AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Jeg trenger en bil de neste tre årene. Tenkte å kjøpe en bil for så å selge den igjen om 3 år og målet er å ha brukt minst mulig penger på bil i denne perioden,. Hvilken bil, modell og årsmodell bør jeg gå for? Skal kun frakte meg selv til og fra praksissteder. Kan bli opptil 9 mil hver vei. Men som regel kortere. Har tilgang til lader hjemme. Jeg vil helst unngå å kjøpe og selge privat. Men om prisbesparelsen er stor, så gjør jeg det om jeg må. Kun pris som betyr noe. Komfort, design osv er ikke prioritet. Anonymkode: 2794a...47a
Bokormsen Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Billigere bil gir lavere tap. 18 mil daglig må ha god rekkevidde og det blir ofte dyrt med en elbil. Tror jeg ville gått for en VW polo til ca 50k eller tilsvarende bil av annet merke. Fabia, yaris, fiesta etc 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Tror jeg hadde gått for en leasingbil istedenfor å kjøpe Anonymkode: 5b9cd...51d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Den billigste bilen gir lavest verditap Anonymkode: 4367b...811 2
aksase Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Kjøp en billig bruktbil. En 10-12 år gammel Toyota som har gått 200 000km har nesten ikke verditap, veldig lite kostbare tekniske problemer og er fortsatt gode biler som tar deg dit du skal i mange år og mange kilometer til. Billige å forsikre og billige å vedlikeholde er de også. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar Gode og driftssikre biler har også slitedeler som plutselig må skiftes/fikses, så reparasjonsutgifter må du regne med. Selvfølgelig kan du be om papirer på hva som er skiftet og fikset, men de færreste fikser opp masse feil rett før de selger. Du må nok påregne at en billig bil har noen reparasjoner i nærmeste fremtid. Gå for en en bil som er billig, men ikke så billig at det virker for godt til å være sant. Gå for en bil som nylig har fått godkjent PKK og be gjerne om papirer på hvilke deler som har blitt skiftet. Og ikke minst: sjekk at bilen ikke har masse rust. Ellers tenker jeg at du bare må satse på flaks og god magefølelse. Eller sørge for å ha en god venn som kan skru bil, for det kan man spare mye på. Anonymkode: cafb0...865 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar Eldre Toyota, som andre sier, eller om du vil være trygg og moderne, har Kia EV6 lavest verditap av alle elbiler. Ikke så rart, er den beste elbilen i markedet. Anonymkode: 37d2c...c53 2
Einus Skrevet 19. januar #8 Skrevet 19. januar Om ikke radiobil er et krav, Yaris hybrid. God å kjøre, svært lavt verditap og dessuten veldig driftssikker.
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Skrevet 19. januar Du burde sette opp et regnestykke hva det kommer til å koste deg i drivstoff hvis du kjøper fossilbil. Det kan fort bli noen tusen i mnd det også.. da hadde jeg heller vurdert en elbil med god rekkevidde selvom verditapet kanskje er litt større. Men det er meg… Anonymkode: 4872b...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Skrevet 19. januar Einus skrev (15 minutter siden): Om ikke radiobil er et krav, Yaris hybrid. God å kjøre, svært lavt verditap og dessuten veldig driftssikker. Jeg hadde en yaris i to år, og hadde bare 20k i verditap☺️Det er vel bra? Skal kjøpe bil snart og vurderer toyota igjen😅 Anonymkode: dfbe0...632
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Skrevet 19. januar Nissan Leaf ( med 62 Kw/t batteri), skuddsikker bil, gå greit 250 Km selv i streng kulde! Anonymkode: 4ff95...c9c
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Skrevet 19. januar om du kjører 180Km 200 dager i året, er det et betydelig bensin/diesel forbruk 180*200=36000 Km eller 3600 mil. om den bruker 0,7liter/mil (i snitt) er dette i området 50 000 kr i året hvis drivstoffet koster 20 kr litern. Anonymkode: 4ff95...c9c
Einus Skrevet 19. januar #13 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en yaris i to år, og hadde bare 20k i verditap☺️Det er vel bra? Skal kjøpe bil snart og vurderer toyota igjen😅 Anonymkode: dfbe0...632 Synes vel kanskje ikke at det var så veldig bra🤔 Synes at det var et ganske stort tap på bare to år.
Illuminatum Skrevet 19. januar #14 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2026 den 8.16): Tror jeg hadde gått for en leasingbil istedenfor å kjøpe Anonymkode: 5b9cd...51d Blir da godt over 15000 km i året dette.
Illuminatum Skrevet 19. januar #15 Skrevet 19. januar Einus skrev (1 time siden): Synes vel kanskje ikke at det var så veldig bra🤔 Synes at det var et ganske stort tap på bare to år. Under 1000 i verditap i måneden må da være kjempebra. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Skrevet 19. januar Har en eldre Hyundal i20 som går og går. Eid den i snart 4 år. Fikk tilbud fra en som ønsker å kjøpe, vil i så fall gå i omtrent 0 🙂 Anonymkode: 80e59...84a
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nissan Leaf ( med 62 Kw/t batteri), skuddsikker bil, gå greit 250 Km selv i streng kulde! Anonymkode: 4ff95...c9c Enig i Nissan leaf. Nå har jeg kun hatt 30 og 40 kwh, men de også går som varmt hvetebrød. Ene hadde vi i 1,5 år uten at den tapte seg i verdi, kostet svært lite i vedlikehold. Anonymkode: 026a3...b7f
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Skrevet 19. januar Har nu hørt at alle biler detter i verdi når du vrir om tenningsnøkkelen og begynner å kjøre den men hvilken bil som har minst verditap kanskje bmw m2 eller bmw m3 Anonymkode: 30530...dae
newman01 Skrevet 20. januar #19 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2026 den 8.16): Tror jeg hadde gått for en leasingbil istedenfor å kjøpe Anonymkode: 5b9cd...51d Leasing? Har du sett hva det koster å lease en bil i tre år? Det er garantert 150-200k i kostnader over leasingperioden. Billigste jeg fant var en Peugeot e-208 til 162500kr/36mnd. Bompenger er også ganske relevant, i tillegg til drivstoffkostnader. Bor man sør for Oslo og jobber nord for Oslo blir det fort 70kr/dagen i økte bompenger. Kjører man den strekka tur/retur 200 dager i året er det 14´000, på toppen av dieselkostnadene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar #20 Skrevet 20. januar Vil så si alltid tape på biler . Tyske biler holder seg bra i pris. Har familie som selger biler. Anonymkode: a3dc0...19d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå