AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar er hei du en mer vennlig måte å si hei på? Anonymkode: 2df01...2aa
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Finnes ingen fasit, kommer an på situasjon, forholdet mellom de som hilser og hvordan det blir sagt på. Som det meste annet. Anonymkode: 64232...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Skrevet 8. januar Jeg personlig føler at Hei du er litt mer samtale starter fremfor et enkelt Hei. Men det er min tanke Anonymkode: d3214...bfb
Daria Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar I hodet mitt er "Hei du" enten litt overrasket, som når jeg litt uventet treffer en nabo i døra ("hei du, var du der"), eller noe man sier for å oppnå kontakt og/eller oppmerksomhet ("hei du, kom hit"), mens "Hei" er den vanlige ansikt-til-ansikt-måten å hilse på. I praksis er dette noe jeg ikke vier en tanke i hverdagen - jeg legger merke til at noen hilser, men tillegger ikke ordbruken betyding (med mindre den er veldig spesiell og original...). 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Skrevet 8. januar Hei du føles varmere og mer personlig enn kjølige hei. Anonymkode: dfcf7...297
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Skrevet 8. januar Nei, for meg blir det litt sånn tjomslig, som når folk sier heisan istedenfor hei. Anonymkode: c44bf...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Skrevet 8. januar Kan selvfølgelig si; «tjeeennare mannen!» Anonymkode: fe671...c31
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Skrevet 8. januar For meg er "Hei du" noe man sier når det er noe spesifikt man vil, mens "Hei" bare er... et hei. Anonymkode: 9bc9f...fe9 1
Ramsay Street Skrevet 8. januar #9 Skrevet 8. januar (endret) Er kanskje bare meg, men jeg har inntrykk av at det bare er folk i pensjonsalderen som bruker "hei du" når de hilser på noen. Enten de møter en person som avtalt eller om de møter en person tilfeldigvis. For å svare på spørsmålet i åpningsinnlegget syns jeg begge deler er like vennlig. Endret 8. januar av Ramsay Street
Tidsklemmen Skrevet 8. januar #10 Skrevet 8. januar Nei! Det er like ille som noen som never navnet ditt flere ganger i en samtale.
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Skrevet 8. januar For meg så høres det streng ut 😊. Anonymkode: 1abe3...2e4
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar Hei du bruker jeg bare når jeg har glemt hva den jeg hilser på heter( er elendig på å huske navn) Anonymkode: 03516...f9b
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar Det høres barnslig ut. Hvis du virkelig vil glede noen sier du: Hei, hyggelig å se deg! Anonymkode: a10dd...e8f
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar Ramsay Street skrev (1 time siden): Er kanskje bare meg, men jeg har inntrykk av at det bare er folk i pensjonsalderen som bruker "hei du" når de hilser på noen. Enten de møter en person som avtalt eller om de møter en person tilfeldigvis. For å svare på spørsmålet i åpningsinnlegget syns jeg begge deler er like vennlig. Jeg, som er i pensjonsalderen har aldri sagt "hei,du" til noen,ingen har sagt det til meg, som jeg kan huske. Det går mest i "hei".. Anonymkode: 95c94...714 1
Ramsay Street Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg, som er i pensjonsalderen har aldri sagt "hei,du" til noen,ingen har sagt det til meg, som jeg kan huske. Det går mest i "hei".. Anonymkode: 95c94...714 Neida, har ikke sagt at alle i pensjonsalderen gjør det. Bare at når jeg har hørt det, har det som oftest vært eldre folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå