AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar I Stockholm hører du stadig ungdomsgjenger som bruker forskjellige rare fremmed lånord, og diverse skjellsord på svensk ("horunge", "kuksugare", "mammaknullare", og forsterkningsord som "fucking"...). Mens i Norge føler jeg at innvandrerungdommen stort sett snakker som vanlige nordmenn (med få unntak), og da bor jeg selv ikke så lang fra Groruddalen. Men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor det er mer normalt at innvandrere i Sverige snakker slik enn i Norge? Anonymkode: b4ca8...183
Lurendreieren Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar (endret) Da jeg vokste opp rett utenfor Oslo så snakket de kebabnorsk der også, ihvertfall alle pakistanere under en viss alder gjorde det. Ikke min gode venn som var iraner. Endret 11. januar av Lurendreieren 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Overskriften din og teksten i innlegget henger ikke helt sammen. "Alle innvandrere i Sverige"? Hvor mange har du møtt? Anonymkode: 6addf...385 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Alle? Også tyskere og spanjoler? Anonymkode: 1427c...3db 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar Gjør alle innvandrere i Sverige det? Det var noe nytt for meg, og jeg er bosatt i Sverige. Anonymkode: da24d...2d4 1
mommyaka Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar I Norge snakker norske barn kebabnorsk også...trur de tror det er "kult"
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar Bor noen mil utenfor Oslo. Ingen ungdommer her hvor ingen av foreldrene er norske (også polske mm) snakker dårligere norsk og de med flere venner i samme situasjon fra Midtøsten snakker kebabnorsk. Jeg har også bodd i Sverige og møtte mye kebabsvensk blant ikke-hvite ungdommer. Mer ordentlig norsk hos jenter i begge land og grupper. Anonymkode: 3b2e2...19b
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gjør alle innvandrere i Sverige det? Det var noe nytt for meg, og jeg er bosatt i Sverige. Anonymkode: da24d...2d4 Hva synes du om utviklingen i Sverige? Anonymkode: aedb5...4f5
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Skrevet 11. januar Stockholm er en mye mer segregert by enn Oslo. Finns ikke områder i Oslo hvor du nesten aldri trenger å se en hvit person og som kun består av betongleiligheter slik som i Sverige, her er det mer blandet bebyggelse med villaer. I Stockholm er det for eksempel mye vanlig å ha skoler der ingen elever eller lærere er svenske. Sen er Norge generelt et mer konformistisk samfunn enn Sverige. Mer jantelov. I Sverige skal all oppførsel stadig være tillatt, du bør passe dine egne saker og ikke blande deg inn. Tror også kebabnorsk ikke har blitt like populært bland annet fordi det inneholder mange pakistanske lånord (ettersom pakistanere regnes som «nerdete» av andre innvandrere). Anonymkode: 55af3...ca5
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar Jeg forstår ikke hva du snakker om? I Groruddalen snakker jo til og med de etnisk norske, kebabnorsk.. Anonymkode: 15247...791
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke hva du snakker om? I Groruddalen snakker jo til og med de etnisk norske, kebabnorsk.. Anonymkode: 15247...791 I Groruddalen bruker de utenlandsk og feilaktig grammatikk, ja. Men det er ikke like mange ord som er annerledes fra riktig norsk som i «ortensvenska». Anonymkode: 55af3...ca5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå