppsfett: 23,2 % Muskelprosent: 34,6 % Har ingen fagkunnskap, men det er slik at en bør ha fettprosent under 24% som kvinne? (Mener helsekalkulator oppga minimum 18% ) Anonymkode: 53afa...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Skrevet 26. januar Jeg tenker at du har lav BMI, og lite kroppsfett. Kvinner bør i følge WHO ha en fettprosent mellom 21-34 prosent. Så du ser du ligger i nedre sjikt, hvis dette er noe som er naturlig for deg er det kjempebra. BMI, fettprosent og midjemål: Hva betyr det for helsen? - Vektklubb Når det kommer til muskelmassen din er den helt normal, så du har et godt utgangspunkt for å bygge. Har du en plan? PT, k38 Anonymkode: 80b5b...3a4
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Skrives mye forskjellig ser jeg. 18-28% blir også oppgitt. Men plan for muskelbygging har jeg ikke lagt enda nei. I fjor på denne tidene hadde jeg fettprosent på over 34%. Har brukt året på å først og fremst gå ned i vekt, uten å miste muskelmassen. Den lå på 32,7% og har økt litt på året som har gått. ts Anonymkode: 53afa...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. januar #4 Skrevet 26. januar Du har jo veldig lav bmi, omtrent som meg. Fokuser på muskler, ikke vær så j... opptatt av denne fettprosenten! Anonymkode: 43e7a...977
AnonymBruker Skrevet 26. januar #5 Skrevet 26. januar Viser til denne. Jeg ønsker heller å være i «god form» enn «gjennomsnittlig». https://getinshape.no/blogg/fettprosent-maaling Anonymkode: 53afa...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. januar #6 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har jo veldig lav bmi, omtrent som meg. Fokuser på muskler, ikke vær så j... opptatt av denne fettprosenten! Anonymkode: 43e7a...977 Må si du snakker høyt om et forvridd bilde av hva som er sunt eller ikke. Alle vet jo at det ikke er bra å ha for mye fett på kroppene og spesielt om man er slank, da er det jo noe som ikke stemmer helt. Så derfor er jeg opptatt av å få ned fettprosenten og få muskelprosenten til å øke. Trenger enda mer muskler i tiden mot alderdommen og det ønsker jeg å gjøre noe med. Ts Anonymkode: 53afa...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Skrevet 26. januar Jeg tror poenget er å øke muskelstyrken uten å gå ned i fettprosent. Anonymkode: 2f11c...beb 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar Det virker som TS bare ønsker skryt for lav vekt/lav fettprosent :-)))) Anonymkode: 1296f...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 13.23): Må si du snakker høyt om et forvridd bilde av hva som er sunt eller ikke. Alle vet jo at det ikke er bra å ha for mye fett på kroppene og spesielt om man er slank, da er det jo noe som ikke stemmer helt. Så derfor er jeg opptatt av å få ned fettprosenten og få muskelprosenten til å øke. Trenger enda mer muskler i tiden mot alderdommen og det ønsker jeg å gjøre noe med. Ts Anonymkode: 53afa...a3c Hvis det er alderdommen du fokuserer på, bør du beholde fettprosenten der den er, og heller satse på å øke muskelmassen. Vi behøver en høyere fettprosent dess eldre vi blir, og ut i fra din alder er du på grensen til "undervekt" hvis du ser på fettprosent. (Anbefalt fettprosent 23-35 for kvinner i alderen 40-59) https://iform.nu/ned-i-vekt/fettprosent-hva-er-passende Tallene er tatt fra retningslinjene til WHO og NHI. Anonymkode: bebcb...2ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar Jeg tenker at du har lav kroppsvekt for en såpass høy kvinne og absolutt ikke noe galt med fettprosenten. Du er i veldig slank og har ikke for mye fett. Bekymringene som knyttes til for høy fettprosent trenger du ikke å bekymre deg for, se linkene andre har postet. Slike bekymringer er viktige når man er overvektig og har mye fett rundt vitale organer. Hvordan er helsa? Føler du deg bra, har energi i hverdagen, sover godt? PT og kostholdsveileder, K44 Anonymkode: 9e3b3...b7e
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 13.28): Jeg tror poenget er å øke muskelstyrken uten å gå ned i fettprosent. Anonymkode: 2f11c...beb Takk var det jeg prøvde si. Men orker ikke diskutere videre, ts er altfor fokusert på fettprosent. Hun trenger ikke tenke på den.. Anonymkode: 43e7a...977
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå