Gå til innhold

Når venner trekker seg bort fra deg, fordi du har mistet din nærmeste

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det da jeg som har ansvaret for å ringe rundt til venner for å få de tilbake?

Jeg har ikke klart det fordi jeg har hatt nok med meg selv i tiden etterpå og så har tiden bare gått, men har sendt noen julekort uten å få noe særlig respons tilbake.

Anonymkode: bd19b...dde

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst kondolerer.

Jeg synes jo det er trist at vennene dine trekker seg bort. Dersom det er for en stund for å gi deg nødvendig rom er det jo lov å signalisere: Jeg er i sorg, og jeg trenger dere.  

Julekort er ingen god indikator da få sender dem. Jeg tror det er ti år siden jeg fikk et selv. Og like lenge siden jeg har sendt ut.

Gode tanker fra meg.

Anonymkode: 033b3...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Først og fremst kondolerer.

Jeg synes jo det er trist at vennene dine trekker seg bort. Dersom det er for en stund for å gi deg nødvendig rom er det jo lov å signalisere: Jeg er i sorg, og jeg trenger dere.  

Julekort er ingen god indikator da få sender dem. Jeg tror det er ti år siden jeg fikk et selv. Og like lenge siden jeg har sendt ut.

Gode tanker fra meg.

Hvorfor er julekort en dårlig indikator?

Jeg sendte julekort fordi jeg synes det er koselig å få, og siden jeg skjønner at de trakk seg unna meg pga at de ikke taklet å se meg i krise, så sendte jeg julekort og ønsket de god jul og håpet at vi kunne sees i det nye året.

Da gav jeg i det minste livstegn fra meg, uten å nevne kjærestens død eller hvordan jeg har det.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er julekort en dårlig indikator?

Jeg sendte julekort fordi jeg synes det er koselig å få, og siden jeg skjønner at de trakk seg unna meg pga at de ikke taklet å se meg i krise, så sendte jeg julekort og ønsket de god jul og håpet at vi kunne sees i det nye året.

Da gav jeg i det minste livstegn fra meg, uten å nevne kjærestens død eller hvordan jeg har det.

Ts

Altså, en dårlig indikator på om folk har trukket seg bort eller ikke, siden mange ikke svarer på dem. Koselig at du sender de.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke har opplevd å miste noen selv, vet ikke hvordan de skal reagere. 😟

Noen trekker seg nok unna fordi de ikke vet  hva de skal si, og tror at det å snakke om det med deg gjør ting verre for deg.

Vi vet jo at det er det motsatte som er best, - man trenger noen å snakke med og få luftet tanker og kjenne medfølelse.

Har du foreldre, søsken eller andre du kan snakke med? Du kan også ta kontakt med de av dine venner du kjenner best og fortelle hvordan du har det. 

Og ang. det med julekort, så har jeg helt slutta å sende det, selv om jeg får noen. Det at du ikke får det skal du ikke ta ille opp.

Anonymkode: 38ea7...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mange som ikke har opplevd å miste noen selv, vet ikke hvordan de skal reagere. 😟

Noen trekker seg nok unna fordi de ikke vet  hva de skal si, og tror at det å snakke om det med deg gjør ting verre for deg.

Vi vet jo at det er det motsatte som er best, - man trenger noen å snakke med og få luftet tanker og kjenne medfølelse.

Har du foreldre, søsken eller andre du kan snakke med? Du kan også ta kontakt med de av dine venner du kjenner best og fortelle hvordan du har det. 

Og ang. det med julekort, så har jeg helt slutta å sende det, selv om jeg får noen. Det at du ikke får det skal du ikke ta ille opp.

Anonymkode: 38ea7...04b

Jeg tenkte at de tok kontakt via sms/ringte meg, mente ikke at de skulle sende julekort tilbake akkurat.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er de ikke gode venner. Kondolerer ♥️

Anonymkode: d95da...5c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2026 den 2.06):

Er det da jeg som har ansvaret for å ringe rundt til venner for å få de tilbake?

Jeg har ikke klart det fordi jeg har hatt nok med meg selv i tiden etterpå og så har tiden bare gått, men har sendt noen julekort uten å få noe særlig respons tilbake.

Kondolerer! Angående de "vennene" føkk dem. Jeg mistet 2 nære venner etter et dødsfall hos meg, de var ikke noe til venner uansett. Jeg sa til begge senere at jeg hadde savnet dem i den tunge tiden, osv, de sa unnskyld men ditcha meg igjen når jeg ble sjuk så se på det som good riddance

Anonymkode: 60e30...dc0

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...