Gå til innhold

hvor mye leser du?

Gjest snart sykepleierstudent

Anbefalte innlegg

Gjest snart sykepleierstudent

Ja det er det jeg lurer på. Jeg har hørt så mye forskjellig så nå vil jeg vite hva dere studenter gjør. Noen sier de leser konstant hele uken gjennom, også hele helgene. Noen sier de nesten ikke åpner bøkene.

Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Det varierer vel akkurat så mye som det du skriver selv. Jeg er en av dem som sverger til skippertakmetoden, og har klart meg fint så langt. Som regel leser jeg ikke i det hele tatt til vanlig, men begynner en måned eller to før eksamen, og da leser jeg mye, gjerne opp mot 8-10 timer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_SnartFru_*

Jeg leste fra ni til fem hver ukedag, prøvde å tenke på det som en arbeidsdag. Fri i helgene.

I eksamensinnspurten var jeg gjerne 12 timer på skolen 6 dager i uken.

Studerte juss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som sykepleierstudent må du regne med å lese mye, det er et tøft studium, og det er veldig mye å sette seg inn i. vi har nå ukentlige innleveringer på 5-10 sider, høres kanskje ikke så mye ut, men det er faktisk noen ganger en utfordring å avgrense. Men det er bare å stå på selv om det kan virke uoverkommelig noen ganger, det er verdt det:) Det er mange medisinske fag som anatomi, fysiologi, biokjemi, medisinsk mikrobiologi, farmakologi og medikamentregning, samfunnsfag som psykologi, sosiologi, sosialantropologi, og andre året må man pløye seg gjennom patho fysiologi, kliniks sykepleie, og mye mer, bøkene blir da tykke som telefon kataloger, og du må regne med å bruke flere timer hver dag. for å bli en god og kunnskapsrik sykepleier kreves det dette av deg. Noen har kanksje en oppfatning av at sykepleie er ganske greit å komme seg gjennom, dette fordi det alltid har vært et kvinneyrke, men det er tøft og spennende, og det begynner å bli mer status å være sykepleier nå. Særlig må du stå på i de klinsiske praksisene ved sykehjem og sykehus hvor man må lese teori paralellt med praksisen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det vil variere fra skole til skole hvor stort pensumet er også. Jeg kjenner flere som går/har gått sykepleie, og de har nok helt klart lest og jobbet med ulike prioriteringer. men det er MYE skriftlig og tildels krevende pensum, i tillegg til at lengre perioder "går bort" i praksis. Få orker å lese så mye etter full arbeidsdag. Dette er i hvert fall min erfaring fra et helt annet studium med mye prkatisk arbeid i tillegg til teori.

Ei vennninne av meg går sykepleie nå, og leser mye gjennom hele semesteret. Hun er både skoleflink og har annen utdanning fra før, så hun kan vel regnes som lesevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...