AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Heisann Jeg hadde et fantastisk bryllup for snart 10 år siden. Jeg har nå i flere år prøvd å selge kjolen, men ikke noe interesse. Mulig kjolen er litt for spesiel? Vi har nå tatt over et småbruk som krever MYE oppussing. Det jeg har hatt i tankene, er at vi tar kule bilder på bryllupsdagen vår (10 år) Mens vi igjen har på brudekjole og dress😄 Det vil si jobbe, male og det som hører med, samtidig som noen tar bilder..Ikke bry meg om at kjolen blir møkkete og ødelagt. Noen som har hørt om, eller sett noen som har gjort dette? 😀 Anonymkode: 40d99...3e4
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det jeg har hatt i tankene, er at vi tar kule bilder på bryllupsdagen vår (10 år) Mens vi igjen har på brudekjole og dress😄 Det vil si jobbe, male og det som hører med, samtidig som noen tar bilder..Ikke bry meg om at kjolen blir møkkete og ødelagt. Noen som har hørt om, eller sett noen som har gjort dette? 😀 Anonymkode: 40d99...3e4 Det er det som heter 'Trash the dress' eller 'Rock the frock' på godt norsk. Anonymkode: bcd03...93d
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Skrevet 6. januar Kjolen din var helt nydelig! Vil du ikke heller farge den om, så du kan bruke den ved andre spesielle anledninger? Anonymkode: eb787...4e4 4
SPOCA Skrevet 6. januar #4 Skrevet 6. januar Den henger på hytta, og vet i grunn ikke hva jeg skal gjøre med den. Mamma sydde om sin til dåpskjole.
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Skrevet 6. januar Min henger i skapet, med tanke på om barna kanskje vil bruke den. Selv om jeg ikke tror det er stor sannsynlighet for det. Anonymkode: a8f27...3e6
AnonymBruker Skrevet 6. januar #6 Skrevet 6. januar Jeg tar vare på min og håper den går i arv, jeg har en veldig tidløs kjole Anonymkode: 9533e...3ea 1
Blåknapp Skrevet 6. januar #7 Skrevet 6. januar Min ligger i skapet .. fikk aldri solgt den … håper en av ungene kan bruke noe av den i sitt bryllup .. ellers vurdere jeg og gi den til organisjon som syr om til døde barn er 20 år siden jeg giftet meg
AnonymBruker Skrevet 6. januar #8 Skrevet 6. januar Min ligger i skapet. Brukte den på tiårsbryluppsdagen vår, men det er ikke en typisk brudekjole, mer en cocktailkjole. Hadde vært gøy å bruke den igjen på 20-årsdagen. 😀 Anonymkode: e11ec...5b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar #9 Skrevet 6. januar Den henger i skapet. Jeg klarte ikke selge den. Den får bare henge der. Så får noen bruke/selge/kaste når jeg ikke er mer. Anonymkode: 9c71c...f15
luxifine Skrevet 6. januar #10 Skrevet 6. januar Ligger i boden, hadde planer om å gi den videre til datter men jo eldre jeg blir desto mer ønsker jeg å se henne velge sin egen kjole. Jeg ønsker heller å donere den til folk som lager "begravelsesklær" til barna som blir født sovende.. det er flere i USA som driver med slikt og det er så vakkert syntes jeg. Om jeg ikke finner noen lokalt tenker jeg å ta med kjolen en gang vi skal besøke slekta der borte og få donert den. 1
Blåknapp Skrevet 6. januar #11 Skrevet 6. januar luxifine skrev (3 minutter siden): Ligger i boden, hadde planer om å gi den videre til datter men jo eldre jeg blir desto mer ønsker jeg å se henne velge sin egen kjole. Jeg ønsker heller å donere den til folk som lager "begravelsesklær" til barna som blir født sovende.. det er flere i USA som driver med slikt og det er så vakkert syntes jeg. Om jeg ikke finner noen lokalt tenker jeg å ta med kjolen en gang vi skal besøke slekta der borte og få donert den. Der er en organisasjon i Norge som driver med det… Ikke lenge siden jeg leste om dem
AnonymBruker Skrevet 6. januar #12 Skrevet 6. januar Jeg leide kjole da jeg giftet meg, så den leverte jeg igjen og ferdig med den. Jeg har aldri forstått meg på de som kjøper brudekjole til flere tusenvis av kroner for så å selge den med tap eller ha den hengende i skapet. Det er så sløsing med penger. Anonymkode: 54987...64c 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar #13 Skrevet 6. januar Jeg hadde farmors brudekjole og den gikk så til min datter. Nå håper vi barnebarnet vil bære den i sin tid ❤️ Anonymkode: 8a28f...c57 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #14 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg leide kjole da jeg giftet meg, så den leverte jeg igjen og ferdig med den. Jeg har aldri forstått meg på de som kjøper brudekjole til flere tusenvis av kroner for så å selge den med tap eller ha den hengende i skapet. Det er så sløsing med penger. Anonymkode: 54987...64c Å leie er jo et alternativ, men utvalget er jo da begrenset, og det koster jo også penger. Dessuten vil jeg tro at det ikke er så lett å kunne tilpasse kjolen så den passer helt perfekt. (Mer "ta den som den er".) Et annet alternativ, er jo å kjøpe brukt. Da koster det ikke like mye. Anonymkode: fcfc0...b8a 1
Angelheart2 Skrevet 6. januar #15 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å leie er jo et alternativ, men utvalget er jo da begrenset, og det koster jo også penger. Dessuten vil jeg tro at det ikke er så lett å kunne tilpasse kjolen så den passer helt perfekt. (Mer "ta den som den er".) Et annet alternativ, er jo å kjøpe brukt. Da koster det ikke like mye. Anonymkode: fcfc0...b8a Om man leier i en skikkelig brudebutikk så er ikke utvalget så lite, nei. Jeg gjorde det og fikk den tilpasset til meg slik at den var som skreddersydd. Betalte 1500,- for leie av kjole, slør og sko (er 20 år siden, da....), så syns det var en veldig god løsning. Tror ikke seriøse brudesalonger som leier ut kjoler driver med "ta den som den er"... 1
Million Skrevet 6. januar #16 Skrevet 6. januar Jeg giftet meg borgerlig, så ingen hvit "poofy" brudekjole for min del, men en ermeløs kjole i dempet, lys gammelrosa med noe blomstermønster på. Kunne sikkert fint ha brukt den til annet i årenes løp, men det gjorde jeg ikke, for JEG (og alle vennene mine) visste jo at det var den jeg giftet meg i. Den hang ubrukt i skapet i mange år, før jeg en dag bestemte meg for å rydde skikkelig opp og røsket ut alt jeg ikke hadde brukt på minst 2-3 år. Da var det modent for salg - eller å doneres vekk til Fretex. Brudekjolen var blant dem som ble lagt ut for salg. Den ble annonsert på Finn, uten at jeg nevnte noe om at den var brukt som brudekjole. Den var minst ti år gammel da jeg solgte den, men det ble kjapt solgt til en dame som var storfornøyd med den. Det var det jeg gjorde med min. Men skjønner at det må være litt vanskeligere å bli kvitt typiske brudekjoler, da dette er en kjole mange legger veldig stor vekt på den dagen i sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 6. januar #17 Skrevet 6. januar Husk å ha en god annonse med mye informasjon og mange bilder. Ikke pris for høyt (altfor mange gjør det). Jeg ville ikke ødelagt kjolen ved å male i den, men jeg har heller ikke sansen for slike bilder. Min kjole var enkel. Jeg gjorde noen endringer på den, og den brukes nå som penkjole. Anonymkode: 208f5...a4e 1
luxifine Skrevet 6. januar #18 Skrevet 6. januar Blåknapp skrev (2 timer siden): Der er en organisasjon i Norge som driver med det… Ikke lenge siden jeg leste om dem Åh takk for tips! Håper jeg kan google med frem til dem 💗
Blåknapp Skrevet 6. januar #19 Skrevet 6. januar luxifine skrev (1 time siden): Åh takk for tips! Håper jeg kan google med frem til dem 💗
luxifine Skrevet 6. januar #20 Skrevet 6. januar Fant dem! (Men se ser veldig lite aktiv ut, siste innlegg er 2022/23, tenker å sende dem en melding og høre om det er noe liv i gruppen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå