AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Termin i april. Fikk høre fra en kollega som nylig fødte på Kalnes at det ikke er lov me besøk (annet enn søsken), og at det ikke er lov å ta med baby ut av avdeling? Vi har en lillesøster på 10 som skal passes av min mor så lenge vi er innlagt. Vil det da si at min mor på vente på gangen og ikke får hilse på baby? Syns det virker så strengt i sammenligning til Ahus det vi hadde masse besøk ved forrige fødsel. Anonymkode: f8f44...774
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Skrevet 9. januar Det er din baby, du kan ta den med deg hvor du vil. Inne på barsel er det forbeholdt søsken:-) Anonymkode: 6f2e6...3e4 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar Ingen kan nekte deg å ta med babyen noe sted, så det kan du ignorere. men ja det er vanlig at det er strengt med besøk på barsel for å ta hensyn til de andre. Anonymkode: b4cfd...23a 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar Det høres slitsomt ut for alle de andre mødrene på barselavdelingen om en annen har «masse besøk»? Er det snakk om barselhotell antar jeg at det ikke er like strengt. Anonymkode: ef572...bd2 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Min mor passet søsken for oss, og de kom allesammen. Nå er det 5 år siden da, men hørte ikke noe om begrensning på det Anonymkode: 3df43...2af
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar Ingen kan nekte deg å ta med baby ut av avdelingen, det er ikke fengsel. 😆 Anonymkode: db5bd...276 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Skrevet 9. januar Du kan ta med barnet hvor du vil. Men tenk selv om de rundt deg skulle hatt storfamilien der, hvor slitsomt det ville blitt.. Anonymkode: 1559d...ce9 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Skrevet 9. januar Tenker jo ikke å ta med hele slekten inn på avdelingen, men vi har jo familierom så trodde kanskje det var lov med besøk der - eventuelt om de hadde hatt en liten sittegruppe utenfor barselavd ts Anonymkode: f8f44...774
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Skrevet 9. januar Jeg ville ikke sittet på utsiden av en barselavdeling. Du aner ikke hva slags smitte andre som har sittet der før dere har hatt. Hilsen spl på barneavd som hadde en 2ukers pasient som kom knapt pustende til oss forrige uke Anonymkode: 6819e...cda 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville ikke sittet på utsiden av en barselavdeling. Du aner ikke hva slags smitte andre som har sittet der før dere har hatt. Hilsen spl på barneavd som hadde en 2ukers pasient som kom knapt pustende til oss forrige uke Anonymkode: 6819e...cda Tenker vel at det er bedre da det er i en tom etasje, kontra å sitte ved hovedinngangen i kantina? Anonymkode: f8f44...774 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Skrevet 9. januar Da jeg fødte på Kalnes kunne den som fulgte søsken også være med Anonymkode: 0197a...815
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Skrevet 9. januar Fikk barn i 2005 og 2006 . Der så var regel inne på avdelingen og rommet, kun far. Men vi kunne gå ut på et rom ute gangen eller kaffeen og få besøk der. Anonymkode: 14ac3...e26
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker vel at det er bedre da det er i en tom etasje, kontra å sitte ved hovedinngangen i kantina? Anonymkode: f8f44...774 Det betyr ikke at ikke det satt 2 andre storesøsken som snørret på sofaen rett før dere satte dere der. Ditt barn, ditt valg. Jeg ELSKER når det kommer dårlige pasienter inn, det gjør min jobb veldig spennende, men jeg hadde aldri satt meg der med mitt nyfødte barn. Anonymkode: 6819e...cda 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk barn i 2005 og 2006 . Der så var regel inne på avdelingen og rommet, kun far. Men vi kunne gå ut på et rom ute gangen eller kaffeen og få besøk der. Anonymkode: 14ac3...e26 Da var det ikke på Kalnes i hvert fall 😆 Anonymkode: 3df43...2af
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det betyr ikke at ikke det satt 2 andre storesøsken som snørret på sofaen rett før dere satte dere der. Ditt barn, ditt valg. Jeg ELSKER når det kommer dårlige pasienter inn, det gjør min jobb veldig spennende, men jeg hadde aldri satt meg der med mitt nyfødte barn. Anonymkode: 6819e...cda Du ELSKER når det kommer dårlige pasienter.. Ok 😅 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da jeg fødte på Kalnes kunne den som fulgte søsken også være med Anonymkode: 0197a...815 Å, så bra Det er jo også greit for små søsken å ha med seg noen også, er jo masse nytt og kanskje litt skummelt for de minste. Når var dette? Anonymkode: f8f44...774 1
moomino Skrevet 9. januar #17 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da var det ikke på Kalnes i hvert fall 😆 Anonymkode: 3df43...2af Nei var ikke der. Men vet flere steder har slike regler
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Termin i april. Fikk høre fra en kollega som nylig fødte på Kalnes at det ikke er lov me besøk (annet enn søsken), og at det ikke er lov å ta med baby ut av avdeling? Vi har en lillesøster på 10 som skal passes av min mor så lenge vi er innlagt. Vil det da si at min mor på vente på gangen og ikke får hilse på baby? Syns det virker så strengt i sammenligning til Ahus det vi hadde masse besøk ved forrige fødsel. Anonymkode: f8f44...774 De aller fleste fødeavdelinger i Norge har beholdt besøksrestriksjonene etter covid. Altså at det kun er far og søsken som får besøke på avdelingene, men det gjøres individuelle vurderinger der og da. Min mor fikk komme opp på avdelingen fordi det var få andre på avdelingen og far var hjemme med søsken. Ingen kan nekte deg å ta barnet med ut av avdelingen for å ha besøk. Anonymkode: 6f482...ea3 1
GBAA Skrevet 10. januar #19 Skrevet 10. januar Har født og skal snart føde på Kalnes igjen. Det er en fin kafé og besøkssone for «storfamilien» utenfor barsel som er lett tilgjengelig. Er du i form til å ta i mot besøk er du i form til å bruke disse fasilitetene, tenker jeg. Barsel skal være et rolig sted og jeg setter pris på at de setter et tak. Men, som en over her sier, den som følger søsken kan nok være med inn (som din mor). 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #20 Skrevet 10. januar GBAA skrev (15 minutter siden): Har født og skal snart føde på Kalnes igjen. Det er en fin kafé og besøkssone for «storfamilien» utenfor barsel som er lett tilgjengelig. Er du i form til å ta i mot besøk er du i form til å bruke disse fasilitetene, tenker jeg. Barsel skal være et rolig sted og jeg setter pris på at de setter et tak. Men, som en over her sier, den som følger søsken kan nok være med inn (som din mor). Det stemmer ikke helt. Jeg var i form til å ta imot besøk, men klarte ikke røre meg fra sengen. Mentalt var jeg helt klar og ville gjerne ha noen å snakke med for å få tiden til å gå. Fysisk kom jeg meg dessverre ikke opp av sengen. Anonymkode: 605f7...ad8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå