AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar «Kjøretøyet ditt er forhåndsvalgt for mulig bruk dersom Norge skulle havne i krig eller en alvorlig krise.» fra Dagbladet. Altså, er det noen som har fått et sånt brev? Hva slags bil har du? Velger de helst nye biler? Ser de er ute etter firhjulstrekk og tilhengerfeste, fossil og el-bil.. Jeg vil helst ha bilen min dersom det skjer noe?? Anonymkode: 59428...554
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Natttåke skrev (3 minutter siden): Kan de gjøre slikt??? Ja! Får ikke til å dele artikkelen, men står på forsiden av Dagbladet-appen nå. Ts Anonymkode: 59428...554
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar Dette er ingen nyhet da. Forsvaret har sendt ut sånne brev i flere år. Anonymkode: 71612...810 24 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! Får ikke til å dele artikkelen, men står på forsiden av Dagbladet-appen nå. Ts Anonymkode: 59428...554 Overskriften er «Kan ta bilen din». Ts Anonymkode: 59428...554
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Skrevet 17. januar Natttåke skrev (3 minutter siden): Kan de gjøre slikt??? Klart de kan. I en krigssituasjon skal alle forsvare landet, at bilen ikke er tilgjengelig er det minste problemet. Uten infrastruktur virker heller ikke pumper. Det er en ære å få et sånt brev. Anonymkode: e21c9...cd7 13 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ingen nyhet da. Forsvaret har sendt ut sånne brev i flere år. Anonymkode: 71612...810 Ok, for meg var det nytt. Lurer bare på hva slags bilen de har valgt. Er det i hovedsak nye biler? Ts Anonymkode: 59428...554
Natttåke Skrevet 17. januar #8 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja! Får ikke til å dele artikkelen, men står på forsiden av Dagbladet-appen nå. Ts Anonymkode: 59428...554 Takk, jeg visste ikke dette, og jeg liker ikke tanken på at de skulle stjele bilen vår. I nød trenger vi dem selv.
Natttåke Skrevet 17. januar #9 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart de kan. I en krigssituasjon skal alle forsvare landet, at bilen ikke er tilgjengelig er det minste problemet. Uten infrastruktur virker heller ikke pumper. Det er en ære å få et sånt brev. Anonymkode: e21c9...cd7 Ville ikke sett det som en ære. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Skrevet 17. januar Natttåke skrev (4 minutter siden): Kan de gjøre slikt??? Selvsagt kan de det. Er Norge under angrep så er det eneste som betyr noe å forsvare oss. Anonymkode: 51819...abe 7 7
Natttåke Skrevet 17. januar #11 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt kan de det. Er Norge under angrep så er det eneste som betyr noe å forsvare oss. Anonymkode: 51819...abe Ja, men da trenger vi bilene våre selv.
skeiv-ostepop Skrevet 17. januar #12 Skrevet 17. januar Natttåke skrev (1 minutt siden): Ja, men da trenger vi bilene våre selv. Hva skal du med bilen akkurat da? 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt kan de det. Er Norge under angrep så er det eneste som betyr noe å forsvare oss. Anonymkode: 51819...abe Ja, men samtidig er jeg delt. En familie med kun en bil behøver jo den i krisesituasjoner? Gitt at det er mulig å få tak i strøm/drivstoff. Vet at folk ha egne aggregater og diesel/bensin spart til krise, er jo ikke noenpoeng om de tar bilen da? ts Anonymkode: 59428...554
binders11 Skrevet 17. januar #14 Skrevet 17. januar https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ta-bilen-din/84100942 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Skrevet 17. januar skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Hva skal du med bilen akkurat da? Jeg, ts, ville likt å kunne ta med barna mine et trygt sted, som hytta hvertfall. Vi har bare en bil - en helt ny suv AWD med tilhengerfeste… Anonymkode: 59428...554 1
Natttåke Skrevet 17. januar #16 Skrevet 17. januar skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Hva skal du med bilen akkurat da? Får man tak i bensin så trenger man den selv i nødsituasjoner. Bensin er bare holdbart rundt seks måneder, men det kan være mulighet til å komme seg i sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Skrevet 17. januar binders11 skrev (Akkurat nå): https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ta-bilen-din/84100942 Takk, vet ikke hvorfor jeg ikke fikk opp link fra appen. Ts Anonymkode: 59428...554
AnonymBruker Skrevet 17. januar #18 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men samtidig er jeg delt. En familie med kun en bil behøver jo den i krisesituasjoner? Gitt at det er mulig å få tak i strøm/drivstoff. Vet at folk ha egne aggregater og diesel/bensin spart til krise, er jo ikke noenpoeng om de tar bilen da? ts Anonymkode: 59428...554 Hvor er det du har tenkt å kjøre dersom russerne invaderer, egentlig? Sverige? Finland? Tror ikke det hjelper mye. Dessuten blir det garantert rasjonering av drivstoff. Anonymkode: 55c14...6ca 5 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er det du har tenkt å kjøre dersom russerne invaderer, egentlig? Sverige? Finland? Tror ikke det hjelper mye. Dessuten blir det garantert rasjonering av drivstoff. Anonymkode: 55c14...6ca Hytta har vi laget klart til beredskap… ts Anonymkode: 59428...554 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #20 Skrevet 17. januar Natttåke skrev (7 minutter siden): Ja, men da trenger vi bilene våre selv. Nei det gjør du absolutt ikke. Anonymkode: dacee...57f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå