AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Skrevet 1. januar Hvordan i huleste klarer man det? Kan ikke fatte og begripe at det er mulig man ser da at det kommer en bil eller? De er jo ikke akkurat små . Jeg lærte i barnehagen at skal man over veien ser man seg for og etter over 50 år har jeg aldri vært i nærheten engang ab å bli påkjørt så skjønner ikke at så mange blir det. Anonymkode: 063ab...f80 4
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. januar #2 Skrevet 1. januar Jeg er overrasket over at det ikke er flere når jeg ser ungdommer med musikk på ørene, nesa i mobilen og hette som dekker godt for sidesynet som bare durer rett ut i veien uten å se seg for. 7 2
mommyaka Skrevet 1. januar #3 Skrevet 1. januar Vel det er lett... He vi bor er det en del overgsfelt til skolen og vi har nesten blitt påkjørt flere ganger. Hvorfor...jo for vi ser bilen på lang avstand og går da over... stopper bilen? Nei... hvorfor..fordi de sitter med mobilen eller bare ser rett frem. Eller da vi ser bilen kjører sakte slikt at vi rekker over...og stopper dr? Nei de kjører på og mens vi er midt i feltet. Eller da vi går over og biler synes at bilen bak heller skal stoppe. Overgang felt og vikeplikt er bare om folk gidder og følger med Vi har også en 2 filer ved et overgang felt..ene bilen stopper...vi går over..bil på andre feltet( samme side) komme i 50 km i timen og tenker ikke på stoppe Eller når jeg som kjører...jeg ser ofte i god tid ved overgangen...kjører og plutselig kommer det en sykkel eller el sparkesykler ut fra ingen steder og are kjører rett ut... Så jo...det er lett 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Skrevet 1. januar Enig, men det er jo ofte fordi folk bare turer over og forventer at bilen stopper! Det verste jeg ser, er folk med barnevogn som bare plutselig svinger den ut i feltet og turer over, før bilfører får sukk for seg. Jada, det er førers ansvar, men en har også ansvar selv å påse at veien er klar, før en går over! Det er ikke alltid mulig for bilfører å stoppe, og det kan skje at bilfører får et illebefinnende osv. Anonymkode: f5781...d74 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Skrevet 1. januar Tja, jeg ble påkjørt i et fotgjengerfelt. Jeg (fotgjenger) stoppet, den første bilen stoppet, dessverre holdt bilen bak alt for høy fart og alt for kort avstand, så da var det jeg som tok støyten i kjedekollisjonen. Anonymkode: 37f1a...901 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar #6 Skrevet 1. januar Du skriver som om det er fotgjengerens feil at man blir påkjørt… Håper ikke du har lappen. Anonymkode: 6a9d3...5bb 12 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar #7 Skrevet 1. januar mommyaka skrev (2 minutter siden): Vel det er lett... He vi bor er det en del overgsfelt til skolen og vi har nesten blitt påkjørt flere ganger. Hvorfor...jo for vi ser bilen på lang avstand og går da over... stopper bilen? Nei... hvorfor..fordi de sitter med mobilen eller bare ser rett frem. Eller da vi ser bilen kjører sakte slikt at vi rekker over...og stopper dr? Nei de kjører på og mens vi er midt i feltet. Eller da vi går over og biler synes at bilen bak heller skal stoppe. Overgang felt og vikeplikt er bare om folk gidder og følger med Vi har også en 2 filer ved et overgang felt..ene bilen stopper...vi går over..bil på andre feltet( samme side) komme i 50 km i timen og tenker ikke på stoppe Eller når jeg som kjører...jeg ser ofte i god tid ved overgangen...kjører og plutselig kommer det en sykkel eller el sparkesykler ut fra ingen steder og are kjører rett ut... Så jo...det er lett mye smartere og forsikre seg om at bilen stopper før man går da kommer ofte fort og at du overlater din sikkerhet til andre er skremmende, hjelper deg lite om bilen treffer deg fordi han var uoppmerksom eller satt på tlf Anonymkode: 063ab...f80 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #8 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver som om det er fotgjengerens feil at man blir påkjørt… Håper ikke du har lappen. Anonymkode: 6a9d3...5bb Det er jo din skyld om du ikke ser deg for? hjelper deg lite når du er påkjørt at det er sjåføren sin skyld juridisk. eller? Anonymkode: 063ab...f80 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar #9 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, jeg ble påkjørt i et fotgjengerfelt. Jeg (fotgjenger) stoppet, den første bilen stoppet, dessverre holdt bilen bak alt for høy fart og alt for kort avstand, så da var det jeg som tok støyten i kjedekollisjonen. Anonymkode: 37f1a...901 Ja den er uforskyldt helt klart. Håper det gikk fint med deg Anonymkode: 063ab...f80
AnonymBruker Skrevet 1. januar #10 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig, men det er jo ofte fordi folk bare turer over og forventer at bilen stopper! Det verste jeg ser, er folk med barnevogn som bare plutselig svinger den ut i feltet og turer over, før bilfører får sukk for seg. Jada, det er førers ansvar, men en har også ansvar selv å påse at veien er klar, før en går over! Det er ikke alltid mulig for bilfører å stoppe, og det kan skje at bilfører får et illebefinnende osv. Anonymkode: f5781...d74 Ja det er enda verre. Skrekk og gru Anonymkode: 063ab...f80
