AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hvorfor har kun 45 % av strømkundene valgt norgespris på strøm når strømprisene i hele sydnorge har nådd nye høyder ? Hvorfor hadde flertallet av lånkunder valgt fleksibel lånerenter på gjeld til fordel fastpris og mer forutsigbare på renter før renteoppgangen samanlignet med mange andre land. ? Igår hadde midtnorge landets høyeste strømpriser, og det er grunn til å tru strømprisene i hele sørnorge nå har jevnet seg ut etter sognefjordlinjen ble tatt i bruk oktober 2025. Anonymkode: e9c1f...fe8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar En grunn kan være at strømpriser i Norge har vært jævlig urettferdige. Noen steder i landet har nesten gratis strøm sammenlignet med andre sentrale strøk. Husker vi lånte barndomshjemmet til min onkel en liten uke. Vi reiste i fra skyhøy strøm hjemme. Men i bygden vi besøkte hadde nesten gratis strøm. En slik skjevdeling av pris i samme land er for meg en gåte. Anonymkode: 684c6...fd5 10 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Vi har ikke valgt norgespris pga at vi nesten ikke bruker strøm. Bruker bare det som er mest nødvendig. Orker ikke binde oss i ett år til en avtale som ikke gagner oss. Fikk strømregning fra desember nå å den var på ca 1500 kr og da var nettleien inkludert. Har en leilighet på 72kvm. Regner med at strømregningen for januar blir ca det samme. Anonymkode: 817f4...6ee 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har ikke valgt norgespris pga at vi nesten ikke bruker strøm. Bruker bare det som er mest nødvendig. Orker ikke binde oss i ett år til en avtale som ikke gagner oss. Fikk strømregning fra desember nå å den var på ca 1500 kr og da var nettleien inkludert. Har en leilighet på 72kvm. Regner med at strømregningen for januar blir ca det samme. Anonymkode: 817f4...6ee Bor i midt norge forresten Anonymkode: 817f4...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En grunn kan være at strømpriser i Norge har vært jævlig urettferdige. Noen steder i landet har nesten gratis strøm sammenlignet med andre sentrale strøk. Husker vi lånte barndomshjemmet til min onkel en liten uke. Vi reiste i fra skyhøy strøm hjemme. Men i bygden vi besøkte hadde nesten gratis strøm. En slik skjevdeling av pris i samme land er for meg en gåte. Anonymkode: 684c6...fd5 Ja, det er vel urettferdig at el. bil kjøpere har en rekke avgiftsfordeler medan de som kjører fossilbil må betale for. Anonymkode: e9c1f...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er vel urettferdig at el. bil kjøpere har en rekke avgiftsfordeler medan de som kjører fossilbil må betale for. Anonymkode: e9c1f...fe8 Litt lettere å ta et valg på type bil enn hvor du blir født og vokser opp. Anonymkode: 684c6...fd5 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bor i midt norge forresten Anonymkode: 817f4...6ee I går hadde Midtnorge igjennomsnittleg høyere strømpriser en landet forøvri, og strømprisene mellom sør-og midtnorge har nå jevnet seg ut. Anonymkode: e9c1f...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Fordi selv om strømprisen når nye høyder og fyker opp i 6 kr pr kwh/t så betyr det lite når vi likevel får strømstøtte som dekker 90% over 95,21 øre. Jeg vil ikke binde meg til et helt år om gangen. Ja, vi taper litt nå på vinteren, men ikke på sommeren. Anonymkode: 8f8af...e82 10 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Naboen sier han gidder ikke sette seg inn i det eller bytte fordi han bruker så lite strøm uansett. Jeg tenker at 500 kr spart i måneden er penger det og, men det synes tydeligvis ikke han. Anonymkode: 008f4...e97 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar Ser at man nå begynner å snakke om Sør-Norge når disse tallene kommer opp. Det har jo hele tiden vært et spørsmål om det i Midt-Norge er lønnsomt eller ikke. Så det er jo ikke så rart at folk har vært trege der.... ... at folk i sør for Midt--Norge - altså Østlandet og Vestlandet sør for Stad, i så liten grad har valgt Norgespris er noe overraskende. En forklaring kan være at mange i mange mindre moderne leligheter har svært lave strømregninger i utgangspunktet. Men det skyldes nok også utvitenhet og latskap. Anonymkode: 5e329...0d2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Min strømleverandør hadde utregning inne på appen som viste hvor mye jeg ville spare med Norgespris, det var ca 1000 kroner i året siden forbruket i denne 80 kvm leiligheten er ganske lavt. Jeg fikk lavere regning i desember enn forrige året, men jeg hadde 18 grader i snitt istedenfor 16 (og mer fyring med ved) Anonymkode: e2175...d45
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): En grunn kan være at strømpriser i Norge har vært jævlig urettferdige. Noen steder i landet har nesten gratis strøm sammenlignet med andre sentrale strøk. Husker vi lånte barndomshjemmet til min onkel en liten uke. Vi reiste i fra skyhøy strøm hjemme. Men i bygden vi besøkte hadde nesten gratis strøm. En slik skjevdeling av pris i samme land er for meg en gåte. Anonymkode: 684c6...fd5 På den andre siden har folk i mer sentrale strøk andre fordeler som vi i utkantstrøk ikke har, så i det store og hele kan det godt hende at det jevner seg ut😊 Anonymkode: 55633...d30 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar Bor i Midt-Norge og har ikke byttet fordi denne regionen er den eneste hvor det er uklart om det vil lønne seg eller ikke. Derfor venter jeg og ser dette året. Noen måneder tjener jeg på det, andre taper jeg. Anonymkode: b2351...0a4 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I går hadde Midtnorge igjennomsnittleg høyere strømpriser en landet forøvri, og strømprisene mellom sør-og midtnorge har nå jevnet seg ut. Anonymkode: e9c1f...fe8 Må jo se lengre på dette enn én dag. I oktober ville jeg for eksempel tapt på å ha Norgespris. Strømstøtten betyr at risikoen ved å la være ikke er spesielt stor. Anonymkode: b2351...0a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Naboen sier han gidder ikke sette seg inn i det eller bytte fordi han bruker så lite strøm uansett. Jeg tenker at 500 kr spart i måneden er penger det og, men det synes tydeligvis ikke han. Anonymkode: 008f4...e97 Spørsmålet er hvordan strømprisene blir sommermånadene juni-juli -august samanlignet med norgespris på strøm til 40 øre ? Strømpriseme var igjennomsnittleg 30 øre i sommermånadene, og om ein betaler 30 øre eller 40 øre er bedre en å betale igjennomsnittleg 70 /80 øre i perioden okt-april Anonymkode: e9c1f...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #16 Skrevet 10. januar For å være helt ærlig. Jeg aner rett og slett ikke hva det går i strøm i måneden. Det er ikke en stor kostnad for oss. Så har derfor ikke brydd meg om å sette meg inn i ulike avtaler, og aner heller ikke hva strømstøtte er. Anonymkode: a8b5b...543 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #17 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Naboen sier han gidder ikke sette seg inn i det eller bytte fordi han bruker så lite strøm uansett. Jeg tenker at 500 kr spart i måneden er penger det og, men det synes tydeligvis ikke han. Anonymkode: 008f4...e97 500 kroner er det jeg kan finne på å bruke på en flaske vin en lørdag. Eller 1/4 av det jeg spontant kjøpte en parfyme for i går. Det er jo så enkelt som at folk har ulik økonomi. Anonymkode: a8b5b...543 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #18 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): På den andre siden har folk i mer sentrale strøk andre fordeler som vi i utkantstrøk ikke har, så i det store og hele kan det godt hende at det jevner seg ut😊 Anonymkode: 55633...d30 Vil ikke si det. Stort sett alle i utkantstrøk har tilgang på gratis ved, om de gidder å gjøre en liten innsats selv. Anonymkode: deda9...db1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #19 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For å være helt ærlig. Jeg aner rett og slett ikke hva det går i strøm i måneden. Det er ikke en stor kostnad for oss. Så har derfor ikke brydd meg om å sette meg inn i ulike avtaler, og aner heller ikke hva strømstøtte er. Anonymkode: a8b5b...543 https://www.tv2.no/nyheter/advarer-500000-nordmenn-pa-nytt-bestill-med-en-gang/18447566/ Anonymkode: e9c1f...fe8
AnonymBruker Skrevet 10. januar #20 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vil ikke si det. Stort sett alle i utkantstrøk har tilgang på gratis ved, om de gidder å gjøre en liten innsats selv. Anonymkode: deda9...db1 Norge er iferd med å gro igjenn, og ein dugnad med å få ryddet bort noen villvokst at trær kunne gitt gratis ved til eit heilt folk .Men hvem "gidder" å hogge ved når det er enklere å bare trykke på en knapp på varmepumpa eller varmekabelen. Anonymkode: e9c1f...fe8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå