Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å leve med denne løgnen?

Anonymkode: ec3fc...bed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har et avvikende følelsesmønster, ergo de ikke har empati eller skyldfølelse for sine handlinger som gagner de selv. 

Anonymkode: 1105e...b09

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært utro, men kjenner mange som har vært/er det. 

Jeg vil si kompartmentalisering, de bare pakker det bort i hodet sitt. Det er liksom to parallelle virkeligheter som ikke har noe med hverandre å gjøre (helt til de blir forelsket i affærepartner, da kræsjer de to virkelighetene med et smell).

Og så har de ofte unnskyldninger for seg selv, som rettferdiggjør det litt i deres hode, gjør at det ikke var så ille. 

Anonymkode: d26cb...645

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har et avvikende følelsesmønster, ergo de ikke har empati eller skyldfølelse for sine handlinger som gagner de selv. 

Forstår meg ikke på utroskap. Kan ikke eie verdier..! Meeen, har og vært der at jeg har gitt alt og virkelig jobbet for forholdet mitt i over 25år, går en vei stortsett og kommunikasjon,romantikk,forspill, lite sex,lite omsorg . Lytte og forstå framfor forsvar og angrep. Ting man savner eller behov man har blir avfeid eller latterligjort! Når du gang på gang. År etter år tar opp ting, men aldri blir hørt ,møtt eller prøvd å bli fortsått.Ikke rom for kompromiss eller annet! Ikke får komplimenter,ikke blir sett men føler du blir tatt for gitt. Du gjør det meste, og spør du om hjelp(egentlig burde det være selvsagt at personen gjorde det av seg selv for felleskapet men egosentrisk så det går ikke..) .Da blir man lei til slutt.

Anonymkode: b315f...19a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Hvorfor informere partner om noe så spennende og noen hemmeligheter må man kunne ha for seg selv. 

Dessuten gir ikke partner meg det jeg vil ha, til tross for gjentatte beskjeder og mye snakking. Partner er ikke villig til å ta til seg eller endre noe som helst. Jeg har gjort nok for han.

Selvfølgelig helt feil, såpass vet jeg, men det er barn og hele pakka inn i bildet. Går så lenge det går.

Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt.

Anonymkode: ff3e9...016

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært utro, men kjenner mange som har vært/er det. 

Jeg vil si kompartmentalisering, de bare pakker det bort i hodet sitt. Det er liksom to parallelle virkeligheter som ikke har noe med hverandre å gjøre (helt til de blir forelsket i affærepartner, da kræsjer de to virkelighetene med et smell).

Og så har de ofte unnskyldninger for seg selv, som rettferdiggjør det litt i deres hode, gjør at det ikke var så ille. 

I andre avsnitt her tror jeg du har et kjempepoeng. 

I de tilfellene jeg kjenner til har det vært "noe i forholdet i følge den som har vært utro, derfor gir man seg lov til å finne det man har lyst på et annet sted. Dette andre er så langt fra hverdagen at det kjennes som at det "ikke teller". 

Anonymkode: 38d9a...026

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De klarer det fordi de er psykopater som ikke har empati eller medfølelse med andre mennesker. Det er bare "meg, meg, meg, meg". Noen av de bruker barna, nedgang i levestandard eller manglende nærhet som en slags unnskyldning eller rettferdiggjøring. Utrolig patetiske, triste og tvers gjennom råtne mennesker. 

Anonymkode: 5f8ce...226

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvem jeg ligger med, er mitt privatliv, og det har ikke mannen min noe med. Det er lov å ha et privatliv selv om man er i et forhold. 

Anonymkode: 4a07c...fc9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke psykopat fordi man har vært utro, herregud for noen moralske høye hester noen av dere sitter på. Dere er sikkert drittsekker på noen områder dere og. Noen anser utroskap næremest like ille som drap og vold. 
Mye er kultur, feile forhold, store muligheter, rus, what not. Alle kunne nok blitt utro i en riktig kombinasjon av ting, det er vikrelig ikke forbeholdt psykopater.
Sier ikke jeg er for utroskap, men noen her inne på KG anser det nærmest som en dødsynd, fascinerende. 

Anonymkode: 51242...415

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok omvendt. Dem som har et så sart følelsesliv at de omtrent går til grunne pga at partneren har pult noen andre, bør snarest ta seg en realitetssjekk, slik at de unngår dette om det skjer.

En skylder seg selv det, så man ikke står der som en tafatt tulling etterpå.

Registrerer forøvrig at det omtrent er 100% kvinner som sliter med dette. Jeg husker ikke sist jeg leste om at en mann ble vrak når han opplevde utroskap.

Anonymkode: 12eef...2b0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Man er ikke psykopat fordi man har vært utro, herregud for noen moralske høye hester noen av dere sitter på. Dere er sikkert drittsekker på noen områder dere og. Noen anser utroskap næremest like ille som drap og vold. 
Mye er kultur, feile forhold, store muligheter, rus, what not. Alle kunne nok blitt utro i en riktig kombinasjon av ting, det er vikrelig ikke forbeholdt psykopater.
Sier ikke jeg er for utroskap, men noen her inne på KG anser det nærmest som en dødsynd, fascinerende. 