AnonymBruker Skrevet 1. januar #11 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Håper ikke du har lappen. Anonymkode: 6a9d3...5bb Joda har det og vet det er jeg som skal vike for forgjengere men det hjelper deg jævla lite at det er min skyld når jeg treffer deg for din del. Anonymkode: 063ab...f80
mommyaka Skrevet 1. januar #12 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): mye smartere og forsikre seg om at bilen stopper før man går da kommer ofte fort og at du overlater din sikkerhet til andre er skremmende, hjelper deg lite om bilen treffer deg fordi han var uoppmerksom eller satt på tlf Anonymkode: 063ab...f80 Tro meg vi gjør dette..men her vi bor er det mye traffik.. og vi står faktisk å ventet på at bilen skal stoppe..vet du hva problemet er da? Bilene stopper ikke..de bare kjører...vi står jo stille..som betyr for de sr vi ikke skal over 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar #13 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja den er uforskyldt helt klart. Håper det gikk fint med deg Anonymkode: 063ab...f80 Jeg hadde englevakt, så jeg slapp unna med knusningsskader og hjernerystelse og var oppe å gå igjen etter 2 uker 😊 Anonymkode: 37f1a...901 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #14 Skrevet 1. januar Syns det er utrolig mange nå son tror det er fritt fram. De går der ser med nesa ned i tlf, øre klokker og det hele. De bare svinger ut i veien og går over. Jeg lærte nå at en skulle se seg for å gi et tegn når en skulle over. Nå virker det ofte som en del forgjengeren bare tenker de bare kan vimse som de vil,for er jo ikke dems feil de skulle jo over i gangfelt. Og mener at selv om de ikke ser seg for så har de fritt fram Anonymkode: 875c5...9a7
AnonymBruker Skrevet 1. januar #15 Skrevet 1. januar De som bare vimser ut i overgangrn uten å ha sett seg for blir straffey på lik linje med at en sjåfør ikke er aktpågivende mot fotgjenger. Anonymkode: bacd8...675
Bacteria Skrevet 1. januar #16 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Enig, men det er jo ofte fordi folk bare turer over og forventer at bilen stopper! Det verste jeg ser, er folk med barnevogn som bare plutselig svinger den ut i feltet og turer over, før bilfører får sukk for seg. Jada, det er førers ansvar, men en har også ansvar selv å påse at veien er klar, før en går over! Det er ikke alltid mulig for bilfører å stoppe, og det kan skje at bilfører får et illebefinnende osv. Anonymkode: f5781...d74 Vi har en innfartsvei med fortau. Hender rett som det er at folk, særlig eldre, går oppover og så bare snur de seg brått og svinger rett uti. Det er flere fotgjengerfelt med jevne mellomrom. Har ikke kjørt på noen enda, fordi jeg kjenner plassen og fenomenet. Kjører kjempesakte forbi fotgjengerfeltet hvis jeg ser noen gå på fortauet. Noen, særlig de uten lappen, tror at en bil klarer å stoppe på femøringen. Uansett føre.
AnonymBruker Skrevet 1. januar #17 Skrevet 1. januar Jeg har blitt påkjørt i fotgjengerfelt. Jeg stanset fordi det kom en bil og jeg var usikker på om den kom til å stanse. Den stanset. Så kjørte den videre før jeg var over veien. Lurer veldig på hva kjerringa som kjørte drev på med. Jeg hadde hendene i lomma og rakk å ta ut nøkkelknippet og ripe opp siden på bilen før hun kjørte vekk. Anonymkode: 559a1...0f2 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar #18 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig, men det er jo ofte fordi folk bare turer over og forventer at bilen stopper! Det verste jeg ser, er folk med barnevogn som bare plutselig svinger den ut i feltet og turer over, før bilfører får sukk for seg. Jada, det er førers ansvar, men en har også ansvar selv å påse at veien er klar, før en går over! Det er ikke alltid mulig for bilfører å stoppe, og det kan skje at bilfører får et illebefinnende osv. Anonymkode: f5781...d74 man må jo huske på at veldig mange har Main Character Syndrome.. både sjåfører og fotgjengere.. man kanke ta for gitt at de tenker på hvordan det ser ut for en eventuell sjåfør eller fotgjenger, de har kanskje i overkant mye sympati for egne handlinger.. og dertil lite for andres. Anonymkode: a0bcd...639
AnonymBruker Skrevet 1. januar #19 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt påkjørt i fotgjengerfelt. Jeg stanset fordi det kom en bil og jeg var usikker på om den kom til å stanse. Den stanset. Så kjørte den videre før jeg var over veien. Lurer veldig på hva kjerringa som kjørte drev på med. Jeg hadde hendene i lomma og rakk å ta ut nøkkelknippet og ripe opp siden på bilen før hun kjørte vekk. Anonymkode: 559a1...0f2 skjønner at hun hadde hastverk med å komme seg vekk.. Anonymkode: a0bcd...639
AnonymBruker Skrevet 1. januar #20 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt påkjørt i fotgjengerfelt. Jeg stanset fordi det kom en bil og jeg var usikker på om den kom til å stanse. Den stanset. Så kjørte den videre før jeg var over veien. Lurer veldig på hva kjerringa som kjørte drev på med. Jeg hadde hendene i lomma og rakk å ta ut nøkkelknippet og ripe opp siden på bilen før hun kjørte vekk. Anonymkode: 559a1...0f2 Høres ikke så mye ut som en påkjøring, men heller som at du ble sneia. Anonymkode: 37f1a...901
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå