AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Men jeg fikk en automelding 1 mnd senere om at bilen ikke var registrert service på siden 2023, og klar for det Jeg tenkte der og da at det var bare treg registrering siddn selgeren sa at servixe var tatt. Nå er bilen mest sannsynlig ødelagt. Dette er vel forhandlerens skyld? Anonymkode: 12e7b...717
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar Altså service vil jo kun stå dere bilen var på service og eventuelt i et servicehefte. Ikke en offentlig type register som EU-godkjenning. Bilene har ofte sånn automatisk servicemelding som blir sendt ut etter et år. Og en service kan være alt fra filter og oljeskift til registerreimbytte, så at en bil har vært på service betyr ikke at alt er ok uansett. Anonymkode: 23d34...e51 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså service vil jo kun stå dere bilen var på service og eventuelt i et servicehefte. Ikke en offentlig type register som EU-godkjenning. Bilene har ofte sånn automatisk servicemelding som blir sendt ut etter et år. Og en service kan være alt fra filter og oljeskift til registerreimbytte, så at en bil har vært på service betyr ikke at alt er ok uansett. Anonymkode: 23d34...e51 Jeg fikk meldingen fra der bilen ble solgt. 4 uker etterpå selgeren sa den hadde vært på service? Anonymkode: 12e7b...717
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Men hva er det som en ødelagt? En bil blir jo ikke ødelagt av å hoppe over én service. Anonymkode: 43b2b...cab 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva er det som en ødelagt? En bil blir jo ikke ødelagt av å hoppe over én service. Anonymkode: 43b2b...cab For mye olje i bilen. Anonymkode: 12e7b...717
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For mye olje i bilen. Anonymkode: 12e7b...717 Det betyr ikke nødvendigvis at motoren har tatt skade. Så hvorfor stresse med dette før du vet diagnosen. Anonymkode: 79297...90d
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det betyr ikke nødvendigvis at motoren har tatt skade. Så hvorfor stresse med dette før du vet diagnosen. Anonymkode: 79297...90d Fordi selgeren skriver at bilen har vært på service - også har den ikke det?? Anonymkode: 12e7b...717
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar Hvor mange tråder skal du ha om dette? Anonymkode: 7b2ca...14c 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Skrevet 11. januar Slutt nå å oppføre deg så til de grader irrasjonelt og kommuniser med de det gjelder som et normalt menneske. Anonymkode: a57b0...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Skrevet 11. januar Men det blir jo ikke for MYE olje av å ikke dra på service, så da høres det jo mer ut som noen har etterfylt uten å tappe ut den gamle oljen. Anonymkode: 43b2b...cab 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fordi selgeren skriver at bilen har vært på service - også har den ikke det?? Anonymkode: 12e7b...717 Du svarer ikke på spørsmålet. Så du vet ikke om motoren er ødelagt, skjønner jeg. Manglende service er en bagatell. Litt for mye olje er som regel uproblematisk. Vesentlig for mye skader motoren. Prøv å konsentrer deg om sakens kjerne. Du har kjøpt en bil med for mye motorolje. Få en diagnose på motoren og ta saken derfra. Vanskelig å hjelpe deg før vi vet mer. Anonymkode: 79297...90d
skeiv-ostepop Skrevet 11. januar #13 Skrevet 11. januar I den forrige tråden din skrev du ingenting om at du hadde fått opp et varsel fra bilen om manglende service etter en måned fra kjøp. Hvorfor ikke? Og hvorfor gjorde du ikke noe da? Men at du har kjørt 4 måneder nå med så mye olje at den skader motoren er lite sannsynlig. Så jeg tviler på at dette er årssaken. 1
Maleficenta Skrevet 11. januar #14 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men jeg fikk en automelding 1 mnd senere om at bilen ikke var registrert service på siden 2023, og klar for det Jeg tenkte der og da at det var bare treg registrering siddn selgeren sa at servixe var tatt. Nå er bilen mest sannsynlig ødelagt. Dette er vel forhandlerens skyld? Anonymkode: 12e7b...717 Bilen er da ikke ødelagt fordet? Men uansett. Har du kvittering fra verkstedet som utførte sist service? Da hadde jeg ringt de og sagt fra at du har fått denne automld 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): For mye olje i bilen. Anonymkode: 12e7b...717 Har du fylt på for mye olje og leter etter noen å skylde på? Anonymkode: f59bc...86c
AnonymBruker Skrevet 11. januar #16 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men jeg fikk en automelding 1 mnd senere om at bilen ikke var registrert service på siden 2023, og klar for det Jeg tenkte der og da at det var bare treg registrering siddn selgeren sa at servixe var tatt. Nå er bilen mest sannsynlig ødelagt. Dette er vel forhandlerens skyld? Anonymkode: 12e7b...717 Du sjekket vel opp den servicemeldingen? Hvis forhandler sier det er foretatt service, og den samme forhandleren sier noen uker senere at det er på tide med service, så bør du sjekke opp det. En rask telefon til dem eller en sjekk i serviceheftet? Hva sa de at var gjort på servicen de sa var utført? Anonymkode: c9940...bfb 1
Mannisinbestealder Skrevet 12. januar #17 Skrevet 12. januar Har du en formening om hvem som har fylt for mye olje?
Mannisinbestealder Skrevet 12. januar #18 Skrevet 12. januar Hva er alder og kilometerstand på denne bilen?
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2026 den 17.14): Hvor mange tråder skal du ha om dette? Anonymkode: 7b2ca...14c TS skriver mye om dette, men svarer ikke på spørsmål. Konsekvent svarer hen ikke på spørsmål om hvilke skader motoren har fått som følge av påstått manglende service. Anonymkode: 79297...90d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Skrevet 13. januar Hva er denne trenden med å starte samme tråd på ny med samme spørsmål igjen og igjen? Hva er poenget? Anonymkode: f83ad...c6d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå