Gå til innhold

Ny bryllupsfest 5 år senere (covid bryllup)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle ha et stort bryllup med 80 gjester og "hele pakka". Det ble totalt punktert av covid, og vi måtte droppe festen. Vi hadde en vielse hvor alle kunne komme også samlet vi den nærmeste familien på resturant etterpå. 

Nå planlegger vi ny bryllupsfest, med kun venner. Er det noen som har gjor det samme og vil dele erfaringer? 

Vi ser for oss at festen er i et låvelokale vi har funnet, og at vi bestiller tapas fremfor en "stivere" 3-retters. Vi står for alkohol og det er også mulig å ta med seg.

Vil veldig gjerne ha tips til opplegg som kan gjøre det til en skikkelig bra fest! Ønsker god stemning og at folk skal kose seg. Samtidig så skal det være litt pyntet, så vi kan ikke ha noe som innebærer at folk skal løpe rundt og være veldig aktive. 

Vi ser ikke for oss ny "vielse" 😊

Anonymkode: 66f47...ccb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5 år etter..? Synes det er rart, om jeg skal være ærlig.

Folk kommer nok gjerne på fest altså. Men tenker bursdag hadde vært en mer naturlig grunn. 

Anonymkode: d13b4...c35

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Inviter til fest, men ikke kall det bryllupsfest. 5 år er altfor lenge etter for det, da ser dere bare ut som gave melking.

Hvis det å ha alle i selskapet var så viktig for dere burde dere heller ha utsatt.

Anonymkode: 21aa3...bff

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det lukter lang vei at dere bare sanker gaver. 

Anonymkode: 4a65c...2f7

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes det virker rart og hadde stusset hvis jeg fikk invitasjon til noe sånt. Men hadde selvfølgelig kommet. Er altfor sent. Hadde det vært rett etter covid, så.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skulle ha et stort bryllup med 80 gjester og "hele pakka". Det ble totalt punktert av covid, og vi måtte droppe festen. Vi hadde en vielse hvor alle kunne komme også samlet vi den nærmeste familien på resturant etterpå. 

Nå planlegger vi ny bryllupsfest, med kun venner. Er det noen som har gjor det samme og vil dele erfaringer? 

Vi ser for oss at festen er i et låvelokale vi har funnet, og at vi bestiller tapas fremfor en "stivere" 3-retters. Vi står for alkohol og det er også mulig å ta med seg.

Vil veldig gjerne ha tips til opplegg som kan gjøre det til en skikkelig bra fest! Ønsker god stemning og at folk skal kose seg. Samtidig så skal det være litt pyntet, så vi kan ikke ha noe som innebærer at folk skal løpe rundt og være veldig aktive. 

Kan dere heller arrangere en love/låve-fest ? 

Gøy med fest, men synes det blir litt kunstig å forvente at gjester stiller i dress eller lange selskapskjoler når det ikke er et bryllup, og lokalet er på en gård.

Hadde tenkt at det var gøy med litt div. aktiviteter, og litt mindre formelt?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupsfest fem år etter? Tror ikke jeg hadde møtt opp dessverre, ganske uinteressant å feire for andre så lenge etterpå.

Anonymkode: b5869...603

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her traff jeg feil publikum gitt😅 

Vi vil ha en gøy vennefest og det er jeg ikke redd for at vennene våre vil syntes er rart. 5 år etter fordi det er nå det passer i livet vårt. 

De fleste som skulle komme i bryllupet var i vielsen vår, og vi fikk bryllupsgaver, så jeg er ikke redd for at folk mener det er "gavesanking". Det hadde heller ikke gitt noen mening når dette kommer til å koste oss 70-80 000,-. 

Tar fortsatt imot tips og erfaringer om noen har det😊 

-Ts

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi hadde en vielse hvor alle kunne komme også samlet vi den nærmeste familien på resturant etterpå. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De fleste som skulle komme i bryllupet var i vielsen vår, og vi fikk bryllupsgaver,

Jeg skjønner ikke vitsen med ny bryllupsfeiring etter fem år, når alle/de fleste fikk delta i bryllupet?? 

Anonymkode: ac8c9...731

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, her traff jeg feil publikum gitt😅 

Vi vil ha en gøy vennefest og det er jeg ikke redd for at vennene våre vil syntes er rart. 5 år etter fordi det er nå det passer i livet vårt. 

De fleste som skulle komme i bryllupet var i vielsen vår, og vi fikk bryllupsgaver, så jeg er ikke redd for at folk mener det er "gavesanking". Det hadde heller ikke gitt noen mening når dette kommer til å koste oss 70-80 000,-. 

Tar fortsatt imot tips og erfaringer om noen har det😊 

-Ts

Hvorfor ikke da ha en fest? Ikke en bryllupsfest. Kall det sommerfest, låvefest hva som helst. Å feire bryllup 5 år etterpå virker veldig rart.

Anonymkode: 7aea6...6e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke vitsen med ny bryllupsfeiring etter fem år, når alle/de fleste fikk delta i bryllupet?? 

Anonymkode: ac8c9...731

Fordi å være i en vielse og være i en bryllupsfest er to veldig forskjellige ting😊

-ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke da ha en fest? Ikke en bryllupsfest. Kall det sommerfest, låvefest hva som helst. Å feire bryllup 5 år etterpå virker veldig rart.

Anonymkode: 7aea6...6e7

Hvofor ikke, vi syntes ikke det er rart og kommer til å gjøre en gøy greie ut av at det ble sabotert av covid og at det er "festen vi aldri fikk" 😊 

-ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fest kan dere vel ha, men noen bryllupsfest er det da ikke. 

Anonymkode: 7a4ad...62b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror du virkelig at noen bryr seg om dere er gift eller ikke...

Anonymkode: 61ae6...ca3

• Liker 2
Skrevet

Synes det er en kjempeidé. Tapas og litt løsere snipp enn et rett fra kjerka bryllup er sikkert lurt. Hadde nok kjørt en løs tone i invitasjonen også med mer fokus på feiring av dere som par enn av selve vielsen.  

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig at noen bryr seg om dere er gift eller ikke...

Anonymkode: 61ae6...ca3

Her har vi en som ikke er det i hvert fall. 🤣

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Vi giftet oss i 2020 og jeg skjønner deg godt! Vi har planlagt helt fra bryllupet at i 2030 skulle vi ha en ny fest og jeg skulle bruke brudekjolen på nytt 😂🤩 men mye løsere selvfølgelig enn selve bryllupet. Men vi tenkte å kalle det 10 års bryllupsdags fest vi da. Og skrive at gjestenes nærvær er all gave vi ønsker oss selvfølgelig. Vi vil bare gjøre en artig greie ut av det, 10 år senere. Det blir nesten en Réunion fra bryllupet 😂 og vi gleder oss!

Anonymkode: 45da6...37b

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

For ein fantastisk flott ide, TS! 🤩 Tipper folk blir glade for å bli invitert til å feire kjærleiken. 

Du skriv at de skal ha festen på ein låve? I så fall så må de jo booke eit levande orkester/band slik at folk får danse ut i dei seine nattetimar. 

Og kva med ein quiz for at folk skal bli kjent med sidemanne og løyse opp i stemninga. Sjølvsagt handlar quizen mest om deg og mannen ❤️ 

Anonymkode: 743c2...bb9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var i 5-år-etter-bryllupet-fest og synes sånn sett ikke det er så rart, selv de her kalte det feiring av bryllupsdagen heller enn bryllupsfest (og hadde også hatt skikkelig feiring av bryllupet da det skjedde). Det er så mye man kan kritisere i verden, er det nødvendig å bli grinete av at noen faktisk ønsker å samle vennene sine og gjøre noe hyggelig?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

KG er feil sted å spørre - mange som ikke har et sosialt liv....

Dette høres veldig fint ut, TS. Har fortsatt vondt av de som ikke fikk "sin dag" under covid. 

Anonymkode: 9e76c...f4a

• Liker 3
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...