Gå til innhold

Helgemat og hverdagskost?


MAcy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi har annen mat i uka enn i helga.

eller, "søndagsmiddag" er noe annet enn "hverdagskost". Lørdagne har vi somrege ikke middag, vi spiser pizza på kvelden.

Søndagsmiddag er "skikkelig mat", steik, koteletter, kjøttkaker, (jada, jeg vet at kjøttkaker opprinnelig er hverdagskost, det gjelder raspeball/potetball/kumle også, men jeg regner dette som søndagsmiddag fordi jeg bare lafger det på søndager, da det tar så lang tid)

Hverdgskosten er mer sånne kjappe løsninger etter jobb, kjøttsaus og pasta, karbonader, fiskepinner, pannekaker, pølser. Kjapt, enkelt og relativt rimelig, men søndagsmiddagen gjerne tar lang tid og er litt mer "skikkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det som hos Malama. Lørdagsmiddager er kosemiddag om kvelden, ofte pizza, lasagne eller indisk, og på søndagene lager vi noe mer "ordentlig" som tar litt lenger tid.

På hverdagene har vi enklere ting, som pasta, pannekaker, wok osv, og vi har fisk minst to ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg skiller i utgangspunktet ikke. Hvilke type middag det blir avhenger av humør, energinivå og hvor travelt det er. Kan godt gjøre meg flid med en middag på en vanlig tirsdag, men gå for noe lettvint på en travel søndag! Kjedelig eller ikke spesielt god middag unngår jeg. Er så glad i middag og orker ikke kaste bort livet på smakløse middager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiller egentlig ikke mellom helgemat og hverdagskost, bortsett fra at vi ofte har mer tid til å lage mat i helgene. På søndagene lager jeg derfor også middag til to dager. siden vi har så dårlig tid på mandagene. Det er mer et tidsspørsmål. Har jeg tid på en hverdag, lager jeg like gjerne noe mer arbeidskrevende da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skiller vi på helgemat og hverdagsmat. På fredager og lørdager har vi "kosemat" på kvelden. Det kan være biff, pizza, lasagne, reker, taco eller noe annet alle er glad i. Søndagen er det "skikkelig" middag, enten det er kjøtt eller fisk. Midt i uka er det gjerne raskere og rimeligere middager, gjerne sunnere enn det vi skeier ut med i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør vi. Midt i uka spiser vi nokså lettvindt mat, fiskekaker, stekt sei, pasta med kjøttsaus, pai, grateng, pannekaker, fylt rødspette, fiskegrateng, wok, grøt, suppe osv. I helgene spiser vi stort sett taco en av dagene, ellers spiser vi lasagne, hjemmelaget pizza, fersk pasta med ostesaus osv, søndager har vi stort sett ordentlig kjøtt, f.eks stek eller gryterett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi skiller på det viset at i helgene lager vi mat som tar lengre tid å lage. I ukedagene skal middagen helst ikke ta mer enn 20 min fra vi begynner til den står på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe egentlig skille mellom helg og hverdag, tar litt etter hva vi gjør den dagen, og hvor god tid vi har. Æjeg har fri to dager midt i vka og da kan det være jeg lager noe som tar tid. ertesuppe, lapskaus eller noe i den duren. Men lørdagen er det ofte sen mat og noe ekstra snaks, pizza eller taco. Midt i uka varierer det retter med kort tilberednings tid og noen med middels. må ofte ha litt poteter midt i uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekost: Taco, pizza, hamburger, biff. Søndag er det gjerne kjøttkaker eller "noe i den duren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...