Gå til innhold

Attføringsbeløp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Om man har tjent ca 200 000.- før man får innvilget attføring, hvor mye blir attføringsbeløpet da?

Eller altså, hvordan beregnes attføring utfra tidligere inntekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tror med stor sannsynlighet at det er 66 prosent av inntekten din før du ble arbeidsufør. Men du finner nok alt dette på aetat sine sider. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror med stor sannsynlighet at det er 66 prosent av inntekten din før du ble arbeidsufør. Men du finner nok alt dette på aetat sine sider. Lykke til! :)

Takk for svar!

Hva om inntekten er en blanding av støtte fra Lånekassen og arb.inntekt..Er det bare arb.inntekten som regnes som inntekt og det blir beregnet ut i fra? eller slås de to sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som svarte deg angående utregning. Jeg tror ikke det blir tatt hensyn til penger fra Lånekassen, men skal ikke svare skråsikkert på dette. Men som sagt, jeg anbefaler deg å gå inn på aetats hjemmesider, og se nærmere på dette under "inntektsikring". Da skal du finne svar på det meste der. Men som sagt tror jeg det kun er arbeidsinntekt som blir vektlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger fra Låneskassen regnes ikke med, siden dette er lån og ikke inntekt.

Det regnes enten ut i fra de siste tre årene eller det siste året (kommer an på hva som slår gunstigst ut for deg).

Det enkleste er å ta kontakt med Aetat, så får du riktig beløp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...