Gå til innhold

En vedvarende følelse av tomhet, føler ikke livet mitt har noe mening...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vet i grunn ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Men jeg er sikker på at noen har vært i samme situasjon. 
Jeg er kvinne, tidlig i 30-årene. Jeg har lagt merke til en vedvarende følelse av tomhet som har pågått over flere måneder.
Og uansett hva jeg har gjort, har jeg ikke klart å komme ut av denne tyngende følelsen.

Jeg føler jeg har gjort "alt riktig". Har slitt meg gjennom et tøft studie, klart å få meg en jobb. Kjøpt meg leilighet. 
Jeg har helsen i behold, en kjempe fin familie. Alt ligger til rette for at jeg skal ha det bra. 

Likevel føler jeg livet mitt er så... tomt. Jobben jeg har nå suger ut mye energi av meg, har jeg kommet frem til. Jeg kjeder meg. Jeg har skrevet søknader og vært på intervjuer, men kommer dessverre ikke videre. Akkurat nå føler jeg meg så tom at jeg ikke makter å være i jobbsøkerprosess en gang.

Jeg har et mislykket forhold bak meg, og måtte rydde opp i mye rot både økonomisk og følelsesmessig i ettertid. Jeg trodde jeg skulle bli lykkelig når alt var ferdig oppryddet. Men jeg føler meg fortsatt tom. 

Jeg dater, men det klaffer ikke. De som er interessert i meg, føler jeg ingen kjemi med. De jeg føler kjemi med, føler ikke kjemi for og med meg. 

Hva gjør jeg med livet mitt? Hva lever jeg for? Jeg trener, reiser og er aktiv. Likevel føler jeg livet mitt ikke er.. komplett? Jeg tar meg selv i å tenke at dette er bare en midlertidig tilstand, og snart blir det bedre. Men det gjør det ikke. 

Hvordan komme ut av dette? Jeg har tidligere vært hos psykolog i et år for å bearbeide et traume. Det sugde ut alt energi av meg, men angsten min ble forbedret. Jeg bare ser ikke for meg at jeg har nok motivasjon eller overskudd til å gå til psykolog for å jobbe med dette ...

Anonymkode: f0478...35c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør noe for andre, noe frivillig? Kjenn på følelsen av at andre blir glade for at du er der? 

En hund? Barnevakt for noen som trenger? 

Barn? 

Anonymkode: c127e...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...