Gå til innhold

Kan noen anbefale meg mot en sjampo som kan brukes til å fjerne flass i ansiktet? som rundt øyenbrynene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen anbefale meg mot en sjampo som kan brukes til å fjerne flass i ansiktet? som rundt øyenbrynene

Kan de ha noe slikt på matbutikken?

Jeg har tidligere brukt Fungoral, men effekten av det var kortvarig.

Har så de siste månedene brukt head & shoulders, men funnet ut først i dag at det ikke skal brukes i ansiktet...

Anonymkode: 550a2...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor insisterer du på å vaske deg med en sjampo fremfor å finne en krem som passer til din hud?

Anonymkode: 1ee10...9ad

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen sjampo som skal brukes i ansiktet.

Hvis du har tørr hud i ansiktet så bør du jo heller bruke en fuktighetskrem/lotion.

Anonymkode: a6ca3...967

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man brukte sjampo til flass, men det finnes vel kremer også. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS

Hodebunnsflass har gjerne andre årsaker, enn flassende hud i ansiktet.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har så de siste månedene brukt head & shoulders, men funnet ut først i dag at det ikke skal brukes i ansiktet...

Sjekket stoffskiftet ditt? 

Anonymkode: 9d516...87d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekket stoffskiftet ditt? 

Anonymkode: 9d516...87d

Nei, jeg ble ikke anbefalt annet enn Fungoral av legen

AnonymBruker
Skrevet

TS

Sjampo mot flass i hodebunn er jo av den enkle årsak at det ikke er spesielt praktisk å smøre hele hodebunnen med krem uten at håret blir klissete og fett.

Det finnes for eksempel liniment mot tørr hud i hodebunnen for dem som får flass av den typen. Andre har flass som skyldes det motsatte, altså fet hodebunn, mens andre igjen har hodebunnsflass som skyldes en gjærsopp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjampo i ansiktet = flass i ansiktet😐

Mild ansiktsrens og god/riktig fuktighetskrem/øyekrem

Anonymkode: 64738...ade

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har ikkje "flass i ansiktet", men sopp. Ta deg ein tur på apoteket, så vil du få rådgjeving der. 

Anonymkode: f22be...280

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS

Du må gå til lege og finne ut hvorfor du flasser. Og så må du få hjelp deretter. Det kan være sopp, eksem, psoriasis feks. Eller vare tørr hud i vinterkulden. 

Jeg har forøvrig samme problemet og ikke anledning til å gå til legen, jeg skrubber med våt klut. Men du må uansett smøre deg med en god krem med mye fukt. 

Det er ikke farlig å bruke Head and shoulders i ansiktet, du bruker jo det i hodet rett overfor, men det er lite lurt å løse det på den måten uten å finne årsaken til problemet og tilpasset medisin/pleie. 

Anonymkode: 8dc00...db1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikkje "flass i ansiktet", men sopp. Ta deg ein tur på apoteket, så vil du få rådgjeving der. 

Slutt å komme med feilaktige helseråd.

Anonymkode: 68fdb...bb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at man ikke skal bruke Head & shoulders i ansiktet nå

Kan jeg fortsette å bruke det KUN til å vaske øyenbrynene for holde flass unna og ikke resten av ansiktet?
Dette har fungert bra for min del opp mot flere måneder... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at man ikke skal bruke Head & shoulders i ansiktet nå

Kan jeg fortsette å bruke det KUN til å vaske øyenbrynene for holde flass unna og ikke resten av ansiktet?
Dette har fungert bra for min del opp mot flere måneder... 

Det er ikke farlig å bruke H&S i ansiktet. 

Men du bør virkelig prøve å skaffe informasjon fra andre steder enn TikTok (som er stedet jeg regner med at du først fikk høre om å bruke H&S i fjeset på) og Kvinneguiden. 

Virker ikke som noen her i tråden har fått med seg trenden å vaske seg i ansiktet med flasshampoo. Det er IKKE farlig. 

Men du er veldig lett påvirkelig TS, og bør heller søke hjelp fra bedre hold enn fremmede på internett (inkl meg 🫢 :fnise: ) 

Anonymkode: 86d5c...85d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra på apoteket og få hjelp til en god hudkrem så går det bra.

Anonymkode: 585e6...bde

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du bør virkelig prøve å skaffe informasjon fra andre steder enn TikTok (som er stedet jeg regner med at du først fikk høre om å bruke H&S i fjeset på) og Kvinneguiden. 

Virker ikke som noen her i tråden har fått med seg trenden å vaske seg i ansiktet med flasshampoo. Det er IKKE farlig. 

Men du er veldig lett påvirkelig TS, og bør heller søke hjelp fra bedre hold enn fremmede på internett (inkl meg 🫢 :fnise: ) 

Farlig er det neppe, men det er jo ikke egnet for ansiktshud når sjampoen er ment til å fjerne fett fra hodebunnen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble dessverre veldig stresset av det og endte opp med å lage flere tråder også
Du har rett i at jeg lett lar meg påvirke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dessverre veldig stresset av det og endte opp med å lage flere tråder også
Du har rett i at jeg lett lar meg påvirke

Logg av. Søk informasjon fra bedre nettsteder eventuelt direkte fra helsepersonell. 

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sopp er virkelig ikke den vanligste årsaken til flassende hud i ansiktet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...