AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hva tenker dere om pris på et naust med godkjent bolig på 54 kvadrat, balkong, solrikt, med 1 parkering, på Vestlandet. Bygget i 1999. Anonymkode: 43679...706
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Mener du at vi skal gjette en pris i et marked som kanskje er totalt ukjent for mange? Anonymkode: f3d7a...2aa 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du at vi skal gjette en pris i et marked som kanskje er totalt ukjent for mange? Anonymkode: f3d7a...2aa Kanskje det er kjent for noen? Finner det ikke, men har hørt om ett i Lysefjorden som ble solgt for 4,4 millioner. Synes dette hørtes dyrt ut. Anonymkode: 43679...706
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Vestlandet er stort, beliggenhet har mye å si her. Forskjell på en øy med ferge i ytre Solund og en solfylt vik på Milde. Jeg blir veldig skeptisk når folk beskriver naust med godkjent boenhet, fordi det stort sett ikke er godkjente boenheter i 2.etg av gamle naust. Folk lager hytte, bygger bad, legger inn vann og kaller det hytte, men det er svært sjelden godkjent for varig opphold når det er i strandsonen. Pris er derfor helt umulig å si noe om med så lite info som du gir. Legger du ut annonsen kan jeg si deg moe om det er høye pris eller ikke. Anonymkode: 91200...38e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 19.09): Vestlandet er stort, beliggenhet har mye å si her. Forskjell på en øy med ferge i ytre Solund og en solfylt vik på Milde. Jeg blir veldig skeptisk når folk beskriver naust med godkjent boenhet, fordi det stort sett ikke er godkjente boenheter i 2.etg av gamle naust. Folk lager hytte, bygger bad, legger inn vann og kaller det hytte, men det er svært sjelden godkjent for varig opphold når det er i strandsonen. Pris er derfor helt umulig å si noe om med så lite info som du gir. Legger du ut annonsen kan jeg si deg moe om det er høye pris eller ikke. Anonymkode: 91200...38e Bygget i 1999 er vel ikke gammelt? Det er veldig sjeldent med godkjent bolig, men akkurat dette var det, med dokumenter på det. Det ligger i Lysefjorden ved Bjørnafjorden kommune. Anonymkode: 43679...706
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar Det kan jeg jo ikke tenke noe om. Du bør få råd fra noen som kjenner det aktuelle markedet. Anonymkode: c8878...8b9
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 15.10): Mener du at vi skal gjette en pris i et marked som kanskje er totalt ukjent for mange? Anonymkode: f3d7a...2aa Det kan jo være noen som har litt peiling, men du måtte bare svare slik fordi DU ikke vet? Anonymkode: ed71e...597
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 19.09): Vestlandet er stort, beliggenhet har mye å si her. Forskjell på en øy med ferge i ytre Solund og en solfylt vik på Milde. Jeg blir veldig skeptisk når folk beskriver naust med godkjent boenhet, fordi det stort sett ikke er godkjente boenheter i 2.etg av gamle naust. Folk lager hytte, bygger bad, legger inn vann og kaller det hytte, men det er svært sjelden godkjent for varig opphold når det er i strandsonen. Pris er derfor helt umulig å si noe om med så lite info som du gir. Legger du ut annonsen kan jeg si deg moe om det er høye pris eller ikke. Anonymkode: 91200...38e Her vi bor utenfor Bergen, har flere av naustene godkjent leilighet i 2. etasje. Vi har stort naust også, men hos oss har vi ikke dette godkjent. Begge naustene rundt oss, har godkjent leilighet + 4-5 stykker til (minst). Anonymkode: ed71e...597
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan jeg jo ikke tenke noe om. Du bør få råd fra noen som kjenner det aktuelle markedet. Anonymkode: c8878...8b9 Ja, og det kan jo være at noen her vet det, selv om DU ikke vet det.... Anonymkode: ed71e...597
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Skrevet 12. januar Tenkte ikke på at noen skulle vite nøyaktig, men anta en pris på f.eks nærmere 3 millioner eller 6 millioner? Anonymkode: 43679...706
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bygget i 1999 er vel ikke gammelt? Det er veldig sjeldent med godkjent bolig, men akkurat dette var det, med dokumenter på det. Det ligger i Lysefjorden ved Bjørnafjorden kommune. Anonymkode: 43679...706 Som ligger ute nå? FInner ikke noe på finn? Bor i området og kan si at Lysefjorden generelt er blitt overpriset etter at tunellen og nyveien åpnet. Anonymkode: 46ae8...097
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Skrevet 12. januar Veel TS, jeg bor på vestlandet og naustet vårt har dette men verdivurderingen er likevel "bare" 1,5 mill her vi bor fordi det like fullt er et naust.. Anonymkode: 9df56...ab0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veel TS, jeg bor på vestlandet og naustet vårt har dette men verdivurderingen er likevel "bare" 1,5 mill her vi bor fordi det like fullt er et naust.. Anonymkode: 9df56...ab0 Det høres veldig lite ut. Det ble solgt et naust uten bolig, men innlagt vann og straum i nærheten til 2 millioner Anonymkode: 43679...706
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Skrevet 12. januar Vårt naust har en salgsverdi på 1,8 millioner, uten leilighet. Det ligger på Sotra, så vil tro du kan få mellom 3-4,5 million? Anonymkode: 666f8...a8e
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres veldig lite ut. Det ble solgt et naust uten bolig, men innlagt vann og straum i nærheten til 2 millioner Anonymkode: 43679...706 hvor er "i nærheten" spiller stor rolle.. Her jeg bor (på bygda på Sunnmøre) er det normalverdi på naust av vår størrelse (50kvm grunnflate) på 1,5 mill i et naustområde regulert for dette og om det er bolig eller ikke spiller ingen rolle da det fortsatt er en fritidsbolig og man kan ikke ha det som permanent bolig pga regulering. Anonymkode: 9df56...ab0
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvor er "i nærheten" spiller stor rolle.. Her jeg bor (på bygda på Sunnmøre) er det normalverdi på naust av vår størrelse (50kvm grunnflate) på 1,5 mill i et naustområde regulert for dette og om det er bolig eller ikke spiller ingen rolle da det fortsatt er en fritidsbolig og man kan ikke ha det som permanent bolig pga regulering. Anonymkode: 9df56...ab0 Lysefjorden Anonymkode: 43679...706
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå