Gå til innhold

Hjelp med klompelompe oppskrift, hentesett.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan forklare meg hvordan dette skal strikkes? Skal diagram A strikkes først, og deretter starte med en rettpinne og øking? Eller skal det økes samtidig som jeg strikker diagram A? Forstår ikke helt det med øking før og mellom blomster osv. og er første linje i diagrammet første runde, og andre linje runde 2 osv? Trenger forklaring for dummies her altså🙈

IMG_2771.jpeg

IMG_2772.jpeg

Anonymkode: 3825a...01f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du kommet videre med dette? ☺️

For eventuelt andre dummies:

• En linje i diagrammet er det samme som en omgang. 
  • Strikk alltid som oppskriften sier. Her står kun "strikk diagram A". Skulle neste avsnitt (med øking) blitt gjort samtidig med diagram A, ville det stått. 

Jeg antar at etter diagram A vil du ha en rekk med "blomster" rundt arbeidet. Du skal altså øke masker i forhold til "blomstene" eller det du synes mønsteret ligner på. Grunnen til denne litt knotete økninten er for at maskene skal legge ser fint i forhold til mønsteret på plagget ☺️

Anonymkode: fe105...d65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du kommet videre med dette? ☺️

For eventuelt andre dummies:

• En linje i diagrammet er det samme som en omgang. 
  • Strikk alltid som oppskriften sier. Her står kun "strikk diagram A". Skulle neste avsnitt (med øking) blitt gjort samtidig med diagram A, ville det stått. 

Jeg antar at etter diagram A vil du ha en rekk med "blomster" rundt arbeidet. Du skal altså øke masker i forhold til "blomstene" eller det du synes mønsteret ligner på. Grunnen til denne litt knotete økninten er for at maskene skal legge ser fint i forhold til mønsteret på plagget ☺️

Anonymkode: fe105...d65

Tusen takk! Jeg har ikke kommet videre med denne, men skal sette i gang straks nå som jeg har fått hjelp. Jeg er dessverre livredd for å gjøre feil og risikere å må rekke opp😢

Anonymkode: 3825a...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...