Det vekker mange følelser, og det er helt naturlig. På godt og vondt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan klarer dere å leve med denne løgnen?

Anonymkode: ec3fc...bed

Min eks mangler empati og ekte følelser. Alt er løgn og speiling. Har hørt han allerede går bak ryggen til ny dame. Skjønner ikke at noen kan ha hjerte til å svikte andre slik. Man burde gå i stedet for å være så j... feig!

Anonymkode: 28ca1...420

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Min eks sa at han ikke fikk dårlig samvittighet før 1 måned etter utroskapen!

Det er psykopati

Anonymkode: b5c6b...a46

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg klarte ikke leve med den løgnen.

Jeg er i slutten av femtiårene, har hatt mange kjærester i løpet av mitt liv, men kun EN gang har jeg vært utro i hele mitt liv. Da var jeg 21 år og på sydentur med en venninne. Jeg erkjente mine synder med det samme jeg kom hjem fra ferien til han som var kjæresten min hjemme, og så gjorde jeg det slutt med han samtidig. Brutt tillit er jo brutt tillit, og uansett hadde jeg og han jeg var utro MED, planer om å bli sammen så snart jeg hadde fått gjort det slutt med kjæresten.

Så da innrømmet jeg hva jeg hadde gjort første dagen jeg så kjæresten igjen etter ferien. Ikke snakk om noe annet alternativ, jeg blir kvalm, uvel og rett og slett dårlig ved tanken på å lyve for noen eller noe sånt skjult. Det går bare ikke. Faktisk så kastet jeg opp på toalettet minutter før jeg skulle erkjenne mine synder for han, så uvel var jeg av tanken på å ha vært uærlig.

Jeg ble sammen med han jeg traff i syden da, vi bodde i samme by og var kjærester i nesten ett år etter dette.

Endret av Million
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men de må jo gå rundt å stresse med at det skal komme frem?

Tror ikke alle som er utro er psykopater heller.

Anonymkode: 7f1bf...50d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap er jo ikke bare å ha sex  i mine øyne… og det du anser som utroskap er overhode ikke sikkert partneren din ser på som utroskap og motsatt da kan man fint leve med det ..  emosjonell/ Digital utroskap f.eks. der kan dama mene at mannen er utro når han sender  bilder til andre damer men mannen ser ikke på det som utroskap selv om det er over lang tid..  alle har forskjellige grenser i sitt liv .. og da ser dem ikke selv at dem sårer partner for dem har ikke gjort noe galt 

Anonymkode: b3008...f18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om å klare. Det handler om hvordan man er skrudd sammen. For meg og mannen henger sex og kjærlighet sammen, og det gjør det for svært mange.

Dere swingerfolk må slutte å forkynne rundpulinga deres som den absolutte sannhet for alle. I likhet med alle andre kan dere kun svare for dere selv.

Anonymkode: 7f1bf...50d

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvem jeg ligger med, er mitt privatliv, og det har ikke mannen min noe med. Det er lov å ha et privatliv selv om man er i et forhold. 

Anonymkode: 4a07c...fc9

Jeg blir bare helt sjokka. Ikke rart det blir krig i verden, med folk som tenker sånn. Håper dette er kødd.

Anonymkode: 3871c...1f4

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mye utro da jeg var ung, og levde godt med det. Følte på ingen måte noen kvaler over det jeg gjorde, og gjorde stort sett det jeg hadde lyst til. Og det var spennende. 

Nå har jeg vært i et forhold i 25 år og gift nesten like lenge. Har aldri vært fristet til å være utro. Syns ikke andre menn er forlokkende. Tvert imot, vil jeg heller si. 

Så.. jeg var veldig ung og i et forhold som var mer vane/bekvemt enn et reelt kjærlighetsforhold. Jeg ville ha det spennende og moro, samtidig som det var greit å ha kjæresten/samboeren i bakhånd. Ganske umoden, med andre ord. 

Anonymkode: 02371...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig.

Det er HELT ute å påstå at folk er psykopater og mangler empati dersom de er utro. Da er vel 50% av verdens befolkning psykopater eller noe... Men psykopater utgjør vel 1% av verdens befolkning. 

Det er helt vanlige folk som er utro, av en rekke ulike årsaker. Dere som tror alle utro er onde mennesker tar bare feil rett og slett. Dere kjenner garantert - og er glad i - noen som er det eller har vært det eller kommer til å være det. Og noen av dere kommer selv til å være det selv en dag også. 

Jeg har faktisk sett svært empatiske og omsorgsfulle mennesker være utro, noen ganger hvor det er nesten er litt av årsaken til det: De har satt alle andre foran seg selv hele livet, nesten utslettet seg selv og mistet kontakt med egne behov. Dersom man legger til at de føler seg tatt litt for gitt eller behandlet dårlig av partner, så blir de svært modne for en person som kommer og setter dem og deres behov i sentrum. 

En annen ting som jeg jo definitivt ser ironien, er at noen er utro fordi de er redde for å såre. De er konfliktsky, de klarer kanskje ikke ha vanskelige samtaler, klare ikke bryte/skille seg fordi de vil være snille med den andre. Så er de utro heller - og må jo selvsagt skjule det for å ikke såre partner. 

• Liker 17
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...