AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Men hvorfor velger katten min da å være ute i flere timer, før den vil inn igjen? Den viser heller ingen tegn på at den fryser. Anonymkode: 4d517...66f 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Så lenge de er i bevegelse går det greit, men katter sover svært mange timer i døgnet og det er da det blir farlig. De trenger tilgang til varme og lune steder for å sove og hvile. Anonymkode: ee8bc...d19 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Våre katter er alltid ute om natta, ned til minus 10 grader. Kaldere enn det, får de lov å være inne. Vi bor på gård hvor det er uthus med lune steder de kan oppholde seg. Anonymkode: a8e8c...c93
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så lenge de er i bevegelse går det greit, men katter sover svært mange timer i døgnet og det er da det blir farlig. De trenger tilgang til varme og lune steder for å sove og hvile. Anonymkode: ee8bc...d19 Katten min kommer inn når den vil sove og spise, den er heller ikke ute om natta. Anonymkode: 4d517...66f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar Forskjell på en katt som kan komme inn igjen etter flere timer ute og en katt som ikke har den muligheten. Anonymkode: a783f...f63 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar Jeg har en katt med masse pels og en er korthåret. Den med pels kan være lenge ute. Den med kort pels er maks fem min ute om gangen nå. Han elsker å være ute, så tar mange turer ut. Men holder ut bare noen minutter. Anonymkode: 2346d...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Nei men så er det en viss forskjell på katter som kan få styre selv, og de som ikke har noe annet valg enn å fryse fast i bakken fordi ingen ser dem. Anonymkode: 344bf...415 9 1 3
BobbySocks Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Katten min kommer inn når den vil sove og spise, den er heller ikke ute om natta. Anonymkode: 4d517...66f Og du tror ikke det egentlig er svaret på spørsmålet ditt? 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Man må også huske at katter har veldig sterke drifter når de gjelder å forsvare sitt territorie og at hjernen er på størrelse med en valnøtt. De kan føle så sterkt at de må ut at de kan påføre seg frostskader og "velge det" helt selv. Å forvente at et lite dyr skal ta gode valg bestandig når det kommer til deres helse er ikke rimelig. Det er vårt ansvar som dyreeier å gjøre det. Anonymkode: 88fc5...69f 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Katten min kommer inn når den vil sove og spise, den er heller ikke ute om natta. Anonymkode: 4d517...66f Det blir jo som å si "hvorfor er det trygt å sende ungene ut for å leke når man sier at det er for kaldt for hjemløse å sove ute" Anonymkode: 70188...143 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Forskjell på en katt som kan komme inn igjen etter flere timer ute og en katt som ikke har den muligheten. Anonymkode: a783f...f63 Javel, så det er forskjell på det altså... Hva i huleste har det å gjøre med hva TS lurer på? Anonymkode: 5aba8...a9b
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei men så er det en viss forskjell på katter som kan få styre selv, og de som ikke har noe annet valg enn å fryse fast i bakken fordi ingen ser dem. Anonymkode: 344bf...415 BobbySocks skrev (18 minutter siden): Og du tror ikke det egentlig er svaret på spørsmålet ditt? Er det svar på spørsmålet? Det kan være en fordel å tenke før man skriver. Anonymkode: 5aba8...a9b
BobbySocks Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det svar på spørsmålet? Det kan være en fordel å tenke før man skriver. Anonymkode: 5aba8...a9b Ja, det er svar på spørsmålet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar Katter er egentlig ørkendyr. De kan lære seg å tåle kulde, emn kan også lett forfryse øretuppene, nesen, potene og halen. Er ikke uvanlig at katter må amputere etter å ha forfrosset seg i kulda. Mine katter er ute ca. 30 minutter til 1 time i kulda og så vil de inn. Ene katten min ble borte her før jul og kom hjem etter 7 dager. Da hadde det vært -21/22 (sikkert effektiv kulde -25/26, pga, vind). Han har nok søkt ly et sted, under en veranda eller en utebod ettersom han ikke hadde frysninger noen steder. Men han vil ikke lengre gå ut. Anonymkode: 17822...937
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar Katter er individuelle vesner. Katt som art er ikke skapt i arktisk klima, men det betyr ikke at noen av de håndterer kulde godt. Katt som art er ett ørkendyr. Problemet er at mange tror at katter er er art som tåler kulde fint fordi de har pels, og derfor slipper de ut uten mulighet for å komme inn i varmen igjen. Noen katter går automatisk hjem når de blir kalde, mens andre søker etter varme på første og beste sted, som kan være en garasje som er åpen ett øyeblikk, de kryper opp under en varm bil, eller andre steder hvor de er utsatt for skader eller å bli innestengt. Det er stor forskjell på hvor god pels hver enkelt katt har. Anonymkode: c0ef1...541 1
Natttåke Skrevet 10. januar #16 Skrevet 10. januar Vår katt hater kulde og hun elsker sommeren. Nå vil hun helst ligge i vår seng.
Thildamor Skrevet 10. januar #17 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det svar på spørsmålet? Det kan være en fordel å tenke før man skriver. Anonymkode: 5aba8...a9b Og hva er dine svar? Ser ikke noen svar fra deg om det ts spør om.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #18 Skrevet 10. januar De kan lett få forfrysninger. Min lille 3.5 kgs katt får ikke gå ut nå i -13 og vind. Skal bli mildt til uken, hun får vente til det. Er det bare noen få minus får hun gå ut. Anonymkode: e14e5...0df
AnonymBruker Skrevet 10. januar #19 Skrevet 10. januar Katten min er ikke ute i det hele tatt nå på denne tida. Han velger selv å være inne og han har do inne nå. Jeg tvinger han ikke til å gå ut. Men til våren og sommeren vil han nok ut igjen 😊 Anonymkode: 72cb3...b7c
AnonymBruker Skrevet 10. januar #20 Skrevet 10. januar Min katt er ute maks fem minutter om gangen nå, er kanskje ute to ganger om dagen nå. Går på do inne. Har katteluke, så velger helt selv. Anonymkode: ad742...5b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå