Respect Skrevet 5. april 2006 #1 Del Skrevet 5. april 2006 Til høsten skal jeg skrive gruppebasert bacheloroppgave. Jeg har alliert meg med to jenter i klassen jeg har lyst til å jobbe sammen med. I utgangspunktet er det oss tre, eventuelt en person til dersom tre er for få. Vi henger vanligvis ikke i samme gjeng, men har god kjemi. Vi har alle over middels gode karakterer, og er innstilt på å få en god karakter på oppgaven. Det jeg vil unngå er at det i kampens hete med frustrasjon og tidsfrister går til helvete. Hva er lurt å ha snakket sammen om på forhånd? Hvilke erfaringer har dere med gruppeinnleveringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #2 Del Skrevet 5. april 2006 Det er jo noen småting som kan føre til problemer, slik som dårlig oppmøte på avtalte møter (eller om et gruppemedlem alltid kommer for sent). det blir også problemer om et av medlemmene bidrar med mye mindre enn de andre, eller ikke overholder tidsfrister o.l. Det jeg har opplevd som viktig er å legge premissene for oppgaven med en gang. Pass på at dere har samme mål med oppgaven, og har en felles forståelse for problemstilling og hva dere ønsker å oppnå. Det kan også være lurt å klargjøre hvor mye arbeid dere vil legge i oppgaven, og hvilke karakter dere jobber mot. Jeg har også opplevd at det er viktig at alle gruppemedlemmene tåler å få kritikk og tilbakemeldinger på det de gjør, og at alle holder seg på et saklig nivå i diskusjoner (som garantert vil oppstå). Ikke gå til personangrep pga faglige uenigheter. Og ta opp problemer før de vokser seg for store. Min erfaring med gruppeinnleveringer er at det alltid vil bli noen problemer underveis, men det går alltid bra til slutt. Man klarer å skjerpe seg nok til å levere en god oppgave selv om det oppstår konflikter, det koster bare mer egeninnsats underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå