Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #1 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg er en del plaget med migrene og hodepine, og lurer på hvordan det skal fungere når jeg en gang skal ut i arbeidslivet. Jeg har ikke så mye arbeidserfaring, er for tiden student. Jeg har tenkt at jeg kanskje burde satse på et yrke som ikke er så stressende, men hva skulle det være? Er det noen som har innspill til hva slags yrker/jobber kan passe, og hva jeg bør styre unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #2 Del Skrevet 3. april 2006 styr unna sykepleier, lege, og andre omsorgsyrker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #3 Del Skrevet 4. april 2006 Helse og omsorgs sektoren er stressende.. KOntorjobber har ofte dårlig luft.. Serviceyrker kan være masete.. Du bør velge noe hvor du er litt ute tipper jeg.. frisk luft er godt for hodet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #4 Del Skrevet 4. april 2006 Hva med feks oversetter? De jobber ofte frilans, og har fleksibel arbeidstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #5 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg kjenner flere med migrene som har kontorjobber, også "høyt oppe" i bedriften. Det blir nok noen sykedager, ellers er det vel forskjell på hvor godt migrenen holdes i sjakk. Ville unngått veldig stillesittende "skjermstirrejobber", tror jeg, uten at jeg har migrene selv. Arbeidsplasser med nokså lavt støynivå. Muligheter for fleksitid og hjemmearbeid er sikkert ikke dumt. Hvis det hjelper å jobbe ute vile jeg personlig vurdert gartner e.l:-) Men det kommer jo også an på interessene dine. Hvor plaget du er av migrene kan vel kanskje også forandre seg med alderen? Dessuten vil jeg tro, igjen uten å ha migrene, at klasseromsundervisning og lange skoledager ikke er bra for migrenen - kanskje du derfor er mer plaget nå enn du vil bli seinere. Jeg hadde i hvert fall oftere vondt i hodet i skoletida og i perioder hvor jeg har bodd i dårlig ventilerte hus eller hatt stressende arbeid enn jeg har nå, hvor jeg bor i et gammelt og "godt" hus og jobber hjemmefra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #6 Del Skrevet 5. april 2006 hvordan blir man oversetter?? utdannelse til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #7 Del Skrevet 5. april 2006 Til siste gjest: Høgskolen i Agder tilbyr bachelor i oversetting og interkulturell kommunikasjon i fagene engelsk, fransk eller tysk. Tror det er eneste høgskolen i landet som har et slikt tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 5. april 2006 #8 Del Skrevet 5. april 2006 Styr unna lærer/førskolelærer. Mye stress og høyt støynivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #9 Del Skrevet 5. april 2006 Hva med saksbehandling i det offentlige? Er det mye stress å jobbe i f.eks Trygdeetaten eller Aetat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 5. april 2006 #10 Del Skrevet 5. april 2006 Hva med saksbehandling i det offentlige? Er det mye stress å jobbe i f.eks Trygdeetaten eller Aetat? ← Ikke hvis man skal dømme fra åpningstidene i nevne etater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 5. april 2006 #11 Del Skrevet 5. april 2006 Min samboer har vært svært mye plaget med migrene. Han har hatt mange forskjellige yrker, og de yrkene han har klart seg best i er ikke de det er lite stress i, men der han trives best! Så det viktigste er at du velger en utdanning og et yrke som du kan trives med. Dessuten så finnes det gode migrenemedisiner (bl.a. Selo Zok), som gjør at folk med migrene kan fungere normalt i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. april 2006 #12 Del Skrevet 5. april 2006 Holder for tiden på med en utdannelse som retter seg mot arbeid innenfor det offentlige, men vet ikke hvorvidt det er et lurt valg. Tenker mye på dette da jeg er veldig plaget med migrene. Til lillesky: Hva er Zelo Zok? Er det forebyggende medisin som man tar hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 5. april 2006 #13 Del Skrevet 5. april 2006 Så lenge du synes utdanningen du tar er interessant, bør du fortsette med det. Snakk heller med legen din ang. migrene forebyggende medisin. Om Selo Zok. Selo Zok er en forebyggende medisin som man tar hver dag. Den har fungert veldig bra på min samboer, men det er jo ikke sikkert at den fungerer for deg, det er noe du må snakke med legen din om (medisinen er reseptbelagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå